Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Det endte med vesparåning :)

Nå er jeg derimot tilbake i Oslo og reagerte på at det var blitt kaldt her på en liten uke. Var ikke mer en 8 grader om morgenen i dag. Godt det var solgløtt innimellom. Ser det ligger an til å bli fint utover dagen så jeg får ta en opptiningstur etter jobb i dag.

Måtte nesten legge ut to bilder fra min siste lokasjon, er det noen drevne forumister som kjenner igjen noe på bildene?

Image

Image
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by knetrom »

Skiltet med Snarveien kan jeg ikke huske å ha sett, men jeg synes det ser ut som Minde Allé retning Mindeveien, utenom at da må det være bygget litt om der siden sist jeg var der. Og nr 2 der er en lokal harryråner, han går bare og venter på gule felger og et neonlys så er han i mål sier han :lol:
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by Onsløv »

Nr 1 har jeg gått i en del ganger, i og med at eksen bodde en stund oppi den andre veien der...
Nr 2 drar jeg ikke noe kjensel på.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by KiM »

Har ikke hatt tid til å lese her før nå, men du har altså vært på Elkjøp og handlet? Var på jobb den dagen der, så er nok min sykkel ja :D Du kunne jo fått låne den mens jeg jobbet hadde jeg lest på forumet her ;) Den ser noenlunde ren ut på bildet, men den var faktisk forferdelig skitten og upolert. Har ikke hatt tid eller mot til å skinne den opp etter sommeren. Men frykter det ikke er så lenge igjen av sesongen nå, så blir nok gjerne bare noen få turer til og så tar jeg en skikkelig vask når jeg setter den inn.

Hvis du liker skilt og stedsnavn ( :lol: ) så har vi faktisk et sted her i Bergen som heter Paradis og et annet sted som heter Nøysomheten, og midt i mellom de to er det et sted som kalles Helvete ;)

Og Morten: Neonlys er på vei :twisted: (not [-( )
ingen KiM, ingen kos
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by knetrom »

Vi har Forskjønnelsen og, som er en drittplass å kjøre. Og Uren, som alle jeg har snakket med kaller for U-ren. Men hvis du virkelig liker stedsnavn, har Tysnes en plass som heter Sæd. Men de har ingen stedsskilt der, jeg har kjørt gjennom Sæd flere ganger uten å se det :lol:
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by Onsløv »

Så har vi ræveskåret som visstnok skulle blir stoltzekleivens navn :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Da var det første problemet dukket opp, skulle som vanlig kjøre til jobb i forgårs. Men ikke søren om jeg fikk start, starteren prøvde og prøvde.. hørte også at bensinpumpen slo inn så det er iallefall liv der, fikk et ørlite blaff og tenkte at det var det som trengtes for å kunne trille den igang, men dengang ei. Har noen heftige bakker rett ved huset, problemet var jo selvfølgelig at jeg måtte opp den samme bakken uten at sykkelen gikk for egen maskin, men det ordnet seg med gode venner.

Fikk den hjem i går iallefall så får jeg demontere og feilsøke i dag. Har en mistanke om noen bensinslanger før bensinpumpen, den ene her skal ha hoppet av på denne sykkelen en gang tidligere og jeg mistenker da at den kan være et svakt ledd. Klarte jo selvfølgelig å prøve å starte til batteriet var mer eller mindre flatt, så jeg får vel lete frem en batterilader med det samme tenker jeg. Kjedelig helt på tampen av sesongen, skulle gjerne vært sikker på at jeg kunne kjørt den til vinterlagring.

Men men,, som gode nyheter har jeg kjøpt meg en xbox360 i tillegg til ps3'en. Det ble så utrolig mye mas av "gamlegjengen" som jeg pleide å spille xbox med, så når har jeg trålet Halo 3 ODST opp og ned og i mente :D Har samme nick på xboxlive som her om noen vil henge seg på.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by tshansen »

Åååå skruing på gang, det er alltid like kjekt....hvertfall når en får det til :)

Jeg har selv Xbox, mye bedre spill utvalg og sinnsykt mye bedre kontroller, men jeg er gjerne med på litt gaming! Har ikke skaffet meg siste Halo, men er fare for at jeg plukker det med meg når jeg kommer hjem fra offshore turen å skal slå ihjel 3 friuker ;-)

Må ha noe å fylle død tiden med før modern warfare 2 kommer, da blir det nok ikke andre spill på en stund! Legg meg til da! LordShaft NOR er gamertaggen min.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Wow! Liv her igjen jo :)

Får ta en oppdateringsrunde til helgen. Er tross alt noe som har skjedd i løpet av den lange vinteren. Men nå skal snippsekken pakkes og kursen settes mot cebit i tyskland. Skål!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by knetrom »

Må fortelle om sykkelen startet igjen ja, god tur!
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Da var jeg tilbake på berget her.

Men så var det det å huske alt som har skjedd i løpet av vinteren da..
Sykkelen stoppet rett før sesongslutt i fjor ja. Det ble en del feilsøking for å finne ut hvor feilen lå, men den viste seg å ligge i en heller mindre vellykket patent som sitter inne i "tankskallet" på sykkelen min. Lang historie kort, bensintanken må av og demonteres, inni der er bensinslangene koblet opp mot videre mating. Problemet er at bensinen må via en 8cm lang slange som står bøyd 180 grader. Denne er festet i begge ender med slangeklemmer og skulle den driste seg til å gli litt, vil slangen gå fra en fungerende U til en ikke fungerende V. Når en først har funnet ut at feilen ligger der er det ikke så mye mas med å fikse det. Nå var jeg så heldig at clutchføleren konket på samme tid så da tok det litt tid å finne ut av begge.

MEN, alt er på stell nå. Jeg rakk ikke å fikse alt før det begynte å bli kaldt om nettene, så sykkelen ble med inn i leiligheten og står nå fint og varmt i gangen. Det skal jeg aldri gjøre igjen! Det er ikke noe bra å gå forbi sin egen sykkel hver eneste dag hele vinteren.

Det blir litt mer demontering nå når ny sesong nærmer seg. Jeg vil fikse flassingen på hekken og så har jeg noen små planer for litt lys og slikt som skal oppgraderes og pyntes litt på. En må da ha noe å henge fingrene i. ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Så var jeg på reisefot igjen. Sist uke var hele bedriften på CeBIT i tyskland. Noe som klart kan anbefales for alle som er litt teknofile (eller glad i damer for den del, det var en del av dem rundtom) I vår bedrift var det ca en 2deling der den ene halvparten var interressert i gadgets, og den andre halvparten i øl på den nærmeste bierstüben. Jeg klarte heldigvis å få med meg begge deler. Både en fordel for å oppleve mer, men like mye en fordel da det var mulig å komme seg tilbake til hotellrommet for egen maskin. Var ikke alle som var like klar for det :D Siden dette er et mc forum kan jeg la reisedagboken for cebit ligge i veska tror jeg. Spesielt interreserte får helde melde seg \:D/

Men turen jeg skal på nå har jeg nok gledet meg enda mer til! Sitter på gardermoen og venter på flyet nå, turen går til haukeli og en hel helg med kiting på snowboard! Jeg og kjæresten og lillebroren hennes reiser opp nå og skal delta på kitekurs i regi av norsk turistforening og kitesurfing.no. Kan ikke akkuratt si at jeg gruer meg :D Målet med helgen skal være å bli en selvstendig kiter. Er ikke dumt med aktiviteter om vinteren, så en ikke får grublet på hvor fint det hadde vært å tatt en tur på sykkelen ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Oi, her har det stått stille i det siste.. Særdeles mye å gjøre på jobben for tiden gjør at jeg er ganske pclei når jeg kommer hjem. Men tror det skal komme seg nå.

Den gode nyheten er at sykkelen endelig! er ute i det fri! Fikk båret den opp trappene fra leiligheten i går, og kjøreutstyr er preppet og klargjort. Støtte på ett lite batteriproblem, men det burde ordne seg i løpet av dagen. Derfor blir første tur i dag regner jeg med. En smule klar for sesongstart nå.. det skal nok gledelig innrømmes.

Andre nyheter er at jeg har kjøpt meg helmetcam (egentlig med utgangspunkt i snøkjøring) men vhips så var det sesong. En liten porsjon flaks gjorde også at det var mulig å modde fester til å ha i "cockpit" og på svingarmer og gafler og hvor det måtte være, som om jeg trengte enda en unnskyldning for å kjøre.. "jeg skal bare se om dette blir en kul kameravinkel"

Satser på en god update i morgen, etter at jeg endelig får luftet dyret. Kanskje det kan dokumenteres litt bedre også fremover :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Se her har en vært aktiv ja..

Det har ikke blitt mye tid til mc forumet, og det har heller ikke blitt mye tid til mc kjøring. Noe som resulterer i finnkode: 22581560. Har fått lakket hekken som flasset litt så den er blitt pen og fin. Har også fått til noen kjøreturer i finværet, men det har blitt lite filming med hjelmkameraet. Hadde en tur for å teste diverse innstillinger, men jeg glemte å ta høyde for at vindskjermen min er sotet, så da ble det ganske mørkt kan du si. Slik det ser ut nå med fornyet jobbsituasjon bør jeg legge mchobby litt på hylla til neste sesong kanskje. Så får jeg heller ta det sterkt opp igjen da. Om jeg nå selger sykkelen blir jeg for første gang sykkelløs siden jeg tok tunglappen, det er jo forsåvidt litt merkelig å tenke på, får se hvor lenge jeg holder ut :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by supermons »

Blir vel fort noen abstinenser :P Men er jo bare å komme tilbake sterkere neste år..

Du får poste opp noen videoer hvis du får lagd noen bra :)
Post Reply