caberg forhandler i oslo

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
mortimer
Posts: 3
Joined: 04 Aug 2009 00:31

caberg forhandler i oslo

Post by mortimer »

da har tiden kommet for og kjøpe seg hjelm for første gang siden jeg har kommet igang med lappen, har ikke peiling på dette i det hele tatt så litt anbefalinger hadde ikke vært så dumt. :)
har sett meg ut en caberg V2R hjelm siden denne så grei ut og har solvisir. (solvisir virker jo kjekt, men trenger jeg dette?)
den har jo også gjort det bra i sharp sin sikkerhetstest med 5 stjerner og den er jo veldig billig (litt FOR billig?)
har lest at denne hjelmen skal være laget av plastikk og er en smule skeptisk til det, men har egentlig ikke peiling på sånt. (er visst en carbon utgave også, er det et bra alternativ?)
men hovedproblemet er det at jeg ikke har klart og finne en caberg forhandler i hele oslo eller omegn med denne hjelmen :roll:, så lurte på om noen vet om en i oslo eller nærheten?
å kjøpe før man prøver er vel uaktuelt etter det jeg har skjønt.
hvis noen har noen andre bra hjelmer som kan være et alternativ så er det bare og fyre løs. :D må være helhjelm.
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Re: caberg forhandler i oslo

Post by Svennis »

Vet iallefall at skinnbutikken i Ole Deviksvei i oslo har caberg.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: caberg forhandler i oslo

Post by RockeRolf »

Er helt greit å kjøpe en billig (men sikker) hjelm ved førstegangskjøp. I løpet av neste sesong er du garantert på utkikk etter ny hjelm uansett.

Tror de fleste som kjører sykkel kjenner seg i gjen når jeg sier dette.
Man vet liksom ikke helt hva man vil ha ved førstegangskjøp på egen hånd. Ikke vet man helt hvordan en hjelm skal sitte riktig og godt heller. Man bommer kanskje med type lås (hurtiglås/D-ring) etc, etc. rett og slett fordi man som "fersk" ikke har satt seg inn eller fått prøvd seg frem i praksis mht. hvilken hjelm som passer akkurat deg, din bruk og ditt hode.
Derfor tror jeg at den første hjelmen som kjøpes også er den som blir brukt kortest tid.
Om du kjenner en gammel ringrev på motorsykkel kan det kanskje være lurt å mase han/henne med på handletur?
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Re: caberg forhandler i oslo

Post by Svennis »

For å si det sånn, jeg har hatt flere forskjellige hjelmer, Bell, Shoei, AGV, Caberg og nå Schuberth.

Hjelmene har fungert bra de, men det er veldig store forskjeller.

Den hjelmen jeg har nå Schuberth S-1 Pro er den råeste hjelmen jeg noensinne har hatt, støysvak, god ventilasjon, ingen dugg, ikke noe presspunkter, solvisir, retningsstabil, tett rundt hals, og lett å ta av og på.

Vil absolutt si at den er verd prisen, selv om den er svindyr. Det er så enorm forskjell i forhold til andre hjelmer at den er i en egen klasse.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: caberg forhandler i oslo

Post by RockeRolf »

Nytter ikke om hjelmen er aldri så god om den ikke passer til hodet ditt. Prøv, prøv, prøv! Og prøv igjen.
Støy varierer mest med høyde på fører og type sykkel. Schuberth sine høyt profilerte db-tall (i annonseringa) gir ingen info om hvordan de er målt. Verdiløst!
Schuberth missa fatalt på sine "duggfrie" visirer og har vel nå gått over til PinLock som også leveres som standard med Arai og endel andre merker. I tillegg finnes dette som ettermarkedsdeler til de aller aller fleste andre hjelmfabrikater. Fås hos de fleste velassorterte mc-forhandlere.

Bell er en tragedie. Et gammelt hederskronet merke som nå produserer skit. Ville gi dem en sjans igjen og prøvde en på nest siste mc-messe. Den revna i paddinga oppfor nakken da jeg tok den på meg.
Post Reply