mc Hilsing

Prat om tung MC.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: mc Hilsing

Post by RH racing »

Northman wrote:Hvordan er støykrav til MC?
sykkelen skal ikke ha høyere Db enn oppgitt i vognkort.
CE/Tuv godkjente annleg kan monteres og godkjennes i vognkort
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
KLURE
Posts: 2
Joined: 23 Jul 2009 01:46
MC: Yamaha XV750 Special 82 mod

Re: mc Hilsing

Post by KLURE »

Hilser stort sett alltid på sykler som ikke ser ut som en moped.
Om jeg ser det er en moped som hilser på meg, så hilser jeg tilbake fordi da vet jeg det bor en kommende mc fører i vedkommende. \:D/
For mange unge er en moped et nødvendig onde frem til de får bil lappen, og etter det er det null interesse for 2 hjul. :-k
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: mc Hilsing

Post by Lølle »

Northman wrote:og for å spore enda litt mer av... Hvordan er støykrav til MC?
Maks db ved gitt rpm står i vognkortet på sykkelen.
Image
Image
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: mc Hilsing

Post by bandit »

Jeg syns ikke dere skal pese Freddy sånn. Alle må begynne et sted, og jeg tror han gjør klokt i å innrette seg etter farens ønsker og starte på moped. Ikke fordi moped er så stas, men fordi det er lurt å spare opp litt på "goodwill" kontoen hos sine foreldre, spesielt når man bor hjemme. Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: mc Hilsing

Post by Lølle »

bandit wrote:Jeg syns ikke dere skal pese Freddy sånn. Alle må begynne et sted, og jeg tror han gjør klokt i å innrette seg etter farens ønsker og starte på moped. Ikke fordi moped er så stas, men fordi det er lurt å spare opp litt på "goodwill" kontoen hos sine foreldre, spesielt når man bor hjemme. Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
=D>
Jeg vil heller ha ungene på lett mc med full opplæring og mer bruk av sikkerhetsutstyr, men sånn var det ikke med denne faren.
Goodwill hos opphavet skal man ikke tulle med. Full støtte :smt023
Tror ikke du skal la deg trekke altfor mye opp av en som ser på politiet som en samfunnsfiende, Freddy ...
Hold deg på matta så du slipper utsettelser, det er verdt det når dagen og du står med lappen på tung i handa.
Når du får tung sykkel, tar du turen over fjellene og får en kaffe på Tyrigrava.
Image
Image
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: mc Hilsing

Post by bandit »

Lølle wrote: Når du får tung sykkel, tar du turen over fjellene og får en kaffe på Tyrigrava.

Ja, eller eventuelt en hamburger på Bon Apetit på torget.. :lol:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: mc Hilsing

Post by Kriston »

Eller hamburger på Burger King! Eller hva? :lol: Ikke? 8-[
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: mc Hilsing

Post by FreddyYZF-R125Dude »

bandit wrote:Når du får tung sykkel, tar du turen over fjellene og får en kaffe på Tyrigrava.
Kan godt gjøre det når jeg kjøper lettmc. Elsker og kjøre langturer... :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: mc Hilsing

Post by Kriston »

Men du har vel aldri kjørt en lang tur med sykkel før? :P
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: mc Hilsing

Post by RH racing »

Kriston wrote:Men du har vel aldri kjørt en lang tur med sykkel før? :P
heheh..litt forskjell på langtur med bil og sykkel ja :D
men meg god musikk i ørene og ett mål å komme til er ikke det no problem...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: mc Hilsing

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Nei, men liker og utforske Norge. Er sikkert ikke så horribelt og kjøre langtur med lettmc? :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Knerten
Posts: 152
Joined: 19 Jul 2007 19:55
MC: Suzuki GSX-R 600 K8
Location: Kristiansand

Re: mc Hilsing

Post by Knerten »

KLURE wrote:Hilser stort sett alltid på sykler som ikke ser ut som en moped.
Om jeg ser det er en moped som hilser på meg, så hilser jeg tilbake fordi da vet jeg det bor en kommende mc fører i vedkommende. \:D/
For mange unge er en moped et nødvendig onde frem til de får bil lappen, og etter det er det null interesse for 2 hjul. :-k

Hmm kanskje mopeden for en del gir avsmak for ting på to hjul?? :-k
Kan ikke være noe særlig å kjøre rundt i to år og oppleve til stadighet å nesten bli presset av veien. Da er det kanskje en lettelse å komme seg i bil med beskyttende bur rundt..?
I`m not small, I`m funsize :)
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: mc Hilsing

Post by Juliet »

Hmm kanskje mopeden for en del gir avsmak for ting på to hjul?? :-k
Kan ikke være noe særlig å kjøre rundt i to år og oppleve til stadighet å nesten bli presset av veien. Da er det kanskje en lettelse å komme seg i bil med beskyttende bur rundt..?[/quote]

Tviler sterkt på at det er det som er årsaken. Moped var mitt første møte med mc, og en fin inngang til å bli mc-ist senere. Trivdes veldig på mopeden jeg, den gang, og enda bedre på større mc :) De som kjører moped og går over til bil uten å se seg tilbake har sannsynligvis aldri hatt så mye glede av to-hjulinger anyway. Kjenner flere jeg som har hatt moped og scooter i ungdomsårene som kun brukte det som egentransport og som egentlig ikke likte seg på den. Andre har et helt annet - og bedre- syn på det :D .
Image
Vennlig hilsen Juliet
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: mc Hilsing

Post by Lord Erik »

bandit wrote:Jeg syns ikke dere skal pese Freddy sånn. Alle må begynne et sted, og jeg tror han gjør klokt i å innrette seg etter farens ønsker og starte på moped. Ikke fordi moped er så stas, men fordi det er lurt å spare opp litt på "goodwill" kontoen hos sine foreldre, spesielt når man bor hjemme. Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
+1.

Jeg vinker til alt dersom jeg er usikker. Men pleier ikke å vinke til scootere. Ikke for å være uhyggelig, men fordi dem jeg faktisk har vinket til har sett ut som om de holder på å kjøre av veien i det de vinker tilbake. Nå kan det være at de bare har blitt overrasket siden det ikke er en utpreget vinkekultur blant MC og moped/scooter, men på en slik farkost er det kanskje best å holde begge hendene på styret. :-k
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: mc Hilsing

Post by knetrom »

Jeg vinker heller tilbake om scooteren skulle hilse, kan jo være det er en motorsykkel i forkledning (som min, tipper nesten 50% av andre syklister tror jeg kjører 50cc eller til nød lettsykkel). Jeg hilser oftere først med min sykkel enn når jeg kjører lånt sykkel, tipper det er mange som ser det litt an for å ikke "drite seg ut" og hilse på en moped :P

Her en dag fikk jeg mitt første "pump pump"-hils, ble så satt ut at jeg glemte å takkehilse tilbake. Så hvis du leser her, det var ikke meningen ;) Stor hvit moped i Arna..
Post Reply