Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

Nok en liten videosnutt fra Rudskogen.

[youtube][/youtube]
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

Her er enda en liten videosnutt fra Rudskogen.

[youtube][/youtube]
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by knetrom »

Å som jeg misunner dere som kan reise på trackdays!
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by PerTore »

Er skikkelig sugen på en banedag selv. Har et spørsmål. Har Akrapovic slipon. Er rimelig sikker på at den er godt under støygrensen, men mangler merking (e/ce eller hva det skal være) Har de krav til merking av potte? Eller er det bare støy som måles?
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

PerTore wrote:Er skikkelig sugen på en banedag selv. Har et spørsmål. Har Akrapovic slipon. Er rimelig sikker på at den er godt under støygrensen, men mangler merking (e/ce eller hva det skal være) Har de krav til merking av potte? Eller er det bare støy som måles?
Litt ettersom. Vil tro at klarer du støykrava får du kjøre. MIG anlegget mitt lå på 96dB ved 5000omdr. Og det er ikke e merka. Har kjørt både på Våler og på Rudskogen med det anlegget, men har skiftet om til orginalanlegget når jeg har reist på tur til Nürburgring. Gørt å reise dit uten å få lov til å kjøre.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by PerTore »

Ja, ikke sant... Har ikke noe org. potte og sette på, men har mulighet for og få målt støyen på forhånd for og sjekke. Er det 5000 o/min de måler på? og 50 cm fra eksosmunningen? Måler de rett bak, eller i 45 grader?

Jeg så at siste dagen i år var 16 Aug. Da har jeg bestilt fallskjermhopp, så den ryker. Men regner med at de er i gang neste år igjen.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

PerTore wrote:Ja, ikke sant... Har ikke noe org. potte og sette på, men har mulighet for og få målt støyen på forhånd for og sjekke. Er det 5000 o/min de måler på? og 50 cm fra eksosmunningen? Måler de rett bak, eller i 45 grader?

Jeg så at siste dagen i år var 16 Aug. Da har jeg bestilt fallskjermhopp, så den ryker. Men regner med at de er i gang neste år igjen.

Det står vel i papirene for sykkelen din ved hvilket omdreiningstall det skal måles tror jeg. Og de måler i 45 graders vinkel. Ca en meter unna tror jeg det var. Apparatet satt på en arm som hadde riktig vinkel og avstand.

Men har du tilgang på dB killer er det lurt å ha med det sånn i tilfelle. Det er jo mulig å få tak i universal dBkiller.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by PerTore »

Nja, det står halvmeter på siden dems. Takker for info, ihvertfall!!
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Per M
Posts: 1
Joined: 03 Oct 2009 02:04
MC: Yamaha XJ900

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by Per M »

Hei, Rune.

Det er din skyld!! … at jeg i sommer hadde den morsomste ferieturen jeg kan huske. Jeg er en gammel gubbe – det drar seg i retning 60 – som innimellom hadde drømt om en mc. Jeg har hatt lappen en stund, men ikke egen sykkel. Jeg hadde en avtale med naboen noen år. Brøytet innkjørselen hans om vinteren, og lånte sykkelen hans på et par dagsturer om sommeren. Men tror du ikke han flyttet..? I fjor høst lå forholdene til rette for å gjøre alvor av tankene, og jeg gikk til anskaffelse av egen farkost. Satset på en velprøvd tur-/gubbesykkel, Yamaha XJ900 2001 modell.

Jeg likte den godt fra første stund, og etter noen fine småturer kom tankene om at den måtte kunne brukes til en litt lengre tur i sommerferien. Begynte å surfe litt rundt for å hente tips og inspirasjon. Lofoten er jo et naturlig – og flott – feriemål. Jeg har faktisk ikke vært der. Og nedover, eventuelt oppover, Vestlandet er jo en klassiker. Men så kom jeg over denne bloggen og beskrivelsen av ferieturen din til Alpene i fjor sommer. Det så fantastisk ut, men kunne jeg – fersk som jeg er – klare en slik tur? Musarmer er jeg litt plaget med også.

Jeg meldte meg inn i Senior mc i vår og ble med på et par førerutviklingskurs, og en dag på gokartbanen på Frøya. Det blir jo ikke den store farten med mc på en slik bane, men det var utrolig som svingfølelsen i en gammel krok løsnet. Etter et par hundremilsturer på nordvestlandet – jeg bor i nærheten av Trondheim - så det også ut til at armene holdt.

Dermed ble skrittet tatt. Bestilte billetter Oslo – Kiel, og Hamburg – München med Autozug. Det ble en tur jeg aldri glemmer. Traff masse hyggelige mennesker som også var ute i samme ærend. En lærer fra Hamburg, en grisebonde fra Verdal, en pensjonist fra Milano. Jeg hadde bare ett mål for turen, jeg skulle besøke noen venner i Koblenz i Sveits. Ellers ville jeg stort sett kjøre som det passet seg, og ta dagsetapper som var komfortable. Jeg hadde noen steder på ønskelista som jeg kunne tenke meg å stikke innom, og jeg la opp kjøreplan for neste dag ut fra hvor langt jeg hadde kommet. Google Earth og nettet ble brukt for å finne dem før jeg dro.

Turen startet liksom på alvor i München, og første stopp ble Reit im Winkl. I det hele tatt, det ble en del besøk i vintersportssteder rundt om. Jeg kjørte videre via Kitzbühel og Zell am See over Grossglockner og ned til første overnatting i Heiligenblut. Koselig sted og mektig natur. Pension Trojerhof kan anbefales. 30 Euro med frokost for et stort fint rom med bad, tv (engelsk krim dubbet på tysk) og egen veranda ,og parkering under tak.

De neste dagene fortsatte jeg ned i Italia via Anterselva (enda et..) og videre vestover inn i Sveits. Var innom hotellet til Ole Einar Bjørndalens svigers i Dobbiaco, Hotel Santer. Hvis du er på de kanter så unn deg en kopp kaffe og et stykke varm Apfelstrudel med sjokolademarinert vaniljesaus. Det er det mest himmelske stykke eplekake jeg har smakt.

Jeg fikk kjørt en god del av de ”klassiske” passene på turen. Falzarego, Pordoi – det med minnesmerket over Coppi , Sella, Gardena, Stelvio, Bernina, Oberalp, Furka, Gimsel, Sustenpass og flere større eller mindre høydedrag. Og som sagt, vintersportssteder. Cortina, St-Moritz, Davos, Wengen, Oberstdorf osv.

Fra Sveits gikk turen via Karlsruhe, Luxemburg, Moseldalen, Hameln, Puttgarten, Lund i Sverige for å besøke påsan, tilbake gjennom Danmark til Kristiansand for å besøke yndlingsdattera mi før turen gikk videre hjem via Oslo. 620 mil på vel tre uker, derav fem dager hvor jeg ikke kjørte. Ikke verst for en fersking, vel? Og med uutslettelige minner. Flott vær var det også - helt til jeg kom tilbake til gamlelandet.

Så takk for tipset, Rune. Dette var moro. Det blir flere turer, og jeg kommer til å kjøre mc så lenge jeg klarer å få den opp av sidestøtta.

Per M.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

Hei alle sammen. Måtte bare ønske meg selv velkommen tilbake på forumet etter flere års "frafallenhet". Takk til Jeanette for "dytten" som skulle til. ;-) Og da passet det jo godt at jeg tror dette ble innlegg nr. 400 i bloggen min. Har overhodet ikke parkert sykkelen, annet enn om vinteren. Har nå etter noen år med CBR 929RR havnet på Suzuki GSX-R 1000 K5. En fantastisk sykkel. Kommer noen oppdatering på hva som har skjedd siden 2009 ettehvert.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by tshansen »

Jøss, der var den karen også ja :thumleft Hehehe.... selv etter mange års fravær fra denne kanten også, er det utrolig hva en husker igjen! Gleder meg til å lese oppdateringen. Er kanskje noen kneskrap siden sist :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by Jeanette »

Veldig bra, Rune - velkommen, velkommen! :D
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by RuneS »

LordShaft wrote:Jøss, der var den karen også ja :thumleft Hehehe.... selv etter mange års fravær fra denne kanten også, er det utrolig hva en husker igjen! Gleder meg til å lese oppdateringen. Er kanskje noen kneskrap siden sist :lol: :lol:
Hehe. Er nok blitt både kneskrap, albueskrap, hjelmskrap og kåpeskrap siden sist gitt. ;-) Får vel samle sammen litt info og poste.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med kneskrap :-))

Post by tshansen »

Haha, såpass ja... håper det har gått bra med sjåføren da.. At det bare er stoltheten og lommeboken som har fått seg en støkk 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: RuneS med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)

Post by RuneS »

Tenkte at det kunne være på sin plass med en liten gjennomgang av hva som har skjedd siden 2009, som var den siste gangen jeg var pålogget forumet. Må si at jeg mistet litt interessen når det ble trøbbel med servere o.l.

Men mistet ikke lysten på å kjøre sykkel. Tvert imot.

2010 ble det sykkelbytte. Likte ZX9R men hadde lyst på noe litt nyere, så da ble det en 2000 Honda CBR929RR Fireblade. En fin og lettkjørt sykkel.

Image


Ellers så ble det tur til Tyskland og Nürburgring det året. I løpet av uka ble det masse banekjøring, turer i moseldalen og stopp i Timmendorfer Strand på tur hjemover.

Image

Sykkelvask hos vertsfolket i Adenau.

2011 ble ett år uten sykkelbytte ;-) Derimot ble det tur til Tyskland, Sveits, Italia og Frankrike. Ble mange fine alpepass dette året. Startet med San Bernardinopasset i Sveits. http://www.alpentourer.de/alpenpaesse/r ... opass.html. Overnattet i Locarno ved Lago Maggiore i Sveits.
Målet for turen var Nice på rivieraen.

Image

På veien hjemover kjørte vi Col de la Bonette https://en.wikipedia.org/wiki/Col_de_la_Bonette , Col de Vars https://en.wikipedia.org/wiki/Col_de_Vars , Col de L´iseran http://www.alpentourer.de/alpenpaesse/r ... seran.html , Overnatting i Val disere, Col de Petit St, Bernard http://www.alpentourer.de/alpenpaesse/r ... rnard.html.

Image

Her ble det stopp for min tur det året. Prøvde meg på kåpe, skulder og hjelmskrap i en av de siste svingene før vi var nede i Aostadalen. Dette resulterte i en sykkel som satt fast under autovernet, en italiensk bilberger som ikke snakket engelsk (men som nok trodde jeg forsto italiensk. Det ble tre lange mil i bergingsbilen) , besøk på italiensk sykehus hvor engelskkunskapene også sto til strykkarrakter (heldigvis bare en lett forstuing i høyre tommel), overnatting i Aosta, krangling med forsikringsselskap om transport av meg og kjøreutstyr hjem igjen, Innlosjering av sykkel hos ett verksted og mere krangling med forsikringsselskap. Dagen etter reiste de andre videre over store St Bernhardpasset og videre til Nürburgring, mens jeg fikk en 12 mils taxitur til Torino og fly hjem.

Uka etter at jeg kom hjem tok jeg turen tilbake til Aosta med varebil, med min far som co-pilot for å hente sykkelen hjem til Norge. Når jeg kom hjem fikk sykkelen en skikkelig oppgradering, og ble god som ny igjen.

Image

Sykkelen slik den ble etter oppbygging.

Det var vel egentlig det viktigste fra 2011.

Flere oppdateringer kommer etterhvert.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Post Reply