Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Prat om moped & scooter.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by knetrom »

TheIdanator wrote:Kommer aldri til å trimme den, da blir det med å fjerne plomberinga, ikke no' mer :lol: Hehe.
Å fjerne plomberingen er trim ;)
TheIdanator wrote:Tenker å kjøpe meg en RMX, SMX, MT5 eller no' i den duren.
MT5 har ingen store plomberinger, mulig den ikke har noen i det hele tatt.

Og motorveien må du holde deg unna uansett, ulovlig med moped der. Mange som kjører der, håper de blir tatt, lager bare kø ;)
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
Litt vanskelig med mopedsertifikat :(
Party like a Countrystar
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
+ 1
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

knetrom wrote: Å fjerne plomberingen er trim ;)
Haha xD Mente å bytte ut potta... :roll:
Party like a Countrystar
fulloggal
Posts: 10
Joined: 06 Mar 2009 23:40
MC: Suzuki DR 125 SE
1996-1997 mod
Location: Hordaland, Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by fulloggal »

@TheIdanator: Kan jeg få lov å gjette at du bor i Hordvik? Siden bakken opp til deg er laaaang:P
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

fulloggal wrote:@TheIdanator: Kan jeg få lov å gjette at du bor i Hordvik? Siden bakken opp til deg er laaaang:P
Close :shock: Bor på Askøy :smt069
Party like a Countrystar
User avatar
Alex'en
Posts: 12
Joined: 26 Jul 2009 16:31
MC: Rieju Mrx, Derbi Gpr Replica

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by Alex'en »

Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
eller ikke? "Må" jo trimmes disse og... Jeg anser det ikke som noe problem... Ikke for å skryte, men jeg har dradd både hyosoung (eller hvordan det skrives), cbr og husqvarna på drag... :roll:
Sykler: Rieju mrx ikkeliktavpolitiet edition og Derbi Gpr Replica
X-sykler: Peugeot xr6 og Benelli K2
Tungsykkel kommer...
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)
Det har du helt rett i =D>
Party like a Countrystar
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Men noe jeg skal gjøre er å sette på et "effektannlegg" selvom man ikke får noe mye effekt ut av det (jeg gjør det for lyden) er å sette på GPR annlegget jeg har kjøpt til min framtidige YZF ;)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

Har teorien igjen, så har jeg mopedlappen. Planen var å ta lettlappen, men tar mopedlappen først grunnet økonomi og mangel på tid ;)
:D
Party like a Countrystar
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Me too, men faren min mente at jeg burde begynne med moped ... :-k
Men vi skal vell ikke holde oss til topic? :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TheIdanator
Posts: 50
Joined: 01 Aug 2008 23:16
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
Location: Bergen

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by TheIdanator »

Postet i feil tråd :oops:
Sorry.. :smt105 :oops:
Party like a Countrystar
User avatar
Alex'en
Posts: 12
Joined: 26 Jul 2009 16:31
MC: Rieju Mrx, Derbi Gpr Replica

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by Alex'en »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)
ehh, yamaha tzr som er regnes for den raskeste lettsykkelen fulleffekt gjør 162 på flaten, og "vanlig" for racing er rundt 150 uplombert.. Så er høyest usannsynlig at de går 140 orginalt. Racing 2taktere gjør vel 130 og 4takterne gjør 105-130 MAKS.. Men man trimmer vel ikke for å ligge i 150, gjør det vel for å kunne akse mye bedre og ha mye mer drag og litt å gå på... F. eks en 2takts 125cc crosser har ikke så veldig høy topp fart, men de har en sinnsyk effekt og god aks.. Uplombert går crosserene elendig, f. eks ktm har maksfart på 75kmt...
Sykler: Rieju mrx ikkeliktavpolitiet edition og Derbi Gpr Replica
X-sykler: Peugeot xr6 og Benelli K2
Tungsykkel kommer...
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

YZF-R125 gjør 134km/t ORGINALT, og den er fulleffekt. Og det er 4-takter.
Aprilia RS125 gjør 140-150 km/t ORGINALT. Og det er 2-takter.
KTM har jo bare 6,5 hk så det er ikke rart de ikke går kjapt ...
Har ikke peiling om hvordan
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Locked