Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by carboy »

Det er sant at det er vanskelig og se dem, men om dagens sjafører hadde vært mer ops som NOEN bilister er, så hadde ingen skade skjedd, om det ikke hadde vært mc'istens feil, mener nå jeg.
-Carboy-
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by RH racing »

carboy wrote:Det er sant at det er vanskelig og se dem, men om dagens sjafører hadde vært mer ops som NOEN bilister er, så hadde ingen skade skjedd, om det ikke hadde vært mc'istens feil, mener nå jeg.
ulykker kommer til å skje uansett. mere obs på sykkler burde dem være.. men sykkler burde og være litt mere påpasselig...
en mcist vet han ikke syns så godt så bør ikke alltid kjøre på retta si.. her jeg bor er ett uoversiktlig kryss jeg kan se fra hverandaen... ofte en mc eller to må bråbremse der pga litt høy fart og kjører på retta si....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by carboy »

Det har du rett i, veldig mange mc'er kjører på retta si, noe jeg selv gjør og sellom jeg bruker hodet er jeg litt sær i trafikken.
Men det hadde blitt mye mindre ulykker om bilistene hadde konsentrert seg litt istedenfor og sjekke den kule spilleren i bilen hele tia.

Men trur nok også vi tenker for mye på at bilistene er "jævlene" i trafikken og det gjør oss liksom så konge på veien, og trur vi har førsteretten, så sånn sett er det nok alltid "litt" begges parter, sellom bilistene er de som forårsaker MEST ulykker.
-Carboy-
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by RH racing »

carboy wrote:Det har du rett i, veldig mange mc'er kjører på retta si, noe jeg selv gjør og sellom jeg bruker hodet er jeg litt sær i trafikken.
Men det hadde blitt mye mindre ulykker om bilistene hadde konsentrert seg litt istedenfor og sjekke den kule spilleren i bilen hele tia.

Men trur nok også vi tenker for mye på at bilistene er "jævlene" i trafikken og det gjør oss liksom så konge på veien, og trur vi har førsteretten, så sånn sett er det nok alltid "litt" begges parter, sellom bilistene er de som forårsaker MEST ulykker.
jada...nekter ikke for at billisten lager mest saker.. men som i saken jeg skrev over her da.. er jo billisten som får skylden selv om mcisten holdt kanskje litt høyere fart og visste at han kjørte på forkjørsvei... er 60 sone her og di fleste ligger tett opp under 80 (meg inkludert) men når man kommer over bakketoppen og ser rett inn i skjermen på en bil er ikke det no gøy...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by tshansen »

Au da!!! Dette var ikke noe kjekk start på ferien!

God bedring til kompisen din, regner med alt ordner seg for han! Hud, ben og stolthet leges med tidens løp! Håper ikke hele ferien er spolert pga dette.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by erazar »

Det ble noen dager i Lillehammer, var en del praktiske ting som måtte ordnes, noe som var litt vanskelig for en som var sengeliggende.

Er helt enig at det er en del 2 hjulinger som kjører forbi bare fordi de burde kunne, og ikke fordi det nødvendigvis er klart.. Har sett en del av dem selv :( Akkurat i dette tilfellet var det klart og oversiktlig, han på motorsykkelen lå lenge rett ved midtstripen med god avstand til vogntoget for å markere at han lå bak der, når strekningen kom satt han på blinklys, sjekket speil og blindsone og begynte å putre forbi. Han kom midt på den første vognen når vogntoget la over i feil kjørebane og slo han av veien.

I veikanten var det heldigvis gress og ett åpent jorde, dette gjorde at føreren sannsynligvis bare traff bakken, det lå noen spekulasjoner i om det var en lyktestolpe involvert, og at sykkelen klippet den, mens føreren gikk klar, bortsett fra med leggen (det som var av bein i leggen ble slått tvert i to) Men dette har jeg ikke fått bekreftet av politiet. Det var mange vitner til ulykken og også heldigvis MANGE som hjalp til. Trailersjåføren ringte selv politiet og forklarte saken, virker som en veldig real kar som hadde litt uflaks og trodde han hadde klar bane, det kunne gått værre, men det gikk veldig bra :)

Stoltheten ble aldri kverket, det var ikke noe særlig han kunne gjøre fra eller til, en får si at ulykken heldigvis skjedde når mcføreren hadde alt sitt på det rene, både med tanke på hastighet og aktsom kjøring. Han lånte pcen min og surfet etter ny sykkel mens han lå der, så det var forsåvidt ikke værre enn det. Det så ut som jeg skulle få meg nesten nye alpinestarsstøvler da, men glidelåsen hadde hengt seg på den ene støvelen så da hadde ambulansepersonellet klippet støvelen opp :( Prøvde den ene og den satt som ett skudd.. men men, jeg får kjøpe mine egne :D

På tirsdag salet jeg opp sykkelen og kjørte fra Oslo, over haukeli og til Haugesund. Er veldig glad i sykkelen her, men må inrømme at 7 strake timer på den var merkbart i rumpe og skuldre, en smule sliten ved ankomst kan du si. Nokså heldig med været, fint på østsiden, traff på regn fra røldal til etne men så var det fint igjen. Tok ikke et eneste bilde på hele turen :?

Litt sur i maska når jeg kom til åkerfjorden og de forlangte 15 kroner i bommen. Jeg hadde lommeboken i ryggsekken, så da var det av med sykkelen, av med hansker, ned med støtten, av sykkel, stresse med å få av sekken, åpne sekken og finne lommebok, finne 15 kroner i mynter, legge lommebok oppi sekken igjen, stresse sekken på ryggen igjen, opp på sykkelen, på med hansker, av med støtte, starte sykkelen og avgårde.. Det ble en pen liten kø bak meg der, litt slemt kanskje når jeg hadde kjørt forbi alle disse bilene for bare en liten stund siden.

Nå skal vestlandsveier utforskes nok en gang! :) Gleder meg!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by Galilee »

erazar wrote: Litt sur i maska når jeg kom til åkerfjorden og de forlangte 15 kroner i bommen. Jeg hadde lommeboken i ryggsekken, så da var det av med sykkelen, av med hansker, ned med støtten, av sykkel, stresse med å få av sekken, åpne sekken og finne lommebok, finne 15 kroner i mynter, legge lommebok oppi sekken igjen, stresse sekken på ryggen igjen, opp på sykkelen, på med hansker, av med støtte, starte sykkelen og avgårde.. Det ble en pen liten kø bak meg der, litt slemt kanskje når jeg hadde kjørt forbi alle disse bilene for bare en liten stund siden.
Du kan unngå denne ved å ta Rv 46 fra Knapphus, via Åmsosen mot Sauda, og Rv 520 over Breiborg til Røldal.

...men så kommer det også an på hvor du egentlig har tenkt deg. :)
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by carboy »

Har dem begynt og ta penger ifra Mc'ister også nå ja?

*tragisk*
-Carboy-
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by FreddyYZF-R125Dude »

erazar wrote:Nå skal vestlandsveier utforskes nok en gang! :) Gleder meg!
Husk å ta med penger da! De bomber sikkert veiene med bomstasjoner nå.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by KiM »

Hvor på vestlandet befinner du deg?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by erazar »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Husk å ta med penger da! De bomber sikkert veiene med bomstasjoner nå.
Hehe, det var desverre ett godt poeng, jeg får se hvor mange 50øringer det er mulig å grave frem, legge dem innerst i kjørejakken og lage ett godt sirkus for å få dem frem.
eneRmiK wrote:Hvor på vestlandet befinner du deg?
Jeg er 3 timer fra deg, i FV land.. nærmere bestemt Haugesund. Kommer nok opp til Bergen en tur i løpet av ferien, må finne hybel til kjæresten :(
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by knetrom »

Det skal ikke bli lett, det er jo på denne tiden hvert år avisene begynner å melde om stakkarer som ikke får seg hybel.. I fjor/forfjor var sto det om en kar som bodde i telt på en campingplass i 3 uker i den mest øde delen av Arna før han fikk hybel :lol:
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by erazar »

Husker det var noen som bodde på busstasjonen, som ble flyttet over i en gymsal det ene året jeg studerte i Bergen, helt texas på boligmarkedet der oppe rundt studiestart. Men vi får håpe på det beste! Har nok av venner og sofaer å ta av.. en liten stund iallefall, er ikke helt en permanent løsning men det er en start.

Noen av dere høyrøstede bergensere som kommer ned på to hjul i løpet av ferien forresten?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by KiM »

Hvis det ikke var for REGNET hadde jeg gjerne kommet ned...Satans regn, akkurat når jeg skal ha ferie! :smt013 :smt011 :smt021 :smt067 :smt076
ingen KiM, ingen kos
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by erazar »

Har hatt noen gode dager i garasjen, skrudd på en gammel XL (bilder kommer) Skifter drev fremme og bak samt kjede, simmeriringer på forgaffel, chokevaier (regner med å trikse noe her, trenger ikke å kjøpe en ny) Nå venter vi på deler så da var det igang med en spontantur til Bergen :D

Sitter på ferjen nå og blir i Bergen til lørdag, kjæresten fant endelig leilighet i Bergen så nå er det opp for inspeksjon :) Beklageligvis har jeg 4 hjul på doningen som står i kjelleren her, været var for usikkert til at jeg orket 2 hjul med passasjer i 3 timer x 2 ganger, får ta det neste gang ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Post Reply