Christophers Blogg - Snart sesong :D

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by Christoph »

Takker :D

Ja det kommer nok til å skje ting du! Men først og fremst.... Kjøre MASSE 8)
Tror det blir vinterprosjekt å bygge om sykkelen. Kan være det kommer felgiser på rimelig kjapt, men det er ikke prioritert i øyeblikket ;-)
Citius, altus, fortius
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by KiM »

Så du kjørte forbi Torget i dag og deretter opp til Fløien og retning Kalfaret. Jeg vinket til deg, men var vel ikke så lett å se meg blant alle personene. Kul dress du hadde!
ingen KiM, ingen kos
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by Christoph »

Kim: Takk skal du ha! Ja :) Måtte ha meg en liten runde :D Vi treffes vel plutselig tenker jeg ;)

Fantastisk!

Da har jeg kjørt fra Stavanger til Bergen - og sykkelen står pent plassert i garasjen på jobben \:D/
Det var faktisk veldig fint med en såpass kjøretur første dag på sykkelen. Jeg fant meg etter litt om og men til rette på sykkelen, og etter et par timer var vi som limt :D

Utrolig fine veier med fine lange svinger man kunne holde tempo i. Lå vel i rundt 100 mesteparten av landeveien. Det ble noen fine forbikjøringer, ingen elg og en haug med lange blikk når jeg kom forbi med 9000rpm hehe. Lyden er jo bare helt rå!
Brukte 3/4 dels tank fra Stavanger til Byn, og det er alt annet enn galt!

På en annen side hadde jeg ett STORT irritasjonsmoment hele veien fra første ferge til Bystasjonen. Ja du leste riktig.. i 3 timer :evil: Og det var en liten lastebillignende sak som lå HELT i ræven på meg flere kilometer selvom jeg lå i 100. Vi snakker slikking av eksospotter. Dro fra på noen strekk, men idioten kom tilbake flere ganger. Jeg er ikke interessert i å dø pga en idiot, og vinket ham forbi. En av tunnellene som kom litt senere var stengt pga noe veiarbeid, og jeg kjørte selvfølgelig forbi køen og stilte meg fremst. Etter åpning tror det tok 10 min før jeg ser den helv*** lamskallen i speilet nok en gang. Det var ingen forbikjørings strekk - men jaggu skulle han ligge der han lå [-(

Så til punktet han prøvde å DREPE meg. Jeg kommer på Danmarksplass og tidligere nevnte idiot er ved sidenav meg. Jeg ligger i venstre felt, han i høyre. Det blir grønt, og jeg ligger i 70 mot sentrum. Han raser etter noen hundre meter forbi. Nede i første kryss før bystasjonen er det rødt lys, og jeg kjører mellom bilene og ligger meg fremst i det som snart blir taxifelt. Så skjer det, på midten av bystasjonen 50!! meter før krysset - legger han seg i høyre felt, raser fram, og prøver å skifte felt inn foran meg. Problemet er bare at fronten hans er MIDT på meg. Dette skjer når det er ca 20 meter igjen til krysset, og jeg ligger i 50...... hadde jeg bremset hadde jeg vært i graven, så jeg ga full gass, og måtte knekke sykkelen rimelig bra ned for å klare svingen inn mot grieghallen. :evil: [-( :evil:

Noen mennesker fortjener to tette og en badehette! Angrer på at jeg ikke fulgte etter og brakk noen ben på den mannen!

Til noe mer koslig :) Jeg er med å kjøre i morgen - lørdag - søndag. Blir kjekt å treffe noen fra forumet isteden for all denne pratingen :lol:

Godnatt!
Citius, altus, fortius
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by KiM »

Christoph wrote:Blir kjekt å treffe noen fra forumet isteden for all denne pratingen :lol:
Nå har du ikke møtt LordShaft enda... :lol: :twisted:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by rerell »

Fin hoj! Grattis! :smt023
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by tshansen »

eneRmiK wrote:
Christoph wrote:Blir kjekt å treffe noen fra forumet isteden for all denne pratingen :lol:
Nå har du ikke møtt LordShaft enda... :lol: :twisted:
Hahahaha....dæven! No er det mye hitting på gang her =D>
Skal få deg en kokos for den der din rekebåt-tater.

Det er meldt 26 grader i dag, så jeg er litt usikker på om jeg skal stikke på holmen (i eidsvåg) å grille eller om jeg skal lufte dyret. Er litt i overkant varmt å kjøre små kjøring i de tempraturene;-)
men helgen er det styggfare for at det blir mye kjøring. Snakker vi ny fellestur?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Endelig på to hjul :D

Post by Christoph »

eneRmiK wrote:
Nå har du ikke møtt LordShaft enda... :lol: :twisted:

Neimen stakkar....... har han skremt deg? :lol:
Citius, altus, fortius
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by Christoph »

Ja! Fellestur :D

For min del må det bli søndag. Jeg måtte jobbe et skift på dagen på lørdag, og så er det rett å stå i døren på et ikke navngitt utested på kvelden.
Citius, altus, fortius
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by Erlend »

Flott sykkel og dress. Så deg litt før 14 i dag i sentrum. PS-regget sykkel og Berik dress. =D>
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by KiM »

Og jeg så deg på Fleslandsveien kl1530 ;)
ingen KiM, ingen kos
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by carboy »

Høres ut som om du hadde en flott første tur med baby'en din, men fy faen og mange idioter som finnes, du skulle seriøst fulgt etter han dusten og gi han huden full med kjeft og deretter knekke noen bein på han, må være litt jævlig når du nettopp har fått sykkel og liksom ikke har sjans til og bli kvitt en sånn Analfreser som slikker rææva di.
-Carboy-
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by Christoph »

Erlend: Takk for det :)

Kjørte dere sykkel selv? Må være blind jeg, haha :P Litt nok med å følge med på veien ennå tror jeg :)
Må prøve å kjøre pent, så folk herfra som ser meg ikke tror jeg er helt skadet :lol:


Har oppdaget noe litt merkelig når jeg kjører. Hvis jeg har ligget på "lavt" turtall en liten stund, rundt 4000o/m og så drar på - enten i samme gir eller lavere - Så skjer det ingenting, så drar det litt rykkete før sykkelen kommer tilbake som en kule igjen. Hva kommer dette av? Noen som har peiling?
Citius, altus, fortius
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by icemanx »

er vel ikke på under 4000rpm momentkurven til motoren din ligger.. kommer vel fra 4500 og oppover den..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by Christoph »

Ligger vanligvis på rundt 5.. men den drar da jevnt fra 4000 nesten hele tiden, men innimellom får jeg dårlig gassrespons. og den kan vedvare til 5/6000 før den "tar tak igjen" Dvs. det går rykkete og ujevnt oppover på turtall til den tar.
Citius, altus, fortius
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Christophers Blogg - Ducen er kommet hjem!

Post by icemanx »

min er også rykkete under 4000rpm.. skal prøve med en ventiljustering når reg-reimene mine kommer, samt at motoren skal mappes om på nytt etterhvert ( powercommander )..

håper å bli kvitt rykkinga for den irriterer meg litt :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Post Reply