Inunf
- Galilee
- Posts: 938
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Inunf og apriliaene
Sikker på at det ikke er 9,48mm shims?
I så fall får du shims hos alle som selger crossere og 4-t båtmotorer.
I så fall får du shims hos alle som selger crossere og 4-t båtmotorer.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Re: Inunf og apriliaene
Ja, mikrometeret sa 9,995 mm i diameter. Sjekket to ganger.
Re: Inunf og apriliaene
FIkk gjort litt i helga, men måtte selvsagt jobbe lørdag også. Har vært litt travelt, men nå jeg ferdig med ventiljusteringen.
Shims til bakerste sylinder.
Loctite 243 på boltene til kamdrevene.
Her har kamdrevene kommet på plass igjen.
Balanseakslingen er festet.
Og kjedeguiden.
"Ferdig", nå mangler jeg bare topdekselpakninger. Bestilte fra AF1 på fredag, og de ble sendt fra Gardermoen i dag så nå er det rett rundt hjørnet!
Prøvde meg også på å lufte bakbremsa. Skrudde av caliperen og hengte den opp med luftenippelen opp. Lufta igjennom 2-3 dL med bremseveske, men pedalen går fortsatt i bunn. Skjønner ikke hva som er problemet, begynner å lure på om noe er ødelagt.
Kan også nevne at det er et par pakker til på vei i nærmeste fremtid. Se hva som skjer!
Shims til bakerste sylinder.
Loctite 243 på boltene til kamdrevene.
Her har kamdrevene kommet på plass igjen.
Balanseakslingen er festet.
Og kjedeguiden.
"Ferdig", nå mangler jeg bare topdekselpakninger. Bestilte fra AF1 på fredag, og de ble sendt fra Gardermoen i dag så nå er det rett rundt hjørnet!
Prøvde meg også på å lufte bakbremsa. Skrudde av caliperen og hengte den opp med luftenippelen opp. Lufta igjennom 2-3 dL med bremseveske, men pedalen går fortsatt i bunn. Skjønner ikke hva som er problemet, begynner å lure på om noe er ødelagt.
Kan også nevne at det er et par pakker til på vei i nærmeste fremtid. Se hva som skjer!
Re: Inunf og apriliaene
Fikk pakke i dag!
Alt jeg trenger for å sette sammen RSV'en. Bestilte fra AF1 i USA på fredag ettermiddag og det kom i dag.
Gjorde meg ferdig med å lufte bakbremsa i dag. Flyttet på caliperen to ganger og pumpet igjennom ca. 1,5 liter bremseveske. Nå funker den helt fint
Tenkte jeg skulle fortsette på motoren, men kom ikke lenger enn å konstatere at kamkjedestrammeren er så teit plassert at det skal godt gjøres å montere den igjen. Hold på i en halvtime med å prøve å få skrudd den på plass, men til ingen nytte. Må si at jeg er svært lite imponert over måten denne sykkelen er bygget på. Trangt, fælt og vanskelig å komme til. Virker absolutt ikke som om det er meningen at man skal kunne justere ventilene uten å demontere hele motoren. RS'en er en drøm å skru på i forhold.
Alt jeg trenger for å sette sammen RSV'en. Bestilte fra AF1 i USA på fredag ettermiddag og det kom i dag.
Gjorde meg ferdig med å lufte bakbremsa i dag. Flyttet på caliperen to ganger og pumpet igjennom ca. 1,5 liter bremseveske. Nå funker den helt fint
Tenkte jeg skulle fortsette på motoren, men kom ikke lenger enn å konstatere at kamkjedestrammeren er så teit plassert at det skal godt gjøres å montere den igjen. Hold på i en halvtime med å prøve å få skrudd den på plass, men til ingen nytte. Må si at jeg er svært lite imponert over måten denne sykkelen er bygget på. Trangt, fælt og vanskelig å komme til. Virker absolutt ikke som om det er meningen at man skal kunne justere ventilene uten å demontere hele motoren. RS'en er en drøm å skru på i forhold.
Re: Inunf og apriliaene
Ser bra ut dette! Må stå på litt framover så du får gjort klart i alle fall en av syklene til sommeren
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Re: Inunf og apriliaene
Her blir det ikke gjort annet enn påståing før begge syklene er klare!
Har kjøpt meg et fint nytt våpen til kampen mot kamkjedestrammeren. Den leder 1-0 fra i går, men i dag SKAL jeg ta den!
Har kjøpt meg et fint nytt våpen til kampen mot kamkjedestrammeren. Den leder 1-0 fra i går, men i dag SKAL jeg ta den!
Re: Inunf og apriliaene
Vis oss nå hvem som er mann og hvem som er musinunf wrote:Her blir det ikke gjort annet enn påståing før begge syklene er klare!
Har kjøpt meg et fint nytt våpen til kampen mot kamkjedestrammeren. Den leder 1-0 fra i går, men i dag SKAL jeg ta den!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Inunf og apriliaene
Den kamkjedestrammeren gav seg ikke uten kamp. Begynte med at jeg glapp verktøyet og skar meg til blods på en brakett som stakk opp. Etterhvert kom fader'n ned i kjelleren og lurte på hva all ropinga og ukvemsordene kom av. Med hans hjelp fikk jeg endelig has på den.
Er ikke godt å se, men er altså den lille proppa omtrent midt i det andre bildet. Den er fjørbelastet og det er omtrent umulig å komme til.
Bakre toppdeksel på plass.
Fremre toppdeksel på plass.
Koblet på gass, chocke (manuell høy tomgang) og tomgangen.
Innsuget til luftfilterboksen.
Nederste del av luftfilterboksen.
Nytt luftfilter som jeg fikk med da jeg kjøpte sykkelen. Viste seg selvsagt at det var omtrent 10-20 mm for høyt. Hadde jeg visst det før hadde jeg jo bare bestilt ett fra AF1 da jeg bestilte resten. Endte opp med å bruke det gamle og bestille nytt originalt fra den lokale "forhandleren". Blir spennende å se når det kommer.
Toppen på luftfilterboksen.
Stanga til å holde tanken som jeg kjøpte fra AF1. Funket svært bra.
Etter å ha tenkt meg godt om etter ting jeg hadde glemt (kom ikke på noen) så startet jeg opp. Var ganske nervøs, for jeg var en stund redd for at kamkjedet på den bakerste sylinderen hadde hoppet et hakk på det nederste drevet, og at kammene dermed sto i feil stilling. Var en litt ekkel raslelyd helt til å begynne med, men den forsvant etter at oljetrykket hadde nådd toppene. Kjørte en varmesyklus og alt virket 100 %
Satser på opplett og tørre veier i morgen
Kan nevne som en kuriositet at jeg ikke har tatt i en kamaksling før jeg begynte med dette. Synes jeg klarte meg bra jeg
Er ikke godt å se, men er altså den lille proppa omtrent midt i det andre bildet. Den er fjørbelastet og det er omtrent umulig å komme til.
Bakre toppdeksel på plass.
Fremre toppdeksel på plass.
Koblet på gass, chocke (manuell høy tomgang) og tomgangen.
Innsuget til luftfilterboksen.
Nederste del av luftfilterboksen.
Nytt luftfilter som jeg fikk med da jeg kjøpte sykkelen. Viste seg selvsagt at det var omtrent 10-20 mm for høyt. Hadde jeg visst det før hadde jeg jo bare bestilt ett fra AF1 da jeg bestilte resten. Endte opp med å bruke det gamle og bestille nytt originalt fra den lokale "forhandleren". Blir spennende å se når det kommer.
Toppen på luftfilterboksen.
Stanga til å holde tanken som jeg kjøpte fra AF1. Funket svært bra.
Etter å ha tenkt meg godt om etter ting jeg hadde glemt (kom ikke på noen) så startet jeg opp. Var ganske nervøs, for jeg var en stund redd for at kamkjedet på den bakerste sylinderen hadde hoppet et hakk på det nederste drevet, og at kammene dermed sto i feil stilling. Var en litt ekkel raslelyd helt til å begynne med, men den forsvant etter at oljetrykket hadde nådd toppene. Kjørte en varmesyklus og alt virket 100 %
Satser på opplett og tørre veier i morgen
Kan nevne som en kuriositet at jeg ikke har tatt i en kamaksling før jeg begynte med dette. Synes jeg klarte meg bra jeg
Re: Inunf og apriliaene
Bra jobba sier nå jeg i alle fall!
Den bensintanken din så relativt liten uten, vet du hvor mange liter den rommer?
Den bensintanken din så relativt liten uten, vet du hvor mange liter den rommer?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Re: Inunf og apriliaene
Da har du jo gjort en kjempejobb Men jeg må få spørre, er det ikke bensin i tanken din, eller er det bare plass til 5 liter?
- erazar
- Posts: 588
- Joined: 25 Jun 2008 15:41
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Re: Inunf og apriliaene
Godt å se at noen bretter opp ermene og viser sykkelen hvem som er sjef!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Re: Inunf og apriliaene
Bra jobbet! Ikke hvem som helst som kaster seg ut i slike oppgaver...
Du har derimot litt å jobbe med når det gjelder fotografering. Hvordan du klarer å få hvert eneste bilde ute av fokus er for meg en gåte.
Du har derimot litt å jobbe med når det gjelder fotografering. Hvordan du klarer å få hvert eneste bilde ute av fokus er for meg en gåte.
Re: Inunf og apriliaene
Tanken rommer 18-20 liter et sted. Er nok til en rekkevidde på 25-35 mil, alt ettersom hvor mye man klør i høyrehånda. Er ikke godt å se på bildene, men det er en del bensintank bak luftfilterboksen.
Er ikke noe problem å få bildene ut av fokus. Kameraet mitt er 4-5 år gammelt, og var vel ikke stort mer enn ok da det var nytt. Tror det er lysforholdene innendørs som det ikke liker, ute blir bildene stort sett bra. Er jo tross alt ikke http://www.foto-forumet.no heller, så nytt kamera blir det neppe kjøpt med det første.
Har faktisk vært opplett i dag, så nå er det sporenstreks ned i kjelleren for å sette på kåpene. Håper været holder seg!
Er ikke noe problem å få bildene ut av fokus. Kameraet mitt er 4-5 år gammelt, og var vel ikke stort mer enn ok da det var nytt. Tror det er lysforholdene innendørs som det ikke liker, ute blir bildene stort sett bra. Er jo tross alt ikke http://www.foto-forumet.no heller, så nytt kamera blir det neppe kjøpt med det første.
Har faktisk vært opplett i dag, så nå er det sporenstreks ned i kjelleren for å sette på kåpene. Håper været holder seg!
Re: Inunf og apriliaene
Man blir fort lurt av bildene ja, så ut som den var 10 liter mindre når jeg så på den. Du får skru på kåpene og lufte den en tur i dag, blir nok bra
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400