Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Inunf og apriliaene

Post by Galilee »

Sikker på at det ikke er 9,48mm shims?

I så fall får du shims hos alle som selger crossere og 4-t båtmotorer.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

Ja, mikrometeret sa 9,995 mm i diameter. Sjekket to ganger.
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

FIkk gjort litt i helga, men måtte selvsagt jobbe lørdag også. Har vært litt travelt, men nå jeg ferdig med ventiljusteringen.

Image
Shims til bakerste sylinder.

Image
Loctite 243 på boltene til kamdrevene.

Image
Image
Her har kamdrevene kommet på plass igjen.

Image
Image
Balanseakslingen er festet.

Image
Og kjedeguiden.

Image
Image
"Ferdig", nå mangler jeg bare topdekselpakninger. Bestilte fra AF1 på fredag, og de ble sendt fra Gardermoen i dag så nå er det rett rundt hjørnet!

Image
Image
Image
Prøvde meg også på å lufte bakbremsa. Skrudde av caliperen og hengte den opp med luftenippelen opp. Lufta igjennom 2-3 dL med bremseveske, men pedalen går fortsatt i bunn. Skjønner ikke hva som er problemet, begynner å lure på om noe er ødelagt.

Kan også nevne at det er et par pakker til på vei i nærmeste fremtid. Se hva som skjer!
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

Fikk pakke i dag!

Image
Alt jeg trenger for å sette sammen RSV'en. Bestilte fra AF1 i USA på fredag ettermiddag og det kom i dag.

Gjorde meg ferdig med å lufte bakbremsa i dag. Flyttet på caliperen to ganger og pumpet igjennom ca. 1,5 liter bremseveske. Nå funker den helt fint :D

Tenkte jeg skulle fortsette på motoren, men kom ikke lenger enn å konstatere at kamkjedestrammeren er så teit plassert at det skal godt gjøres å montere den igjen. Hold på i en halvtime med å prøve å få skrudd den på plass, men til ingen nytte. Må si at jeg er svært lite imponert over måten denne sykkelen er bygget på. Trangt, fælt og vanskelig å komme til. Virker absolutt ikke som om det er meningen at man skal kunne justere ventilene uten å demontere hele motoren. RS'en er en drøm å skru på i forhold.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Inunf og apriliaene

Post by Hawken »

Ser bra ut dette! Må stå på litt framover så du får gjort klart i alle fall en av syklene til sommeren 8)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

Her blir det ikke gjort annet enn påståing før begge syklene er klare!

Har kjøpt meg et fint nytt våpen til kampen mot kamkjedestrammeren. Den leder 1-0 fra i går, men i dag SKAL jeg ta den!
User avatar
Fredr1kh
Posts: 220
Joined: 02 Sep 2008 21:46
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Re: Inunf og apriliaene

Post by Fredr1kh »

lykke til
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf og apriliaene

Post by tshansen »

inunf wrote:Her blir det ikke gjort annet enn påståing før begge syklene er klare!

Har kjøpt meg et fint nytt våpen til kampen mot kamkjedestrammeren. Den leder 1-0 fra i går, men i dag SKAL jeg ta den!
Vis oss nå hvem som er mann og hvem som er mus :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

Den kamkjedestrammeren gav seg ikke uten kamp. Begynte med at jeg glapp verktøyet og skar meg til blods på en brakett som stakk opp. Etterhvert kom fader'n ned i kjelleren og lurte på hva all ropinga og ukvemsordene kom av. Med hans hjelp fikk jeg endelig has på den.

Image
Image
Er ikke godt å se, men er altså den lille proppa omtrent midt i det andre bildet. Den er fjørbelastet og det er omtrent umulig å komme til.

Image
Bakre toppdeksel på plass.

Image
Fremre toppdeksel på plass.

Image
Koblet på gass, chocke (manuell høy tomgang) og tomgangen.

Image
Innsuget til luftfilterboksen.

Image
Nederste del av luftfilterboksen.

Image
Nytt luftfilter som jeg fikk med da jeg kjøpte sykkelen. Viste seg selvsagt at det var omtrent 10-20 mm for høyt. Hadde jeg visst det før hadde jeg jo bare bestilt ett fra AF1 da jeg bestilte resten. Endte opp med å bruke det gamle og bestille nytt originalt fra den lokale "forhandleren". Blir spennende å se når det kommer.

Image
Toppen på luftfilterboksen.

Image
Image
Stanga til å holde tanken som jeg kjøpte fra AF1. Funket svært bra.

Etter å ha tenkt meg godt om etter ting jeg hadde glemt (kom ikke på noen) så startet jeg opp. Var ganske nervøs, for jeg var en stund redd for at kamkjedet på den bakerste sylinderen hadde hoppet et hakk på det nederste drevet, og at kammene dermed sto i feil stilling. Var en litt ekkel raslelyd helt til å begynne med, men den forsvant etter at oljetrykket hadde nådd toppene. Kjørte en varmesyklus og alt virket 100 %

Satser på opplett og tørre veier i morgen :D

Kan nevne som en kuriositet at jeg ikke har tatt i en kamaksling før jeg begynte med dette. Synes jeg klarte meg bra jeg :)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Inunf og apriliaene

Post by Hawken »

Bra jobba sier nå jeg i alle fall! :D
Den bensintanken din så relativt liten uten, vet du hvor mange liter den rommer? :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Inunf og apriliaene

Post by knetrom »

Da har du jo gjort en kjempejobb :D Men jeg må få spørre, er det ikke bensin i tanken din, eller er det bare plass til 5 liter? :-k
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by erazar »

Godt å se at noen bretter opp ermene og viser sykkelen hvem som er sjef! :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
24/7
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2008 13:51
MC: '08 Honda VFR800
Location: Asker

Re: Inunf og apriliaene

Post by 24/7 »

Bra jobbet! Ikke hvem som helst som kaster seg ut i slike oppgaver...

Du har derimot litt å jobbe med når det gjelder fotografering. Hvordan du klarer å få hvert eneste bilde ute av fokus er for meg en gåte. :-k ;-)
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf og apriliaene

Post by inunf »

Tanken rommer 18-20 liter et sted. Er nok til en rekkevidde på 25-35 mil, alt ettersom hvor mye man klør i høyrehånda. Er ikke godt å se på bildene, men det er en del bensintank bak luftfilterboksen.

Er ikke noe problem å få bildene ut av fokus. Kameraet mitt er 4-5 år gammelt, og var vel ikke stort mer enn ok da det var nytt. Tror det er lysforholdene innendørs som det ikke liker, ute blir bildene stort sett bra. Er jo tross alt ikke http://www.foto-forumet.no heller, så nytt kamera blir det neppe kjøpt med det første.

Har faktisk vært opplett i dag, så nå er det sporenstreks ned i kjelleren for å sette på kåpene. Håper været holder seg!
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Inunf og apriliaene

Post by Hawken »

Man blir fort lurt av bildene ja, så ut som den var 10 liter mindre når jeg så på den. Du får skru på kåpene og lufte den en tur i dag, blir nok bra :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply