skinn jakke og størrelser

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

skinn jakke og størrelser

Post by RH racing »

kjøpte meg e skinnjakke fra dainese for noen år siden. er 187 høy + nydelig slank. heh.. selgeren der (Simone) fant ei jakke til meg som ho sa så ut til å passe perfekt for meg.. jeg kjøpte denne og var fornøyd en stund.. denne var strl 52.. jeg syns den er kort i livet eller magen og litt kort på armene.. (merker ikke dette med hansker på) + litt trang.. snakket igjen med simone og ho sa den ville vie seg en del og at dette var riktig for meg..
men alikvel drev jeg å vurderte å kjøpe ny jakke, men da strl 54 for å være litt romligere. var nedom en ny butik i dag og prvde ei lidstand skinnjakke, selgeren der og mener at jeg bør ha 52. prøvde 54 og den sa han virket for stor. han sa at jeg var vant med store ok ikke så tettsittende klær og at jeg ville vende meg til å ha denne jakken. var tror dere? skal jeg ha 52? denne er også trang å få på syns jeg.. men behagelig når den først er på.. men litt kort ved magen...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: skinn jakke og størelser

Post by Carlsberg »

Er litt usikker slik som deg. Jeg kjøpte Berik skinn jakke og bukse i fjor. Jeg er 176 høy og 72 kg. Kikket på nett på berik klær, og en nettside så stod det noe mål og str. Jeg målte meg selv til str 50. Dro til monsterbike, prøvde str 50, synes dette satt trangt på. Men selger sa at det utvidet seg. Og at når jeg fikk på str 50 så var det rett str. Jeg prøvde 52 også, der ble jakken litt stor, og buksen litt vid i lår og legger.. Så jeg kjøpte str 50, og joda jeg får det på, men synes egentlig at det er litt trangt enda men..

Nå var det første sesong for meg i fjor, og kanskje det er uvant for meg å ha slike klær på meg. Men jeg synes bukse er litt trang i livet, men det kan jo være fasongen på min mage som er feil også :roll: :roll: Men lurer på hvordan en hel dress ville vært i str 50 på meg... Prøvde klærne uten ryggskinne jeg da, jakken er grei, men når ryggskinne går ned i buksen så blir det ikke akkurat noe bedre plass..

Men har lest her at det kan være lurt og gå i dusjen med skinnklærne. At plassformen da blir bedre. Eller kjøre en tur i skikkelig regnvær. Dette har ikke jeg gjort enda, så det skal prøves når det blir litt varmere i luften. Tenker hun hjemme lurer da, finner meg dusjen med skinnklærne på, hun lurer vel på hvem fetisj jeg har da gitt...
Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: skinn jakke og størelser

Post by RH racing »

har bare tatt noen få turer med min jeg da.. føler meg litt rar med den på.. akurat som å gå i for små klær.. men kanskje jeg skal ha den på en tur i dusjen ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: skinn jakke og størelser

Post by MowZ »

De er litt korte de jakkene, og skal sitte ganske trangt. så hvis det ikke er ubehagelig trangt ville jeg holdt meg til den str.
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply