Hijab i Politiet?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hijab i Politiet?

Post by tshansen »

AJ_Twin wrote:
frode wrote:Hvordan er reglene for frisyre, skjegg og bart, ringer i ører/nese/etc, tatoveringer og liknende når man er politi?
Husker en sak fra noen år tilbake hvor en lensmannsbetjent, tror jeg det, som tok opp en sak med Likestillingsombudet fordi han var blitt pålagt å klippe sitt skulderlange hår.
Iflg. lensmannen passet det seg visst ikke at en mann i politiuniform hadde langt hår...
Betjenten fikk mehold av Likestillingsombudet.

Artig sak... ;-)
Enig med betjenten, jeg! Det må da kunne gå an for en (rocka...?) lensmannsbetjent/politibetjent å ha langt hår!?
Men er det ikke likt for Mannfolka med langt hår som damene!? At en må sette det opp under lua!? Selv har jeg jobbet tett opp imot politiet i mange situasjoner og sett damer så går med håret løst! Er dette egentlig lov?
Skal det ikke være flettet eller noe i den dur!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Hijab i Politiet?

Post by Rambler »

Hva betyr egentlig dette plagget?

Jo, for det første at kvinnen skal underkaste seg mannen. (og det er jo vel og bra) Men i tillegg betyr aksepten av dettte faktisk at Islam får status som en "statsreligion". Det er dette sosialistene ønsker, og er høyst sannsynlig også et ønske fra EU som et ledd i sitt Eurabiaprosjekt.

Og dette med hijab er nok bare et av veldig mange krav som vil komme etter hvert.

Det farlige er at mange tror at islam er en religion på linje med f.eks norsk kristendom. Men det er den ikke. (I norge er den visst i praksis også større!) Islam er en territoriell religion. For den er politikk og statsmakt viktigere enn å vinne enkeltmennesker. I den grad islam har ekspandert i løpet av sin tid på jorden har dette i veldig stor grad skjedd gjennom krig, terror, infiltrasjon og undergraving av eksisterende statsinstitusjoner. Rundt i hele verden tvinger islam seg frem gjennom krav, og opptøyer, terror og demnostasjoner hvis de ikke får innfridd sine "rettferdige krav". Og over alt hvor den får statsmakt tar de totalitære kreftene over. Dette blir i svært stor grad fortiet i norske medier. Europeeiske også forsåvidt.

Man bruker som sagt ikke hiab av praktiske årsaker. Det er ikke i seg selv et religiøst symbol heller, men mer et utrykk for å vise at man underkaster seg en hel rekke av krav i den islamsk religion. En religion som dypest sett er spunnet rundt praktisering av forskjellige former for jihad helt til hele verden er underkastet islam. Det er først når dette har skjedd at de kommer til paradis.

Hvis retten til å bruke slike symboler kun skal gjelde for islam, så vil dette helt klart være et langt skritt bort fra alle demokratiske prinsipper. Men hvis det skal bli en almen demokratisk rettighet, kan man da f.eks nekte noen å gå med hakekors? Og hvorfor ikke? Det var f.eks ikke lenge siden Tyrkia, som lenge var den "siviliserte verdens" islamske sentrum, utryddet halvannen million kristne. Kan man vektlegge slike episoder etter forgodtbefinnende? Søkt argumentasjon? For mange nordmenn, ja. Men rent juridisk og folkerettslig, nei.

Jeg mener at alle som ønsker å ta stilling til islam og hijab burde lese den engelske utgaven av koranen, og litt om de bøkene som lærer hvordan den skal tolkes (hadditbøkene). I tillegg litt om islams historie frem til i dag.

De fleste muslimer er vanlige mennesker argumenteres det med. Og jeg er enig. Men slik var det i nazityskland også. De hadde i utgangspunktet en svært liten minoritet med harde nazister, og en langt større mengde med ganske utydelige tyskere.

Slik er det med mange muslimer også. De kan være alle tiders mennesker, men går man dem på klingen så er de ofte lite villig til å ta avstand fra klassisk islam. Jo mer man konkretiserer, jo mer vage og utydelig blir de ofte. Vi ser det stadig i mediene. Først etter at de har snakket med hverandre sender de ut en "brannslokkningsuttalelse". Denne skikken er faktisk også beskrevet i deres lære.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Hijab i Politiet?

Post by drivingnirvana »

Svært så selvsikker du var da. Får vel komme med noen ord igjen.

Rambler wrote:Hva betyr egentlig dette plagget?

Jo, for det første at kvinnen skal underkaste seg mannen.
Du kan tolke det som underkastelse men det betyr nødvendigvis ikke at hvis ei jente går med hijab har hun sagt seg enig til å ta i mot all dritt en mann kan gi. Hva legger du uansett i underkastelse? Min forståelse av din tolkning er at kvinnen sier seg enig til å aldri motsi mannen eller mannens ønsker, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Du har noen nutcases fra tid til annen men det har du i andre religioner og (se til USA).

Rambler wrote:Og dette med hijab er nok bare et av veldig mange krav som vil komme etter hvert.
Her paster jeg bare svaret mitt rundt samme tema slash snikislamisering på et annet forum (beklager sterkt språk, men jeg orker ikke å gjøre om teksten):
Ikke glem nå at muslimer ikke er en homogen gruppe og at muslimer i Norge ikke har en skikkelig talsmann som kan svare for alle. I beste fall kunne det vært en for sunniene og en for shittene eller hvordan det staves. Derfor tror jeg at enkelte idioter som har helt forskjellig bakgrunn kommer med diverse idiotiske krav uten å ha gjennomført en gjennomført undersøkelse innad i muslimkretsen. Det fører til at Ali en dag tenker "Husj, grisebilder på barneavdelinga på sjukehuset må jeg prøve å få krevd bort". Også tenker Ahmed, uten noen form for rett til å være talerør for resten, at muslimer må kreve halalkjøtt i fengslet. Så kommer kjekkasen Aziz og tenker "Jeg må prøve å få jenter og gutter til å svømme separat" - også uten samtykke fra resten av den muslimske befolkningen. Også kommer Abdul og vil ha drikkefri dag, også en idiot ingen muslimer i Norge har et forhold til. Hvem faen var denne idioten som foreslo det uansett!?


Også er det medias tur til å helle bensin på bålet (ref hijab) ved å intervjue linseanalfabeter som har 0 medietrening. Bare så det er sagt så har jeg bestått utdannelse i Medierelasjoner og har blitt trent til å mekke svar på pinlige spørsmål på forkant av et medieintervju (dvs. mekke min egen flamesuit) og har stått foran videokamera med en ekte journalist (en eks-journalist, som trente oss).
De står langt oppi trynet ditt, du er allerede stressa fordi du har et videokamera foran deg og de er som regel etter en "story" så de vil prøve alt de kan for å grille deg heftig. Da kommer både Ali, Ahmed og Aziz med idiotiske svar på spørsmål de som regel ikke forventer å bli stilt.

Så har du våre kjære FEIGE politikere som venter og venter og venter med å reagere, som medfører at folket blir pissed, very pissed og grønnjævlig pissed. Nå har FrP turt å reagere, fått litt dritt i motvind men klart på fryktbasis å senke ned det kanskje mest stabile politiske partiet (Ap) så lenge vi på forumet har levd.

Til slutt har du alle feige internettøffinger som sitter på Dagbladet, Aftenposten og VG-debatter og slenger dritt så det holder mens de i virkelige liv ikke gjør en JÆVLA DRITT. Aksjon, mann! Aksjon!
Jeg hater bilavgiftene i Norge som gjør at nordmenn betaler dobbelt så mye for bilen sin enn svenskene gjør. Det begynte med en luksusavgift på svære, tunge biler som senere forplantet seg over i å gjelde alle biler. De prisene gjør at, siden vi er alle egoister, jeg aldri vil få råd til en rå bil med vanlig lønning. Videre kjører vi med Europas eldste bilpark. Også kjører vi rundt med dritgamle biler som spyr ut miljøskadelige gasser og familier og ungdom kjører rundt i usikre skranglekasser uten særlig sikkerhetsutstyr (må jo være kult å være foreldre og sitte i bilen med barn bak også kommer det en rasshøl og smeller inn i bakdøra der ungen på 4 år sitter og blir most i hjel... Med langt rimeligere biler hadde familien tatt seg råd til bil med sideairbags bak og mye annet fancy..) Jeg har venta i årevis på å bli ferdig med utdanninga for å starte en kraftig protest (bilistene skulle bare visst hvor rått de blir flådd) og det blir jeg til sommern: DA er det tid for å sette folkebevegelsen i gang (forhåpentligvis får jeg brukt PR-delen av utdanninga til dette). Eller så kommer man ingen vei!
Rambler wrote:Det farlige er at mange tror at islam er en religion på linje med f.eks norsk kristendom. Men det er den ikke. (I norge er den visst i praksis også større!) Islam er en territoriell religion. For den er politikk og statsmakt viktigere enn å vinne enkeltmennesker. I den grad islam har ekspandert i løpet av sin tid på jorden har dette i veldig stor grad skjedd gjennom krig, terror, infiltrasjon og undergraving av eksisterende statsinstitusjoner. Rundt i hele verden tvinger islam seg frem gjennom krav, og opptøyer, terror og demnostasjoner hvis de ikke får innfridd sine "rettferdige krav". Og over alt hvor den får statsmakt tar de totalitære kreftene over. Dette blir i svært stor grad fortiet i norske medier. Europeeiske også forsåvidt.
Kanskje fordi de ønsker å basere seg på fakta enn løsprat de fanger opp på internett? Du får gjerne henvise til resten av påstandene dine her. Du klarer IKKE å tvinge din religion på noen. Har folk konvertert så har de valgt det selv. Selv om du hadde stått med pistol til huet mitt så hadde det ikke automatisk betydd at jeg skulle begynt å ha tro på Kristendommen/Islam/Hinduismen/whatever. Såvidt meg bekjent har flere nordmenn konvertert frivillig til islam og ikke gjennom terror, krig, infiltrasjon og undergraving av eksisterende statsinstitusjoner.

Rambler wrote:Man bruker som sagt ikke hiab av praktiske årsaker. Det er ikke i seg selv et religiøst symbol heller, men mer et utrykk for å vise at man underkaster seg en hel rekke av krav i den islamsk religion. En religion som dypest sett er spunnet rundt praktisering av forskjellige former for jihad helt til hele verden er underkastet islam. Det er først når dette har skjedd at de kommer til paradis.
Underkaste, underkaste, underkaste. Glad i å bruke negative ord? Misjoneringa skjer i kristendommen og. Da er den bare penere pakket inn men like fanatisk! Jeg har en kirke 10 meter fra huset, vet hva jeg snakker om! "Er ikke interessert..." "Jo men vi kan vise deg veien til frelse! Det vil bli fiiint" Huff for min del er det å unngå øyekontakt for alle penga cluet.

Det er menneskene som selv velger om de vil la seg konvertere eller ikke til islam. Så enkelt er det faktisk. Skjønner ikke hvorfor folk har så noia for dette. Som om folk faktisk tror at det kommer til å skje til slutt, at verden "underkaster seg islam". Eller vent, det tror sannsynligvis du og.

Rambler wrote:Hvis retten til å bruke slike symboler kun skal gjelde for islam, så vil dette helt klart være et langt skritt bort fra alle demokratiske prinsipper. Men hvis det skal bli en almen demokratisk rettighet, kan man da f.eks nekte noen å gå med hakekors? Og hvorfor ikke? Det var f.eks ikke lenge siden Tyrkia, som lenge var den "siviliserte verdens" islamske sentrum, utryddet halvannen million kristne. Kan man vektlegge slike episoder etter forgodtbefinnende? Søkt argumentasjon? For mange nordmenn, ja. Men rent juridisk og folkerettslig, nei.
Først sier du over at hijaben ikke er et relgiøst symbol og nå er den plutselig det? Anywaaaaaaay. Når ble det i "godkjenningen av hijab til politiuniform" godtatt at det er kun islam som skal ha rett til å bære et religiøst hodeplagg? Husker ikke hva de ble enig om når de sa okey, men det vet helt sikkert du og jeg håper jeg kan få svar på det.
Hva har dette med demokratiet og gjøre?? Også blander du inn hakekors, har du sovet i historietimen på ungdomsskolen siden du spør "hvorfor kan man ikke bære på det?"?? Forresten... "Democracy is three wolfs and one sheep voting on dinner."

Det med Tyrkia visste jeg ikke om. Kan du fortelle meg mer om utryddelsen av "halvannen million kristne"? Vil gjerne vite når dette skjedde og hvorvidt det var snakk om erobring eller ren systematisk jødeutrydding som tyskerne dreiv med på noen tiår siden. Og om det faktisk har skjedd, så tviler jeg på at det skjedde med samtykke fra resten av den muslimske befolkningen i verden, eller er du uenig?
Også blandes fagområdet juridisk her uten at du går inn på hvorfor. DET er søkt argumentasjon det!

Rambler wrote:Jeg mener at alle som ønsker å ta stilling til islam og hijab burde lese den engelske utgaven av koranen, og litt om de bøkene som lærer hvordan den skal tolkes (hadditbøkene). I tillegg litt om islams historie frem til i dag.
Du har etter anbefalingen å dømme lest koranen på engelsk, samt hadith på engelsk og er selvsikker i dine kunnskaper om islams historie fra starten av og til i dag? Gi meg ISBN-nummeret på PM til denne versjonen av koranen du har lest, fikk lyst til å lese den jeg også.

Rambler wrote:De fleste muslimer er vanlige mennesker argumenteres det med. Og jeg er enig. Men slik var det i nazityskland også. De hadde i utgangspunktet en svært liten minoritet med harde nazister, og en langt større mengde med ganske utydelige tyskere.
Du er enig, også sier du men rett etter? Hva er det du egentlig vil frem til med sammenlingninga med nazi-Tyskland? Tror du det er/ har vært et samarbeid mellom muslimer fra helt ulike land og kulturer i flere tiår om å først innvandre til Europeiske land for så å, mange tiår senere, skape en hær av muslimer for å ta over verden...? Det virker veldig ut som om det er akkurat det du tror.

Rambler wrote:Slik er det med mange muslimer også. De kan være alle tiders mennesker, men går man dem på klingen så er de ofte lite villig til å ta avstand fra klassisk islam. Jo mer man konkretiserer, jo mer vage og utydelig blir de ofte. Vi ser det stadig i mediene. Først etter at de har snakket med hverandre sender de ut en "brannslokkningsuttalelse". Denne skikken er faktisk også beskrevet i deres lære.
Hvor i "læren" er denne skikken beskrevet? Hva står det? Imponér meg.




Jeg er ikke interessert i svar fra andre, men kun fra Rambler. Svar fra andre til denne posten vil bli ignorert og ikke svart på. Er egentlig ikke interessert i å svare på slike tråder uansett for man har den persepsjonen man har og har du bestemt deg for å ta avstand fra islam så gjør du akkurat det, uansett hva jeg måtte ha å si. Men Ramblers post ble litt vel søkt til at jeg klarte å legge den bak meg uten å skrive et svar.
Hei du
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Hijab i Politiet?

Post by Rambler »

Jeg er selv ikke medlem av noe trossamfunn. Hva fikk deg forresten til å påstå at jeg prøver å presse et livssyn på folk?? Selv gir du inntrykk av å forsvare islam!!

Når det gjelder episoden du spør om så kan du jo undersøke litt selv. Her ligger en kortversjon:
http://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_på_armenerne

Og sant og si, hvis du ikke kjente til dette så tror jeg utganspunktet for å diskutere islams historie og karakter blir meningsløs for meg. Det mest slitsomme jeg kan tenke meg er når folk stadig setter frem krav om dokumentasjon på ting man bør vite for i det hele tatt kunne ha en mening om saken.

Jeg tror ikke det er vanskelig å få tak i den engelske konservative oversettelsen av Koranen. Det spesielle med den er at den gir et riktigere inntrykk av meningen i den opprinnelige teksten. Den norske er snillifisert. I følge vanlig islamsk lære skal koranen bare leses på arabisk på grunn dette språkets spesielle karakter. Det bruker mye "bildespråk" og dette må man kjenne for å forstå betydningen i innholdet.

Men jeg vil tro du vil kunne gjøre deg opp en ganske klar mening om islam hvis du leser gjennom boken. Den er ikke lang. Du må bare vite litt om i hvilken rekkefølge de forskjellige motstridende versene skal tolkes. Alle versene har blitt satt etterhverandre uten annet system enn lengden på tekstene. Denne boken må barn i mange muslimske land lære utenat. Og de blir inprentet at den er den fullkomne og endelige åpenbaringen av guds vilje og skal tolkes bokstavelig. Og selvfølgelig sier den litt om behandling av kvinner også.

Mange av de mest ekstreme "surene" er lagt ut på nettet.

Forøvrig ligger det veldig mye informasjon på nettet om utøvelsen av sharialovene også.

Så når du har satt deg litt inn i dette, så kom gjerne med noen argumenter for og imot.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Hijab i Politiet?

Post by frode »

Rambler wrote:I den grad islam har ekspandert i løpet av sin tid på jorden har dette i veldig stor grad skjedd gjennom krig, terror, infiltrasjon og undergraving av eksisterende statsinstitusjoner.
Dette gjelder vel ikke bare Islam - Korstog, imperialisme etc er vel ord man i større grad man forbinder med kristne nasjoner enn muslimske.
Rambler wrote:Og over alt hvor den får statsmakt tar de totalitære kreftene over
Hadde vært interessant å se statistikk over dette. Det antar jeg at du har, siden du kommer med en så bastant påstand.
Rambler wrote:Det var f.eks ikke lenge siden Tyrkia, som lenge var den "siviliserte verdens" islamske sentrum, utryddet halvannen million kristne.
Det er jammen ikke så lenge siden en kristen nasjon utryddet et betydelig antall jøder heller.
Rambler wrote:Jeg mener at alle som ønsker å ta stilling til islam og hijab burde lese den engelske utgaven av koranen, og litt om de bøkene som lærer hvordan den skal tolkes (hadditbøkene). I tillegg litt om islams historie frem til i dag.
Ettersom du er så interessert i "islams historie og karakter", så lurer jeg på hva du mener om eksempelvis Kristendommen.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Hijab i Politiet?

Post by drivingnirvana »

Håhåhå mer snadder å ta tak i!


Jeg er selv ikke medlem av noe trossamfunn. Hva fikk deg forresten til å påstå at jeg prøver å presse et livssyn på folk?? Selv gir du inntrykk av å forsvare islam!!

Det var ikke meningen å indikere at du prakket ned et livssyn på folk. Ja, selvsagt forsvarer jeg islam her, captain obvious.


Når det gjelder episoden du spør om så kan du jo undersøke litt selv. Her ligger en kortversjon:
http://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_på_armenerne

Og sant og si, hvis du ikke kjente til dette så tror jeg utganspunktet for å diskutere islams historie og karakter blir meningsløs for meg. Det mest slitsomme jeg kan tenke meg er når folk stadig setter frem krav om dokumentasjon på ting man bør vite for i det hele tatt kunne ha en mening om saken.


Ok, så en hendelse i Tyrkia gir plutselig en hel religion skylda? Jeg visste som sagt ikke om denne saken, og derfor spurte jeg deg om mer informasjon. Er ikke det en riktig fremgangsmåte for en debatt, da? Var Tyskland en kristen nasjon under jødeutryddelsen? Ja. Betyr det at kristendommen er fæl og vond pga. det? Nei.


Jeg tror ikke det er vanskelig å få tak i den engelske konservative oversettelsen av Koranen. Det spesielle med den er at den gir et riktigere inntrykk av meningen i den opprinnelige teksten. Den norske er snillifisert. I følge vanlig islamsk lære skal koranen bare leses på arabisk på grunn dette språkets spesielle karakter. Det bruker mye "bildespråk" og dette må man kjenne for å forstå betydningen i innholdet.]

Riktig. Men problemet er det er du henviser til den engelske utgaven, og såvidt meg bekjent finnes det flere. Siden du først nevnte at ditt og datt stod i koranen, var jeg derfor interessert i akkurat den du hadde lest og tatt utgangspunkt i. Her har du f. eks. en araber som har oversatt den, en oversettelse som ansees som en av de mest korrekte: http://www.quran-islam.org/93.html Klarer du altså å forstå "bildene" i arabisk som er oversatt til engelsk? Tsk tsk, hviskeleken.


Men jeg vil tro du vil kunne gjøre deg opp en ganske klar mening om islam hvis du leser gjennom boken. Den er ikke lang.

Den er ikke lang, nei. 800 sider på gjennomsnittskoranen er mye! Et kapittel (koranen har 30 kapitler...) er gjennomsnittelig på 30 sider. En muslim som leser et kapittel hver dag i 29-30 dager under ramadan, klarer akkurat å lese hele. Og hvis du leser typ dritraskt, så tar det deg en 2-3 timer MINST. Med andre ord, den er jævla lang.


Du må bare vite litt om i hvilken rekkefølge de forskjellige motstridende versene skal tolkes. Alle versene har blitt satt etterhverandre uten annet system enn lengden på tekstene.

Jeg vet ikke hvilken rekkefølger det er snakk om, men du kan jo forklare meg hvordan du pleier å lese og tolke teksten, så kan jeg se på det samme. Fair deal?
Men nå har du misforstått (bevis meg gjerne feil, om jeg tar feil nå) om lengden. Et kapittel, er på lik lengde (en arabisk koran har 28-30 sider pr kapittel). Suraene eller versene (det er to forskjellige ting), har ingen mal på riktig lengde.


Denne boken må barn i mange muslimske land lære utenat. Og de blir inprentet at den er den fullkomne og endelige åpenbaringen av guds vilje og skal tolkes bokstavelig. Og selvfølgelig sier den litt om behandling av kvinner også.

Nei, barn ikke lære den utenatt. Det er opp til foreldrene om de ønsker at barnet skal lære det, og det er ikke snakk om at mer enn en promille av muslimske barn faktisk lærer seg den utenat. Og det promilleestimatet er sannsynligvis for lite realistisk, i og med at kun 5% av den muslimske befolkningen ber 5 ganger om dagen og det er som regel blant dem man finner de som har lært seg koranen utenatt. Det er absolutt ingen tvang.
Og her motsier du deg selv igjen: "I følge vanlig islamsk lære skal koranen bare leses på arabisk på grunn dette språkets spesielle karakter. Det bruker mye "bildespråk" og dette må man kjenne for å forstå betydningen i innholdet." vs. "Og de blir inprentet at den er den fullkomne og endelige åpenbaringen av guds vilje og skal tolkes bokstavelig" Nei, den skal ikke tolkes bokstavelig, men den tolkes på mange måter (noe som er roten til terroristene som tolker den på sin måte!).


Mange av de mest ekstreme "surene" er lagt ut på nettet.

Siden boken ikke er lang i følge deg, så kan du ta titt på linken jeg limte inn over, og plukke selv ut de mest ekstreme suraene? Eller, for å bevise at det er jeg som taperen i denne debatten, kan du jo bare finne de ekstreme suraene (lim inn linker) så kan vi finne det du fant vs. det som står i oversettelsen jeg fant. Da visker vi ut tvilen om at suraene er så ekstreme som mange påstår at de er, eller bekrefter at de er ekstreme og prøver å se ting i kontekst.


Forøvrig ligger det veldig mye informasjon på nettet om utøvelsen av sharialovene også.

Sharialoven har jeg ingen kjennskap til, så det området er jeg ikke kvalifisert til å svare på. Det eneste jeg vet er det jeg blir servert gjennom vestlig media, og da serveres det som regel skrekkeksempler.


Så når du har satt deg litt inn i dette, så kom gjerne med noen argumenter for og imot.

Jeg er muslim jeg, bare sånn hvis du enda ikke har skjønt det. Så jeg har ganske greit satt meg inn i det i flere tiår. Jeg er ikke religiøs i det tatt, bare så det også er nevnt, heller en synder...
Nå må du ta staffettpinnen og nedargumentere meg eller innse at du 1) Ikke har satt deg så godt inn i islam som du prøver å gi inntrykk av at du har gjort 2) Ikke har lest hele koranen og 3) Ikke kjenner religionen til noen andre bedre enn dem selv. :lol:
Hei du
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Hijab i Politiet?

Post by carboy »

Jeg synes selv at denne hijab saken er litt "spennende" (grun av at politi yrket står på lista mi)
Men nå har denne saken gått på tabloid/nyhetene nesten vær eneste dag og de som sitter i regjeringa kommer med teite svar på hvorfor det ikke/skal være lov med hijab. Først må man se det i perspektiv før man sier noe om at "det ser sstygt ut, få de med hijab ut av politiet" Hijab er IKKE lov og bruke i politi unifromen i sitt EGET land, så hvorfor skal det da være lov her i norge? Altså skal de komme hit og tru de kan forandre uniformen, noe de ikke kan i sitt eget land? :-k
Jeg har IKKE noe imot at de går med det på fritida (kunne aldri blitt noe form for rasist) Men når Norske myndigheter har laget en Norsk uniform så skal den være sån som den er, og ferdig med den saken, og ja det kan være vanskelig og forstå sånt siden de i regjeringa sier først at dette går fint, men når det norske folk taler er det plutselig heeelt galt, dette har mye og si på de som sitter "øverst" og gjøra, mener nå jeg.
Så vis ikke de som utdanner seg til politi desverre ikke kan følge reglene, kan de tenke litt over hva slaks yrke som de bør velge.
Det som solotwin også sier skjønner jeg meg veldig godt på, herregud Norge har 2 politi folk som passer på oslo om kveldene og noen få andre folk, det har rett og slett blitt krise, noe ikke alle ser, så selfølgelig er det bra at noen utdanner seg til dette, men og begynne i politiet og du ikke klarer og forholde deg til reglene som er der, kan det bli vanskelig utover resten av jobben, Så vis de har bestemt at de ikke blir Hijab så skal vedrørende forholde seg til dette, og ikke lage bråk og tru at vi her i Norge er resister av den grun, vi er det landet som tar i mot folk fra andre steder så det blir feil og si at vi kun holder med det Norske folk.
Og hvorfor skal det være så vanskelig og la vær og bruke dette i politiet vis det ikke er lov i deres eget land engang.


Og nå bare avsporer jeg litt av hijab.
Om myndighetene ikke ser og får gjort noe når det gjelder politifolk vil kriminaliteten øke og politiet synke, dette kan gjøres med noen enkle grep (herregud vi er en av de rikeste landa)
Løn i den 3 årige politi utdannelsen
Øke standardlønnen.
Om dette blir gjort vil det bli mye mere folk i yrket og landet vil forhåenligvis forbedre seg, selv har jeg planer om og bli politi, men en 3 årig høgskole utdanning uten løn, samt når du endelig kommer ut som politi får du en utrolig dårlig lønn til et sånt risiko yrke, selfølgelig så er ikke det så fristende.

Tilbake til Hijab.



Carboy
-Carboy-
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Hijab i Politiet?

Post by Rambler »

Driving nirvana (nirvana=budistisk tilstand=vanntro religion=evig fortapelse i følge koranen):

Det er ikke lett for meg å tro at du er muslim. Mye tyder på at du aldri har bladd i en koran.

I hundrevis av år var Tyrkia senter for det Ottomanske rike, og der lå selve Kalifatet! En muslim som ikke er klar over dette vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om. For millioner av muslimer den islamske verden er jo gjennopprettelse av kalifatet og "islamsk storhet" den store drømmen.

Forøvrig så tillegger du meg så mange meninger at jeg bare kan rulle meg i støvet og legge meg flat.

Men bare for å si noe om mitt eget ståsted helt til slutt. Konklusjonen i mitt første innlegg var bare at jeg mente man burde sette seg inn i den islamske religionen før de gjorde seg opp noen mening om hijab. Jeg mener, i motsettning til de rødgrønne, at religionskritikk må være legitimt så lenge den er saklig.

Jeg er 100% tilhenger av trosfrihet for alle trosretninger som innrømmer andre den samme retten. Når det gjelder f.eks middelalderkatolisimen så anser jeg denne for å være langt verre en de fleste muslimske trosrettninger, men på linje med noen av dem.

Når det gjelder din kommentar om "det kristne tyskland" så kan jeg si følgende. Hitler hatet kristendommen og "bokens folk". Han elsket vår egen norrøne mytologi, og hadde stor sympati for islam. Han arbeidet tett med Arafats onkel som var stormufti av jerusalem. Da panserslaget mellom Romel og Montgomery gikk som verst stod SS-styrker klare i Hellas og ventet på klarsignal for å effektuere jødeutryddelsen i midtøsten. Romel tapte, Hitler tapte, Arafats onkel, Hai Amin, flyktet til Egypt, men hans muslimske likesinnede har fortsatt i samme spor helt frem til i dag. Offentlig tilgjengelige spørreundersøkelser viser skremmende stor sympati for disse fraksjnene blant vanlige arabere. Fremdeles selges f.eks Mein Kampf i store opplag i store deler av den muslimske verden.

Det jeg savner fra "de snille muslimene" er en myyyyyye myyyye klarere avstandstagen fra allt det groteske.

Hva mener du om denne filmen Drivin Nirvana?

http://video.google.com/videoplay?docid ... 7772997781

Det er noen "alternative linker" her også.

http://www.jihadwatch.org/
http://frontpagemagazine.com/
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hijab i Politiet?

Post by tshansen »

Det er lov å kverulere og være uenig, men jeg minner dere på å holde en saklig tone! Å ikke la dette bikke over til person angrep og ufinheter.

Ellers så er det veldig mye interessang lesning her :)

God helg,
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Hijab i Politiet?

Post by Banditbiker »

SoloTwin wrote:Likte innlegget ditt Banditbiker. :D
Godt skrevet!
Takk skal du ha :)
LEctOR
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2006 18:43
MC: Honda CB900 Hornet
Location: Oslo

Re: Hijab i Politiet?

Post by LEctOR »

Alle sier at Politiet har så dårlig betalt.. Men hva er dårlig betalt? 250 000kr? 350 000?

Hørte mye snakk om at lærere tjente dårlig, men etter at jeg hørte samboeren til brodern fortelle meg at hennes begynner lønn var 380 000kr
som lærer så synes jeg ikke veldig syndt på dem. Jeg må jobbe livet av meg i overtid for å tjene det samme :)

Jihab ble stemt ned .. jippi ;)
Honda CB 900 Hornet 2004 :smt077
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hijab i Politiet?

Post by tshansen »

Veldig godt poeng ;-)

Hva er dårlig betalt!? Jeg mener personlig at 250.000 eller under er dårlig betalt i dag!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply