Inunf
Re: Inunf og apriliaene
Utformingen er selvsagt viktig, det er jeg klar over. Her er et bilde av styrebroa til RSVR Dream:
Vanlig RSV Factory:
Den som satt på RS'en før:
Som dere ser er den massiv, men den er ikke like tykk over hele. På baksiden kan man se hvor den er forsterket:
Har delvis basert meg på dette og delvis på det øverste bildet.
Endring:
Vi bruker Solid Works på skolen. Vet ikke hvordan man tar styrkeanalyser med det. Det største problemet er at jeg ikke aner hvilke krefter styrebroa blir utsatt for. Første pri nå er som sagt å lage noe som ser ok ut og holder. FEM og slikt kommer jeg nok til å benytte meg av senere.
Vanlig RSV Factory:
Den som satt på RS'en før:
Som dere ser er den massiv, men den er ikke like tykk over hele. På baksiden kan man se hvor den er forsterket:
Har delvis basert meg på dette og delvis på det øverste bildet.
Endring:
Vi bruker Solid Works på skolen. Vet ikke hvordan man tar styrkeanalyser med det. Det største problemet er at jeg ikke aner hvilke krefter styrebroa blir utsatt for. Første pri nå er som sagt å lage noe som ser ok ut og holder. FEM og slikt kommer jeg nok til å benytte meg av senere.
Last edited by inunf on 09 Feb 2009 23:40, edited 1 time in total.
Re: Inunf og apriliaene
Den du hadde tegnet var utrolig tøff iallefall Nå har ikke jeg veldig peiling på dette, men ser jo ut som det er gods nok i massevis når man sammenligner med RSV-broa.
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: Inunf og apriliaene
Fikk bare opp to bilder jeg.
Men det ser jo ut som om du har noen ekstra stag som nok burde gjøre det (mer enn) sterkt nok. Eneste jeg umiddelbart ville vært obs på måtte være innfestningene til skruene som fester broen til gaflene. De ser godt dimensjonerte ut på den orginale. Men jeg bare synser, det virker som om du har tenkt igjennom dette rimelig nøye.
Som sagt kreftene er nok vanskleig å få en ide om, jeg klarer ihvertfall ikke intuitivt å se hvordan kreftene fordeler seg.
Ellers så er CosmosWorks et FEA-program som er linket mot SolidWorks, du har jo laget delen så det skal ikke være noe heft å bruke CW hvis dere har det.
Men det ser jo ut som om du har noen ekstra stag som nok burde gjøre det (mer enn) sterkt nok. Eneste jeg umiddelbart ville vært obs på måtte være innfestningene til skruene som fester broen til gaflene. De ser godt dimensjonerte ut på den orginale. Men jeg bare synser, det virker som om du har tenkt igjennom dette rimelig nøye.
Som sagt kreftene er nok vanskleig å få en ide om, jeg klarer ihvertfall ikke intuitivt å se hvordan kreftene fordeler seg.
Ellers så er CosmosWorks et FEA-program som er linket mot SolidWorks, du har jo laget delen så det skal ikke være noe heft å bruke CW hvis dere har det.
Re: Inunf og apriliaene
Nå skal bildene være i orden. Skal sjekke opp om vi har Cosmos Works.
Har mer gods rundt boltene som fester styrebroa til gaflene enn det som er på den originale (RS), så tror det skal gå bra. Er ikke så lett å måle hvordan det er på RSV Dream, har jo bare bildene å gå etter.
Har mer gods rundt boltene som fester styrebroa til gaflene enn det som er på den originale (RS), så tror det skal gå bra. Er ikke så lett å måle hvordan det er på RSV Dream, har jo bare bildene å gå etter.
Re: Inunf og apriliaene
Ser bra ut dette inunf! Bra noen tar saken i egne hender istedenfor å sende alt og alle på verksted for å få det fikset, inkludert meg
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: Inunf og apriliaene
Som sagt, jeg bare synser og kommer med mine betraktninger. Jeg tror nok det kommer til å gå veldig bra.inunf wrote:Nå skal bildene være i orden. Skal sjekke opp om vi har Cosmos Works.
Har mer gods rundt boltene som fester styrebroa til gaflene enn det som er på den originale (RS), så tror det skal gå bra. Er ikke så lett å måle hvordan det er på RSV Dream, har jo bare bildene å gå etter.
Skal du få den frest ut på skolen?
Re: Inunf og apriliaene
Skal få den frest på skolen ja. De har ikke utstyr til å eloksere, men det er en bedrift de bruker å bruke så jeg regner med å få gjort det der.
Ble ikke helt fornøyd med de ørene som stikker ut ved festet til tenningslåsen, så jeg laget to forslag til. Hva tror dere?
Slik den var (versjon 1):
Versjon 2:
Eller versjon 3:
I dag tegnet jeg hull til boltene som skal holde tenningslåsen og til boltene som skal klemme rundt gaflene:
Er meningen at den skal elokseres svart, men jeg tror det blir kulere IRL enn på bilde:
Ble ikke helt fornøyd med de ørene som stikker ut ved festet til tenningslåsen, så jeg laget to forslag til. Hva tror dere?
Slik den var (versjon 1):
Versjon 2:
Eller versjon 3:
I dag tegnet jeg hull til boltene som skal holde tenningslåsen og til boltene som skal klemme rundt gaflene:
Er meningen at den skal elokseres svart, men jeg tror det blir kulere IRL enn på bilde:
Re: Inunf og apriliaene
Versjon 3 synes jeg var kulest! Gleder meg til å se resultatet
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Inunf og apriliaene
Likte best 2 og 3. Jeg tror nok det blir mye kulere med sort IRL.
Re: Inunf og apriliaene
Versjon 2, tenker koffert når jeg ser de andre
Re: Inunf og apriliaene
likte best versjon 3
Re: Inunf og apriliaene
Jeg likte best versjon 3, men siden så mange syntes at versjon 2 så bedre ut bestemte jeg meg for å lage versjon 4:
Ble den bedre enn de andre? Jeg synes det. Versjon 4 er under 1,5% tyngre enn versjon 3, så vektmessig går det greit. I 7000-og noe (husker ikke i farta) aluminiumslegering vil versjon 4 bli rett under 640 gram. Jeg aner ikke om det er mye for ei styrebro. Har ikke demontert tenningslåsen fra den gamle enda, så jeg har ikke fått veid den.
Ble den bedre enn de andre? Jeg synes det. Versjon 4 er under 1,5% tyngre enn versjon 3, så vektmessig går det greit. I 7000-og noe (husker ikke i farta) aluminiumslegering vil versjon 4 bli rett under 640 gram. Jeg aner ikke om det er mye for ei styrebro. Har ikke demontert tenningslåsen fra den gamle enda, så jeg har ikke fått veid den.
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Inunf og apriliaene
Syns versjon 4 er penest så langt.
Re: Inunf og apriliaene
versjon 3, med tenningslås-holderen til versjon 4