Cross til barn!

Prat om ATV og Cross
Post Reply
kiwi
Posts: 2
Joined: 25 Aug 2008 09:19

Cross til barn!

Post by kiwi »

Hei! Jeg trenger litt hjelp av dere. Har en datter på 7 år som har utrolig lyst til og starte med cross, men dette er noe vi ikke kan noe om. Hun kommer ikke til og starte før til våren og er da 8 år gammel. Jeg lurer på hva slags sykkel dere vil anbefalle oss og kjøpe? Og i hvor mange år kan hun bruke den sykkelen før hun må opp i str? Ved hvilke aldre er det normalt og bytte?
Lurer og på om det er noe spesielt beskyttelsesutstyrsom anbefalles, eller om det som selges er bra alt sammen?

Vi skal sefølgelig kjøre bare på bane.

Blir veldig glad for alle svar jeg får.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Cross til barn!

Post by Fidel »

Jentungen vår startet omtrent i samme alder. VI valgte en Yamaha TTR 90 til henne. Den har tretrinns automat, kan du si, dvs at jentungen kunne konsentrere seg om å kjøre, ikke om teknikken. Hun kan sikkert bruke en TTR i et par år, litt avhengig av hvor stor hun er når hun starter og hvor fort hun vokser - rimeligvis. Dattera vår er 12 i høst og forbereder RR-lisens til våren. Vi skal begynne å øve med girsykkel da. Ellers er det som alt annet: Ta med jentungen til en forhandler og la henne prøvesitte. For øvrig er det jo MC-messe på Lillestrøm i mars. De pleier å ha knattecross der, pluss at det er et hav av knattecross-tilbydere der sånn at dere kan prøve mange forskjellige. Lykke til!
kiwi
Posts: 2
Joined: 25 Aug 2008 09:19

Re: Cross til barn!

Post by kiwi »

Tusen takk for svar!

Den MC messa høres ut som noe vi virkelig bør få med oss da.
User avatar
mekkern
Posts: 5137
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Cross til barn!

Post by mekkern »

kontakt en klubb i nærheten der dere bor og la henne prøve litt før dere kjøper.... ;-)
Post Reply