Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Prat om tung MC.
Sparrrowhawk
Posts: 15
Joined: 06 Aug 2008 00:27
Location: Bærum

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Sparrrowhawk »

Tok kontakt med Tennant for å forhøre meg om forsikring på Kawasaki ER-6N & Yamaha FZ-6 .. For det første så ville de ikke forsikre MC uten å ha en bil ved siden av, og prisen lød på 53 754 for ER-6 og 46 827 Fazer .

Kombinasjon østlandet , Alder =24 og bonus 40 % + gateparkering ..

Sendte mail tilbake til han som ga meg tilbudet : Hei igjen.. Jeg tror du har misforstått .. Jeg vil forsikre MC , ikke F16 ..


Uansett hvilken MC jeg har sjekket så er det IF som kommer best ut.
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Galilee »

Sparrrowhawk wrote:Tok kontakt med Tennant for å forhøre meg om forsikring på Kawasaki ER-6N & Yamaha FZ-6 .. For det første så ville de ikke forsikre MC uten å ha en bil ved siden av, og prisen lød på 53 754 for ER-6 og 46 827 Fazer .

Kombinasjon østlandet , Alder =24 og bonus 40 % + gateparkering ..

Sendte mail tilbake til han som ga meg tilbudet : Hei igjen.. Jeg tror du har misforstått .. Jeg vil forsikre MC , ikke F16 ..


Uansett hvilken MC jeg har sjekket så er det IF som kommer best ut.

:shock: :shock: :shock:

Det kan tydeligvis lønne seg å leie garasje bare for mc parkering.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Darth MToffy »

Sparrrowhawk wrote:Sendte mail tilbake til han som ga meg tilbudet : Hei igjen.. Jeg tror du har misforstått .. Jeg vil forsikre MC , ikke F16 ..
Hahaha den der var nydelig.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Svolp »

HAHAHAHHA.
OVER 50.000KR, Vanvittig sum.

jaja, Oslo er jo også det dyreste stedet i norge og forsikre.
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Eksosrypa
Posts: 42
Joined: 25 Jun 2008 08:37
MC: Sitter på en Suzuxi GSX 750ES 1984 modell
Sitter gjerne på en dag i lastebilen også jeg da ;-)
Location: Østfold

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Eksosrypa »

Baron von Waffel wrote:Og jeg fikk best i Storebrand. Det er nok så at det er store forskjeller ut fra både adresse og alder. Kjønn betyr vel sikkert også noe. (I tillegg til det evinnelige om at R-sykler er dyre å forsikre. Bare for å spore av litt.)
Det var vår erfaring også ved tegninger av forsikkringer på begge sykklene! Men når det er sagt så har vi hus og bil og innbo også i storebrand da. \:D/
Eksosrypa
Treize
Posts: 20
Joined: 23 Dec 2007 04:25

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Treize »

Jeg har også sjekket litt rundt med forsikring på en cbr 600F og thundercat selv, og måtte ut med ca 10 000 tusen i forsikring. Dette var det billigste jeg fant hos gjensidige og der har jeg allerede 40% på bilen. at det ikke ble billigere stussa jeg litt over. Hornet måtte jeg ut med 7000.

alt i alt fant jeg heller ut at jeg burde satse på transalp fordi forsikringen lå på 3500kr. dette synes jeg for grei pris. I tillegg synes jeg transalp xl700 så kul ut. :D

23 år
tromsø
40% på bil mazda 323 gjensidige

Mange sier, har man lyst, har man lov!

men Jeg sier "har man lyst, har man lov, men ikke råd!" ;-)

jeg fikk nå A lappen i fjor og ikke kjørt noe etter det. det blir noen år til før jeg skaffer meg sykkel. (tankene mine leder til transalp og forfengeligheten til fireblade) :twisted:
JEG VIL HA SYKKEL MED MOTOR PÅ!!! :evil:
User avatar
spiffo
Posts: 70
Joined: 07 Oct 2008 20:10
MC: '06 Suzuki GSX-R 600
Location: Sandefjord

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by spiffo »

Kjøpte min første sykkel i år. 06 gsxr 600 fulleffekt. Betaler 6900 for delkasko. Har også bil og reise i samme selskap (terra). Er 23 år og har 40% på sykkelen
'06 GSX-R 600
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by inunf »

Nå har jeg nettopp snakket med Gjensidige. Jeg er svært irritert, fordi det er DE og ikke jeg som bestemmer min neste sykkel. Hvorfor er det full pris på forsikringen på mc nr. 2? Jeg kan da bare kjøre en om gangen, så sjangsen for at jeg har en ulykke blir jo ikke større om jeg har en eller om jeg har to?
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by maelling »

inunf wrote:Nå har jeg nettopp snakket med Gjensidige. Jeg er svært irritert, fordi det er DE og ikke jeg som bestemmer min neste sykkel. Hvorfor er det full pris på forsikringen på mc nr. 2? Jeg kan da bare kjøre en om gangen, så sjangsen for at jeg har en ulykke blir jo ikke større om jeg har en eller om jeg har to?
Det er en rar ting det der. Hvis man har en MC hvor kun en selv er den som kan kjøre den, burde man egentlig kunne hatt en lavere premie på MC nummer 2, i allefall på ansvars-biten. Brann og tyveri og slikt vil uansett komme på den nye sykkelen. Er enig med deg der at det er en snodig ting. En annen ting er å betale dobbel årsavgift når man også bare kan kjøre en sykkel av gangen. Mye som ikke er optimalt her. Det viktigste for staten er uansett å få inn pengene, så tror ikke de vil endre på ting med det første.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Einar J Skog
Posts: 47
Joined: 31 Oct 2005 22:55
MC: Kawa 750turbo 1984 mod.
810ccm ,,HPU-stage2

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Einar J Skog »

Hei

Med mc+ bil + ulykkesforsikring hos IF

Mc koster ca.1800 i året med full kasko.
(Kawa 750turbo mod.1985)75%bonus :D :D :D
Kawasaki 750turbo.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by erazar »

En kawa 750 med turbo fra 1985 hørtes ut som noe som fortjente høy forsikring :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Guinss »

Idag tok jeg en telefon og sparte 2500kr i året, uten å bytte forsikringsselskap.
viste seg at jeg hadde grunnlag for 10% ekstra bonus, og det måtte jeg ringe og spørre etter tilsammen 3 ganger. vet ikke om andre selskaper også driver slik når det gjelder bonus, men dårlig service synes jeg, når de faktisk får massevis av penger av oss.
gjensidige var dette. og har sjekket mange sykler og spurt etter pris, og gjensidige er alltid billigst. verdt å høre med dem hvis man har forsikring et annet sted. dårlig service er det riktignok.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by erazar »

Er vel ikke så rent skjelden du opplever dårlig service hos forsikringsselskap, min forsikring ble satt opp med 2300,- i året, UTEN at jeg fikk noen form for beskjed. Logget inn i nettbanken og stusset på at forsikringsbeløpet var feil. Begrunnelse, jeg bodde i Oslo og ikke der min daværende folkeregistrerte adresse var (hjemme hos foreldrene mine på "landet") Skjønner at det er høyere risiko her.. men ett lite brev eller en telefon hadde gjort seg, slik at jeg kunne sett etter alternative selskaper. Bestilte forøvrig innboforsikring til leiligheten i oslo samtidig som jeg bestile mc forsikring,, men ble litt for vanskelig å legge de to kortene sammen.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Guinss »

erazar wrote:Er vel ikke så rent skjelden du opplever dårlig service hos forsikringsselskap, min forsikring ble satt opp med 2300,- i året, UTEN at jeg fikk noen form for beskjed. Logget inn i nettbanken og stusset på at forsikringsbeløpet var feil. Begrunnelse, jeg bodde i Oslo og ikke der min daværende folkeregistrerte adresse var (hjemme hos foreldrene mine på "landet") Skjønner at det er høyere risiko her.. men ett lite brev eller en telefon hadde gjort seg, slik at jeg kunne sett etter alternative selskaper. Bestilte forøvrig innboforsikring til leiligheten i oslo samtidig som jeg bestile mc forsikring,, men ble litt for vanskelig å legge de to kortene sammen.
merkelig at de ikke er pålagt å gi beskjed om sånt, det er jo et ganske betydelig beløp.
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by inunf »

Hva er konsekvensen av å krysse av for "alle førere over 30 år", når man egentlig bare er 20? At forsikringsutbetalingen blir avkortet er greit, men er den avkortningen begrenset oppad til det beløpet du har lurt deg unna å betale i forsikringspremie?
Post Reply