Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Min onkel har en Suzuki RG 250, husker ikke hvor gammel den er. Men den ser helt OK ut og jeg tenkte jeg skulle kjøpe den av han når tiden kommer.
Er denne registrerbar som mellomtung mc? Eller er jeg nødt til og strupe den? ifølge han skal den helt fint klare og oppnå 200 på ei slette og det er jo bra nokk.
Er det kjøpet verdt? Kan få den for ca 7000-10000.
Det som trekker litt ned er at man må sparke den igang, samtidig er det jo litt positivt iogmed at det er mindre elektronikk i den da.
Er denne registrerbar som mellomtung mc? Eller er jeg nødt til og strupe den? ifølge han skal den helt fint klare og oppnå 200 på ei slette og det er jo bra nokk.
Er det kjøpet verdt? Kan få den for ca 7000-10000.
Det som trekker litt ned er at man må sparke den igang, samtidig er det jo litt positivt iogmed at det er mindre elektronikk i den da.
- erazar
- Posts: 588
- Joined: 25 Jun 2008 15:41
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
oioi! Godsykkel! Det var en slik jeg startet motorsykkelæraen min på. At den sparkes igang er vel bare sjarm vel?
Jeg syntes det var en god startsykkel, men bremsene er kanskje ikke de beste i verden.. Aksen kan jeg ikke klage på, så lenge du har litt turtall på lur går denne sykkelen riktig så bra på frem.
Er den i original stand kan den ikke registreres som mellomtung, da er den registrert som tung mc. Hvordan det blir å "strupe" denne vet jeg ikke helt, det er en gammel sykkel og dette kan kanskje være litt vanskelig.. Prisen var jo ikke akkuratt avskremmende da,, men sjekk de "vanlige slitedelene" du skal vel heller ikke se bort ifra at dekkene på denne nesten er like gammel som sykkelen, da må disse byttes! dekk er ferskvare! En annen ting å tenke litt på på disse eldre rg´ene er om spenningsregulatoren er god, denne kan bli litt gretten av å stå lenge, du merker det på om pærer ryker i ett bankende sjekk også forgaffel for lekasjer, det kan skje på disse. (simmerringene er laget for å håndtere mye stress, men morkner lett om de står litt.)
Tror sykkelen kan være en god mellomklasse sykkel, men som sagt så vet jeg ikke hvor lett dette lar seg gjøre.. MEN det er det sikkert noen andre her inne som kan hjelpe deg med! Lykke til
Jeg syntes det var en god startsykkel, men bremsene er kanskje ikke de beste i verden.. Aksen kan jeg ikke klage på, så lenge du har litt turtall på lur går denne sykkelen riktig så bra på frem.
Er den i original stand kan den ikke registreres som mellomtung, da er den registrert som tung mc. Hvordan det blir å "strupe" denne vet jeg ikke helt, det er en gammel sykkel og dette kan kanskje være litt vanskelig.. Prisen var jo ikke akkuratt avskremmende da,, men sjekk de "vanlige slitedelene" du skal vel heller ikke se bort ifra at dekkene på denne nesten er like gammel som sykkelen, da må disse byttes! dekk er ferskvare! En annen ting å tenke litt på på disse eldre rg´ene er om spenningsregulatoren er god, denne kan bli litt gretten av å stå lenge, du merker det på om pærer ryker i ett bankende sjekk også forgaffel for lekasjer, det kan skje på disse. (simmerringene er laget for å håndtere mye stress, men morkner lett om de står litt.)
Tror sykkelen kan være en god mellomklasse sykkel, men som sagt så vet jeg ikke hvor lett dette lar seg gjøre.. MEN det er det sikkert noen andre her inne som kan hjelpe deg med! Lykke til
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Takker, ja dekk må skiftes ut garantert.
Denne sykkelen har stått i ro i 10 år og trenger en rimelig god overhaling for og si det slikt. Tror du jeg kan vær heldig hvis jeg får denne for 10.000 og ende opp med 20.000 for skifting av dekk, batteri og slike ting?
Tusen takk for kjempebra post!. Dette forumet er åpenbart et av sine beste av sitt slag.
EDIT:
Skal få prøvekjøre denne på en plass med lite politi og gode veier, got my hint?
(Ikke 200 liksom men en akseptabel fart 80-90 for og se hvordan denne ligger på veien og hvordan det er og ha passasjer på den. Vet du om man må ha nøkkel for og få start på den?).
Denne sykkelen har stått i ro i 10 år og trenger en rimelig god overhaling for og si det slikt. Tror du jeg kan vær heldig hvis jeg får denne for 10.000 og ende opp med 20.000 for skifting av dekk, batteri og slike ting?
Tusen takk for kjempebra post!. Dette forumet er åpenbart et av sine beste av sitt slag.
EDIT:
Skal få prøvekjøre denne på en plass med lite politi og gode veier, got my hint?
(Ikke 200 liksom men en akseptabel fart 80-90 for og se hvordan denne ligger på veien og hvordan det er og ha passasjer på den. Vet du om man må ha nøkkel for og få start på den?).
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
regner med du trenger nøkkel billig med 10000 men spørs hvor mye som må gjøres da. sjekk etter lekasjer, og test den ja. Sikkert litt dau etter 10 år i garagen. kjør på, må være artig sykkel
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Ville hvert litt forsiktig å ha noen bakpå i 80 med gamle mårkene dekk! Jeg ville ikke prøvekjørt den uten at det var nye dekk på den! Dekk har alt og si! Blir som å kjøpe en hore med dårlig skotøy, det går bare ikke.
- erazar
- Posts: 588
- Joined: 25 Jun 2008 15:41
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Du trenger en nøkkel, eller en oversikt over ledningene fremme ved rattlåsen for å se hvilke som skal "tyves" sammen. Er enig i at det ikke lønner seg å prøve med passasjer på.. dette er egentlig en sykkel for EN person, jeg har kjørt mye med andre bakpå, men det er slitsomt!
Finn nøkkelen, kick en del ganger (du må sikkert lure deg bortpå med litt choke også) se om du får start på den, gjør du det. så gjør som MowZ sier, se etter lekasjer og test bremser og dempere FØR du ser om den flytter på seg
Finn nøkkelen, kick en del ganger (du må sikkert lure deg bortpå med litt choke også) se om du får start på den, gjør du det. så gjør som MowZ sier, se etter lekasjer og test bremser og dempere FØR du ser om den flytter på seg
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Okai, takk.
Tror han har nøkkel, men vet ikke om den er obligatorisk for og få start på sykkelen.
Takkf or hjelp anyhow!
Tror han har nøkkel, men vet ikke om den er obligatorisk for og få start på sykkelen.
Takkf or hjelp anyhow!
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
må ha nøkkel for å få den til å tenne ja.tenningslås...hva skulle den ellers være til?????
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Låse sykkelen med vel, eru helt kørka ellermekkern wrote:må ha nøkkel for å få den til å tenne ja.tenningslås...hva skulle den ellers være til?????
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
regner også med at man må ha nøkkel for og åpne bensinlokket.
- erazar
- Posts: 588
- Joined: 25 Jun 2008 15:41
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
stemmer det
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Skal du sette nye dekk på den før prøvekjøring så kjør meget forsiktig med en gang... nye dekk er uhyggelig glatte... så ikke test hva sykkelen er god for med en gang..
-
- Posts: 96
- Joined: 25 May 2007 17:10
- MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250
X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600
Re: Suzuki RG 250 - Verdt og kjøpe?
Nå har jeg RGV 250, men det er jo så og si det samma som RG 250. Hva slags årsmodell er denne? 10 000 kr for en sykkel som har stått stille i ti år...hmm, tja, syntes det hørtes rimelig mye ut, i alle fall dersom du må opp i 20k for å få den tipp topp i stand. Min er en 92 mod og jeg skulle opprinnelig gi 22k for den.
Men dersom den er nogenlunde lik RGV'en, er det en utrolig artig og forholdsvis sprek sykkel. 0-100 går som et uvær. Eneste "problemet" jeg har hatt med min er bensintilførselen som knotet seg til i fjor sommer, men etter fjerning av filter og nye slanger var den god som ny.
Angående reg som mellomtung bør ikke dette være noe problem. RGV'en finnes det sett til som du bare putter på innsuget(?) og vips er den 34hk. Men om dette gjelder RG'ene også, vet jeg ikke, men ville vært meget rart om det ikke gikk å få de registrert som mellomtung
Guud løkk
Men dersom den er nogenlunde lik RGV'en, er det en utrolig artig og forholdsvis sprek sykkel. 0-100 går som et uvær. Eneste "problemet" jeg har hatt med min er bensintilførselen som knotet seg til i fjor sommer, men etter fjerning av filter og nye slanger var den god som ny.
Angående reg som mellomtung bør ikke dette være noe problem. RGV'en finnes det sett til som du bare putter på innsuget(?) og vips er den 34hk. Men om dette gjelder RG'ene også, vet jeg ikke, men ville vært meget rart om det ikke gikk å få de registrert som mellomtung
Guud løkk