Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Fra vest til øst - Tilbake i salen

Post by erazar »

Er ingen blogger, selv om jeg skal kunne mye om dette fenomenet. MEN da det er en så god tone mellom medlemmene på dette forumet falt jeg rett og slett for fristelsen (kanskje det blir litt lite oppdateringer?)
Kan i alle fall gi en introduksjon om meg selv her:

Jeg startet med sykkel som gikk på bensin ganske tidlig, da jeg fikk tilgang til en Tempo Corvette med rattgir som stod i garasjen hjemme, at det ikke var mangel på private veier var vel heller ingen hindring. Dette ga mersmak og kubikken ballet litt på seg på en crossbane i distriktet. Mopedlappen ble safet på ungdomskolen og trimming av diverse honda girmopeder stod på tapetet. Det ble imidlertid en del reaksjoner da jeg valgte å kjøpe en scooter av broderen, rett og slett fordi denne holdt trafikken uten at en kunne finne noe som skulle tilsi at denne var trimmet.

Har alltid visst at lappen på bil og mc skulle dukke opp så fort jeg kunne få tak på det, noe som gjorde at billappen lå i lommeboka 2 uker etter 18årsdagen. Det ble ingen bil, men heftig arbeid på biler av venner og kjente (glad i å skru) så du fant meg som regel i en eller annen ”kjerre” .Er større tilhenger av å kjøre i helgene enn å drikke (*ehem* joda det blir vel noe drikking innimellom da..) noe som passet godt overens med å låne biler.

Studenttilværelsen åpnet ikke for store økonomiske kromspring, MEN tunglappen skulle jeg ha!! Spinking og sparing førte til at jeg fikk tatt denne i Bergen 2 dager etter at jeg var gammel nok, og broderen slo til igjen med at jeg kunne betale veiavgift og forsikring på den ene sykkelen hans, så kunne jeg bruke denne.

En 1984 modell suzuki rgt ”gamma” 250 var lakket i sort bengalakk og ble min trofaste følgesvenn. (bilder kommer). Kjempesykkel med sjarm og enda mer tilhørende sjel, det ble noen stopp langs lande- og motorvei men humøret var som regel på topp for det. De som kjenner til denne sykkelen vet at den er pitteliten og lett, noe som gjør at den går nokså bra, at det er en 2takter er vel heller ikke å forakte. Men de som ikke kjenner til den tror det er en moped, det ble dermed mange rare blikk der jeg stod og putret på ”mopeden min” i lyskryss men med fullt kjøreustyr på. Har alltid kjørt med vett og omtanke men slike rare blikk førte av og til med seg at ”mopeden” la en og annen saab cabriolet bak seg i lyskrysset. (at det er strikkmotor på denne hjelper vel heller ikke på at folk lo av den, 0-30 på en halvtime men 30-120 på ett øyeblikk.) Kanskje ikke så rart at senere modeller med litt mer kubikk fikk tilnavnet slingshot?

Studietiden munnet heldigvis ut i en jobb, selv om dette også førte med seg at jeg måtte flytte til Oslo. MEN nå kommer pengene og da kan jeg selge en arm og ett spedbarn for å få fingrene i en litt større sykkel tenkte jeg. Missforstå meg rett her, gammaen var en kjempesykkel, men det var litt vel slitsomt å kjøre langt på den, gire gire gire gire og forhjulsløft er stikkord her. Jeg var heldig nok til å komme inn i en jobb der det var andre mc interesserte og da en av kollegaene kjørte inn på plassen på sin sykkel og så hvordan sikkelet presset seg på hos meg fant han ut at denne sykkelen kunne fortsette sitt storslåtte liv hos meg. HELDIGVIS!
En arm ble det, i alle fall til forsikringsselskapet, MEN sykkelen er min! 750ccm med diverse småknask gjorde at giringen ikke er så påtrengende lenger, nå er problemet motsatt i lyskryss, da denne sykkelen oser fart, merkelig at det ikke er noen som tøffer seg i bil nå lenger?

Image

Og før noen spør, NEI jeg tror ikke at veiene i norge er en eneste lang roadracingbane og jeg tror heller ikke at jeg er skikket til å teste maksfart på fjellvei, kjøring på bakhjulet i kollektivfeltet, forbikjøring i lysets hastighet osv. Jeg liker utseendet på sykkelen og jeg liker at jeg har kraften under meg om jeg trenger den, og jeg liker rett og slett kjørestillingen på racingsykkel. (på kjøreskolen kjørte jeg en 99 modell kawa zx9r og ble rett og slett solgt på denne type sykkel.)

Ja,, det var vel starten det? Kanskje jeg skal fylle ut litt mer etter hvert da,, så får jeg opprettholdt ”dagbok-preget!”

Kjekt å treffe på dere!
Last edited by erazar on 31 Aug 2009 11:03, edited 27 times in total.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Fra vest til øst

Post by Baron von Waffel »

Velkommen med blogg. Du har skrevet en god introduksjon. Så nå blir det å glede seg til dine allehånde innspill her på forumet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by tshansen »

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget imponert over sykkelen du har! Fantastisk skue!
Velkommen igjen;-) og topp at du valgte å lage blogg.

Bilder og updates er viktig hehe!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Fra vest til øst

Post by Shortybebeh »

Sykkelen din var skikkelig tøff! Har aldri sett makan jeg i hvertfall! \:D/

Velkommen til bloggens hjørne! 8)
Death Is The Road To Awe.
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Fra vest til øst

Post by Kelso »

Skikkelig tøff sykkel, ble litt forelsket i utseende på den der nå :)
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by pelle »

Grattiss med bloggen. Det er en pen sykkel du har fått deg :D
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Takker for den hyggelige velkomsten, hehe og takk igjen LordShaft, bra du passer på meg her;) Ja sykkelen er jeg VELDIG fornøyd med, bade utseendemessig og hvordan den er å kjøre, kan jo slenge inn litt funfacts om den:

Som nevnt tidligere 98 modell gsxr 750, det som er litt gøy med utseendet er at denne kåpen ikke er en racing replica, men skal være reservekåpen til en som faktisk kjørte løp for Team Suzuki lucky strike racing, dessverre fikk han sleng på banen, ble kastet av og fikk store skader og valgte dermed å trekke seg etter dette. (informasjon hentet fra forrige eier, samt bilder.. er det noen som kjenner identiteten til den originale føreren kan de veldig gjerne gi beskjed om dette.)

Sykkelen var kjørt 36k da jeg overtok den, og det har kun vært 2 eiere på den, alle servicer er overholdt og de meste av slitedeler ble byttet 2 måneder før min overtagelse. (blant annet to veldig gode dekk.) Den originale blå og hvite tanken har fått ett blått og hvitt tanktrekk i skinn som holder fast min blå bagster. (skal det være så skal det være) selv om denne ikke da selvfølgelig ikke var med på den originale banesykkelen, men må ha mobiltelefon og kart og diverse en plass, (helt ny i trafikken i Oslo så kart og gps er ett musst.) Tror jeg kan si at det er den eneste Team suzuki sykkelen i verden som har fastmontert gps ved speedometerklokken? (kanskje legge ved ett bilde på dette også senere?)

Ett yoshimura effektanlegg sørger for litt rundere lyd, men dette må vel av om mine planer om førerutvikling skal i havn. (kun originalt eksosanlegg på rudskogen, er det ikke det?) Ikke at det skulle være ett problem, har fått med alt originalt i tillegg til slik den står nå, så boden min inneholder ett komplett ubrukt gsxr kåpesett samt original anlegg. Er ganske pen den originale blåfargen,, må innrømme det, men det blir nok ikke før jeg tar en overhaling på dette kåpesettet at jeg tar på det originale settet.


Image
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: Fra vest til øst

Post by FunSize »

Velkommen og gratulerer med blogg!

Utrolig rå look på sykkelen =D>
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Skulle vel få lagt inn en liten update her da, var så heldig å ha besøk av kjæresten min i forrige uke, da hun ikke har sett den nye sykkelen før måtte det jo bli en tur, dette valgte vi å gjennomføre på lørdag.. noe som var en vanvittig god plan i utgangspunktet.. Mja.. referer til ekstremværet som slo inn i Oslo på lørdag.. Turen begynte bra men skyene kom jo raskere enn sykkelen går jo, steike så det lynte og regna og blåste og ja.. ble en relativt kjapp tur hjem for å si det sånn.

Ellers så har det vel gått mye i sykkel og lite om meg? Blogg skal vel være personlig har jeg lest i pensumbøkene mine en gang for en stund siden. Spørs om jeg får det helt til da..

jeg er en nokså ung herremann som nettopp har flyttet til Oslo, har studert Kommunikasjonsteknologi og nye medier i Bergen før dette og startet også min tungsykkel karriere i denne byen, nå får vi se om jeg ikke får på plass storbyen på Østlandet også, så det kan bli litt kjøring her, tror kanskje jeg burde hektet meg på en tur til ”grava” eller lignende,.,, trenger noen kjekke ”ruter” jeg kan ta sykkelen fatt på.

Jeg sitter foran en pcskjerm og to og tre og fire og ja du skjønner poenget, i det daglige og akkuratt nå holder jeg på å utvikle noe som sikkert noen på dette forumet her kommer til å legge merke til om ikke så lenge.. tror jeg i alle fall, og nei før noen spør så har det ikke med forumet å gjøre, men om noe medlemmene her kan finne på og assosiere seg med. (noen av medlemmene i alle fall.)

Kommer opprinnelig fra en litt mer landlig plass enn Bergen så det har gått noen timer i diverse garasjer oppover årene men det ser ut til at det kan bli lite av det her, satser på at det er en relativt driftsikker sykkel jeg har i stallen nå da.. eeehm ja :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by tshansen »

Denne sykkelen var sinnsykt kul! Helt utrolig hva litt kåpe farge og stickers kan gjøre !!! =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Fikk sjefsmelding i går! En av mine beste venner legger turen til Oslo på besøk, nå har han også mclappen så han tar med seg 2 kolli på flyet.. en bag med bagasje og en bag med kjøreklær :D Kan vi ta en skikkelig tur! Kanskje jeg skulle spurt om det var noen i Oslo området som hadde lyst å lede oss ut på svingete veier? :lol:
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Da har jeg fått testet sykkelen i regnvær også, tror jeg snublet over skjebnens ironi i går.. satt på jobb i nydelig solsteik, alle gikk rundt i shorts ute og spiste is og koste seg, jeg satt inne foran skjermene mine og gløttet på sykkelen som stod utenfor vinduet.. snart nå.. snaaart! joda.. var vel 4 gode minutter i solsteiken på sykkelen etter jobb før det tok helt av.. regn og vind og mer regn.. jeg som hadde tenkt å ta en lang omvei hjem,, ble mer til at jeg kjørte rett hjem.. På veien bestemte bakhjulet seg for å kjøre forbi forhjulet i en sving.. men sykkelen forble heldigvis oppreist (ble litt kreativ vingling for å opprettholde balansen, men det akksepteres vel?).. hmm,, litt skeptisk til dekkene mine når det regner nå kjenner jeg.. må sjekke merke og modell på disse..
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by tshansen »

Dekk er ferskvare!!!

Er de slitt eller gamle, få de av og på med nye. Er for dumt å skade en så fin sykkel pga dekka!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Fra vest til øst

Post by Chris »

Må bare få lagt spor i bloggen din også jeg! Må bare si du har en tøff sykkel, ta godt vare på den! 8)

Om du skal ha nye dekk kan jeg annbefale Dunlop Sportmax. Meget gode dekk, myk gummiblanding. Men holder en liten stund forde ;-)
Betaler heller ekstra penger for å vite at grepet alltid er godt :)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by tshansen »

hehe dette kan det fort bli krig av ;-) Dekk er vannskelig valg.
Men jeg gikk for Metzeler sine M3 dekk, og kommer til å kjøre med disse igjen! Fantastisk gode dekk med lang levetid for å være så sportslige dekk! ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply