Opplevelser i trafikken?

Prat om tung MC.
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Marte »

I går hadde jeg en småinteressant opplevelse da jeg øvelseskjørte med en på egen sykkel og trådløs kommunikasjon. Jeg kjørte først, og kom til et kryss der en hadde vikeplikt for meg. Et svært h.. av en varebil. Så at bilen ikke hadde tenkt å stoppe, men det ble ikke noe problem for meg, men heller han som kjørte sammen som meg som kom bak bilen. Bilen la seg jo også opp i ræva på meg, og da svarte jeg med å senke farten ganske mye. Bilen tutet på meg og kjørte dessverre forbi der det gaten var litt bredere. Ellers skulle jeg ha holdt han litt lengre :D Irriterer meg sånne folk, igrunn så derfor gjør jeg enda mer for å irritere dem... Kanskje en dårlig egenskap, men.. :P Når folk først bryter vikeplikten og legger seg i ræva på meg. Tenk hvis jeg måtte nødstoppe..?

Ellers så skulle jeg krysse et gangfelt der et eldre par gikk over. Kjørte sakte mot det så de fikk kommet seg over det. Men disse var jo turister og tenkte ikke så mye på traffiken rundt dem, og gikk saaakte over mens de pekte opp i luften. De var ikke kommet av gangfeltet engang før de stoppet og stirret og pekte. Da gikk det en faen igjennom meg og jeg tutet akkurat rett før jeg kjørte forbi. Dama hoppet himmelhøyt og hylte, og jeg lo så tårene trillet. Han jeg øvelseskjørte med meg sa bare "evil, evil..." men var enig i at jeg burde ha tutet uansett, bare kanskje litt før.. ;)


Jeg tror jeg kommer til å bli en dritunge i traffiken når jeg får lappen....
- Bare Marte -
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bhrsrk »

Marte wrote: Jeg tror jeg kommer til å bli en dritunge i traffiken når jeg får lappen....
Det tror jeg også. Vi får håpe at det økte aggresjonsnivået du klarer å skape rundt deg i trafikken ikke slår tilbake på deg selv, slik at du får mulighet til å bli voksen.
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by vegsir »

thomasgsxr wrote:du får prøve forhjulet neste gang og se hva han gjør ;-)
kanskje det. da er det i hvertfall mye kjappere å snu og få stoppet han og spør hva han driver med.
quantumduck wrote:
Bhrsrk wrote: Kanskje du må ha refleksvest under sykkelen så det er lettere å se deg.
Kjørelys også, erfaringsmessig er sånne suppehuer vanskelig å få øye på i mørket når kjørelyset peker rett opp.
for å prøve å snu litt på det inntrykket som flere av dere tydeligvis har av meg som en fryktelig uansvarlig sjåfør som kjører på bakhjulet og gjør andre forferdelige lovbrudd hele tia. så vil jeg bare si at jeg bruker å se ann situasjonen før jeg gjør slike idiotiske ting. hadde det kommet flere enn den ene bilen hadde jeg sannsynligvis ikke dratt på bakhjul. prøver å gjøre ting så sikkert som mulig, er jo tross alt jeg som er den tapende part hvis det skulle gå galt. [-X

og at det blir fokusert mere på at jeg dro på bakhjulet, enn at en bilist gjorde noe som i verste fall kunne kostet meg livet, syntes jeg blir litt for dumt. er vel ingen av dere her inne som kan si med hånden på hjertet at dere ikke har gjort noe dere kunne ha mistet lappen for? :-k
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
User avatar
24/7
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2008 13:51
MC: '08 Honda VFR800
Location: Asker

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by 24/7 »

Har stort sett daglige opplevelser ved påkjøringen ved Høvik Kirke på E18.
Helt utrolig at bilistene er nødt til å bryte vikeplikten og bare kjøre rett ut i kollektivfeltet der, rett foran oss motorsyklister (og bilister for den saks skyld). [-X

Ingen kritiske situasjoner så langt, da jeg er fullstendig obs på hva som kan skje. Men det er like fullt utrolig irriterende!
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bhrsrk »

vegsir wrote:for å prøve å snu litt på det inntrykket som flere av dere tydeligvis har av meg som en fryktelig uansvarlig sjåfør som kjører på bakhjulet og gjør andre forferdelige lovbrudd hele tia. så vil jeg bare si at jeg bruker å se ann situasjonen før jeg gjør slike idiotiske ting. hadde det kommet flere enn den ene bilen hadde jeg sannsynligvis ikke dratt på bakhjul. prøver å gjøre ting så sikkert som mulig, er jo tross alt jeg som er den tapende part hvis det skulle gå galt. [-X
Så det er greit å dra på bakhjulet med én bil imot, men ikke to? Da vet vi det… Er det forresten forskjell på størrelsen på bilen? Hva om det er en trailer med henger, teller det som én eller to? Hva med syklister og fotgjengere? Kanskje de teller som en halv trafikant?
vegsir wrote:og at det blir fokusert mere på at jeg dro på bakhjulet, enn at en bilist gjorde noe som i verste fall kunne kostet meg livet, syntes jeg blir litt for dumt. er vel ingen av dere her inne som kan si med hånden på hjertet at dere ikke har gjort noe dere kunne ha mistet lappen for? :-k
Vi kan påpeke at du oppførte deg dumt uansett om vi har begått lovbrudd eller ikke. Jo mer vi har gjort selv, jo mer vet vi om hva man ikke bør gjøre (forutsatt at man har en viss selvinnsikt). Beklager om du ikke får den moralske støtten du tydeligvis ønsker etter at du har oppført deg som en idiot.
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by vegsir »

Bhrsrk wrote:
vegsir wrote:for å prøve å snu litt på det inntrykket som flere av dere tydeligvis har av meg som en fryktelig uansvarlig sjåfør som kjører på bakhjulet og gjør andre forferdelige lovbrudd hele tia. så vil jeg bare si at jeg bruker å se ann situasjonen før jeg gjør slike idiotiske ting. hadde det kommet flere enn den ene bilen hadde jeg sannsynligvis ikke dratt på bakhjul. prøver å gjøre ting så sikkert som mulig, er jo tross alt jeg som er den tapende part hvis det skulle gå galt. [-X
Så det er greit å dra på bakhjulet med én bil imot, men ikke to? Da vet vi det… Er det forresten forskjell på størrelsen på bilen? Hva om det er en trailer med henger, teller det som én eller to? Hva med syklister og fotgjengere? Kanskje de teller som en halv trafikant?
vegsir wrote:og at det blir fokusert mere på at jeg dro på bakhjulet, enn at en bilist gjorde noe som i verste fall kunne kostet meg livet, syntes jeg blir litt for dumt. er vel ingen av dere her inne som kan si med hånden på hjertet at dere ikke har gjort noe dere kunne ha mistet lappen for? :-k
Vi kan påpeke at du oppførte deg dumt uansett om vi har begått lovbrudd eller ikke. Jo mer vi har gjort selv, jo mer vet vi om hva man ikke bør gjøre (forutsatt at man har en viss selvinnsikt). Beklager om du ikke får den moralske støtten du tydeligvis ønsker etter at du har oppført deg som en idiot.
selvfølgelig er ikke greit å hverken kjøre på bakhjul, eller for fort. fotgjengere/syklister= fin kjøring.

heh. støtte =D> var ikke dette en tråd der man skulle fortelle om opplevelser i traffikken? om jeg vil ha støtte så spør jeg vennene mine. ikke på et forum fullt av skinnhellige folk. som tydeligvis aldri gjør noe galt.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by ATWindsor »

vegsir wrote: som tydeligvis aldri gjør noe galt.
Er det bare de som aldri gjør noe galt som skal få lov til å påpeke når andre gjør noe galt?

AtW
Pollti

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Pollti »

Jeg fikk tilsnakk av UP da jeg fikk forhjuls løft under akselrasjon i påkjøringsfeltet på motorvei. Det var ikke mange cm dekket var over veibanen men det var ihvertfall nok til å påkalle oppmerksomheten. Løftet var utilsiktet fra meg, men jeg var ikke godt vant til denne sykkelen og de forstod det. Det var bare å bøye nakken og innrømme ugjerningen. Faktisk så syntes jeg det er helt greit at de stoppet meg. Det koster lite å skjerpe seg.
En annen gang ble jeg stoppet av en sivil UP sykkel som tok meg igjen . Veldig hyggelig kar som "påtalte" teknikken i svinger ikke var helt slik det burde være. Han forklarte hva han mente kunne gjøres bedre og så kjørte han foran for å vise det og deretter kjørte han bak for sjekke at eleven ikke hadde sovnet. Vi praktiserte lærdommen i farts området 60 til 100 km/t selv om jeg svettet litt da han signaliserte at jeg skulle dra på :-k Det er svært sjelden jeg bryter fartsgrensa på landevei med mere enn 15 km/t og aldri når UP ligger klistret til bakskiltet ihvertfall :shock:
Seansen ble avsluttet med termos kaffe og GPP sittende i veikanten. Veldig hyggelig opplevelse. Han lo hjertlig godt da han spurte om hvilken toppfart jeg hadde oppnådd med moppen og jeg litt beklemt måtte innrømme at den aldri hadde vært over 120 km/t i mitt eie. Jeg er så gørr kjedelig at jeg bare har dradd 2 sykkeler helt ut. Den 1ste var en Suzuki T2 500 71 modell og den andre en Ducati 750 97 modell. Lierbakken ned mot Drammen ble veldig smal syntes jeg i 210 km/t. Og med Ducatien så klarte jeg til og med kunsten å stivne i den uhyggelige fart av 60Km/t og treffe det eneste steingjerdet i mils omkrets. Up lå bak og filmet da de ventet på villmannskjøring hvert øyeblikk. Vi klødde oss i hodet og så video. Veien svingte venstre, det gjorde ikke jeg. Grøft ut høyre og kabang :D Det er ikke bare bilister som er dumme.
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Babelfisken »

ATWindsor wrote:
vegsir wrote: som tydeligvis aldri gjør noe galt.
Er det bare de som aldri gjør noe galt som skal få lov til å påpeke når andre gjør noe galt?

AtW
Det er det nok ikke men når noen kommer med en så til de grader
- ovenfra ned
- belærende tone
- besserwisser
- off topic
- manglende evne til å sette ting opp mot hverandre i from av konsekvens
- skinnhellig
- og en haug andre ting
- kaster stein i glasshus

Jeg har enda tilgode å se noen som er feilfrie i trafikken. Kan hende denne fyren er den ene men tilgi meg for at jeg tviler.

Når alt det er sagt så er det selvsagt greit å si sin mening, men regn med pepper om man oppfører seg på den måten.
Han tar jo wheelie over hele langstrekket på forumet jo.
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Asfaltkongen »

vegsir wrote:

heh. støtte =D> var ikke dette en tråd der man skulle fortelle om opplevelser i traffikken? om jeg vil ha støtte så spør jeg vennene mine. ikke på et forum fullt av skinnhellige folk. som tydeligvis aldri gjør noe galt.
No kidding... Noen brukere her er så bedrevitende at det er til å bli kvalm av. Fortell om noe på kanten, så kommer de løpende til tastauret for å lire av seg belærende visdom, og fraser om hvor teit og dum og uansvarlig og bla bla bla... Drit i dem, la de få utløp for den kvalme overdrevne moralen og rettferdighetssansen de innehar. Overse se dem bare ;-) Ha en fin sommer med mye artig bakhjulskjøring :-)
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Asfaltkongen »

Pollti wrote:En annen gang ble jeg stoppet av en sivil UP sykkel som tok meg igjen . Veldig hyggelig kar som "påtalte" teknikken i svinger ikke var helt slik det burde være. Han forklarte hva han mente kunne gjøres bedre og så kjørte han foran for å vise det og deretter kjørte han bak for sjekke at eleven ikke hadde sovnet. Vi praktiserte lærdommen i farts området 60 til 100 km/t selv om jeg svettet litt da han signaliserte at jeg skulle dra på :-k Det er svært sjelden jeg bryter fartsgrensa på landevei med mere enn 15 km/t og aldri når UP ligger klistret til bakskiltet ihvertfall :shock:
Seansen ble avsluttet med termos kaffe og GPP sittende i veikanten. Veldig hyggelig opplevelse. Han lo hjertlig godt da han spurte om hvilken toppfart jeg hadde oppnådd med moppen og jeg litt beklemt måtte innrømme at den aldri hadde vært over 120 km/t i mitt eie. Jeg er så gørr kjedelig at jeg bare har dradd 2 sykkeler helt ut. Den 1ste var en Suzuki T2 500 71 modell og den andre en Ducati 750 97 modell. Lierbakken ned mot Drammen ble veldig smal syntes jeg i 210 km/t. Og med Ducatien så klarte jeg til og med kunsten å stivne i den uhyggelige fart av 60Km/t og treffe det eneste steingjerdet i mils omkrets. Up lå bak og filmet da de ventet på villmannskjøring hvert øyeblikk. Vi klødde oss i hodet og så video. Veien svingte venstre, det gjorde ikke jeg. Grøft ut høyre og kabang :D Det er ikke bare bilister som er dumme.
Ja han hadde sikkert kjempeiling? Høres ut som en skaph... som stopper folk for å belære dem kjøringen dems... og du jattet med som en fårehund. Skulle bedt han ryke og reise!

Edit: Men det var kansje en "kollega", med tanke på nicket ditt?
Last edited by Asfaltkongen on 15 Jun 2008 21:50, edited 1 time in total.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by thomasgsxr »

hehe, pent sagt.
bare positivt og bli kjent med noen UP folk da, får kanskje litt mildere bøter en annen gang :)
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Pollti

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Pollti »

Sommer varmen tar tydeligvis hardt på enkelte.
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bhrsrk »

Asfaltkongen wrote:Ja han hadde sikkert kjempeiling? Høres ut som en skaph... som stopper folk for å belære dem kjøringen dems... og du jattet med som en fårehund. Skulle bedt han ryke og reise!
Det er vel få personer her i landet som bruker mer tid på motorsykkelen og får mer opplæring i kjøreteknikk enn motorsykkelpolitiet?
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Marte »

Jeg tror nå heller jeg hadde blitt litt glad hvis UP hadde stoppet meg og tipset meg om kjøreteknikk osv. Har man hatt lappen noen år, er det jo fint med et lite tips hvis man har lagt på seg uvaner, eller for en nybegynner å ikke legge på uvaner. Det blir jo bare sikrere i traffiken.
- Bare Marte -
Post Reply