Hei og hå!
Får, som topic sier, aldri ordentlig varme i sykkelen min. Byttet i fjor sommer til en brukt banemotor, som det på radiatoren faktisk fulgte med papp på, slik at 1/3 av radiatoren er dekket til. Tok dette først av, men da rikket ikke tempmåleren seg, så jeg satte pappen på igjen. Ved vanlig kjøring stiger tempmåleren bare så vidt over bunnen, og er ca midt mellom bunnen og midten på måleren (er ikke målt i grader). Måleren når kun midten dersom jeg står og ruser den litt på tomgang.
Noen med RGV som har hatt samme problemet? Noen som vet hva dette kan komme av og hva jeg evnt. kan gjøre for å ordentlig varme i sykkelen. Kvier meg for å dra skikkelig på nå, når den aldri blir varm! :/
Mvh
Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
Re: Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
Sykkelen min viser som oftest 50-60 grader når den er varm. Denne motoren skal ikke gå så veldig varmt, kommer man særlig over 60 grader begynner effekten å dabbe av (etter det jeg har hørt).
På den forrige sykkelen min, en Honda NSR, kom nåla på temperaturmåleren bare 2-3 mm over det blå merket helt i bunnen (den viste kanskje 1/8 av fullt utslag ved vanlig kjøring). Jeg ble fortalt at dette var normalt. Kanskje er det noe lignende på RGV'en? Gutta på http://www.rgv250.co.uk/forums vet det helt sikkert.
Det er også mulig at banemotoren ikke har termostat, eller at termostaten har blitt modifisert slik at den ikke lukker.
På den forrige sykkelen min, en Honda NSR, kom nåla på temperaturmåleren bare 2-3 mm over det blå merket helt i bunnen (den viste kanskje 1/8 av fullt utslag ved vanlig kjøring). Jeg ble fortalt at dette var normalt. Kanskje er det noe lignende på RGV'en? Gutta på http://www.rgv250.co.uk/forums vet det helt sikkert.
Det er også mulig at banemotoren ikke har termostat, eller at termostaten har blitt modifisert slik at den ikke lukker.
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
med de tempraturene vi har i norge blir det ikke så varmt...kun bykjøring får den opp skikkelig i temp..pga et bypass hull..
-
- Posts: 96
- Joined: 25 May 2007 17:10
- MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250
X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600
Re: Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
hmm....men dersom tempen hadde ligget på litt under 60grader ville nok nåla ha vist mer, i og med at jeg vil tippe 70grader er omtrent midt på måleren. Kom nettopp hjem fra en kjøretur på kvelden nå og når det er så kaldt ute, rikker ikke nåla seg en gang, uansett å hardt en kjører. Har aldri opplevd lignende, rs125 min smalt rett opp på 70 grader bare etter noen få minutter.inunf wrote:Sykkelen min viser som oftest 50-60 grader når den er varm. Denne motoren skal ikke gå så veldig varmt, kommer man særlig over 60 grader begynner effekten å dabbe av (etter det jeg har hørt).
På den forrige sykkelen min, en Honda NSR, kom nåla på temperaturmåleren bare 2-3 mm over det blå merket helt i bunnen (den viste kanskje 1/8 av fullt utslag ved vanlig kjøring). Jeg ble fortalt at dette var normalt. Kanskje er det noe lignende på RGV'en? Gutta på http://www.rgv250.co.uk/forums vet det helt sikkert.
Det er også mulig at banemotoren ikke har termostat, eller at termostaten har blitt modifisert slik at den ikke lukker.
Så klart kan det jo være noe med termostaten på banemotoren, men kvier meg for å dra ordentlig på når jeg ikke vet om den er ordentlig varm :/ hehe.....
Re: Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
Ta opp termostathuset og sjekk om der er en termostat i det hele tatt. Og om den er der, kok den og se om den åpner slik som den skal. Iom at motoren har stått i en banesykkel og det fulgte med papp til radiatoren så tror jeg at termostaten er borte.
Re: Suzuki RGV 250 92mod - Blir aldri varm
Hva med å kjenne litt på radiatoren etter du har kjørt den hardt? Den kan umulig være kald vel?