Honda nsr blinklysfeil.

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Markn
Posts: 27
Joined: 20 Sep 2007 09:47
MC: Husqvarna!
Location: Nordland

Honda nsr blinklysfeil.

Post by Markn »

Hei! Har en 2003 mod Honda nsr som jeg fikk problemer med for en stund siden. Blinklysene er rare nå! Høyresiden skal jo blinke. MEN bak(HØYRE) er ikke lys i , i det hele tatt. Og fremme (HØYRE) lyser konstant..
Den virker helt fint på venstre side da..
Noen som kan hjelpe meg? Er det blinklys releèt som kan være feil med? (Iallefall i følge en kompis)
Takker for hjelp! :D
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by Jarle »

Er ikke kommet fukt i relêt a? Ville prøvd og tørke dette før annen feilsøking...
Eventuell irring...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by mekkern »

det er noe feil i / til det som ikke vil lyse....blinker det til den ene siden men ikke den andre er blinkreleet i orden..
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by inunf »

Hadde samme problem på min NSR. Er pæra bak som er ødelagt. Har du sånne fancy miniblinkers? De har en tendens til å ta inn vann og kortslutte.
Markn
Posts: 27
Joined: 20 Sep 2007 09:47
MC: Husqvarna!
Location: Nordland

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by Markn »

Hei alle sammen og takker for svar.
Den blinker på ene siden. Og andre står det helt stilt og lyser fremme. Har ikke orginale blinklys. Bestillt fra mc-deler i think. Festene har knekt innen der og skal kanskje bestille nye :)
inunf. De er ikke de orginale så ja det kan hende.. Burde jeg bestille nye siden jeg kanskje skal bruke min sykkel på langkjøring snart da? :)
Solberg
Posts: 78
Joined: 08 Aug 2005 17:38
Location: Tromsø

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by Solberg »

Kan være at den ene pæren er før stor for relet.. Altså at det er mere watt i pæren en relet tåler. Kan også være den pæren er gått, prøv å kjøp en ny pære. Koster vell rundt 20 kr på en bensinstasjon.

Det som vill skje visst relet begynner å bli sliten er at det nesten ikke blinker, men begynne som smått å lyse. Tror det var det:)
Markn
Posts: 27
Joined: 20 Sep 2007 09:47
MC: Husqvarna!
Location: Nordland

Re: Honda nsr blinklysfeil.

Post by Markn »

Fikk bestilt meg noe nytt. samt blinklys for de andre var litt stygge. Var endast blinklyset som var gått! :D
Post Reply