R1000 K3 - Irriterende element

Prat om tung MC.
inunf
Posts: 4918
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by inunf »

Etter all sannsynlighet. Tror nok heller jeg ville satsa på å modifisere kåpa. Eller flytte begge fothvilerene slik at venstrefoten går klar.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Ragnhild »

Må da bli noe kronglete å ha forskjellig høyde på fothvilerne?
Tror jeg ville følt meg veldig uvel hadde fothvilerne mine vært regulert til forskjellig høyde :-k
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Hmm, merker jo at jeg er lengre i høyre arm faktisk. Har vel visst det lenge, men glemt det litt. Da har vel det en sammenheng. Bare lurer på om det er noe å gjøre med :?
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Acehole »

Kappe, kappe, kappe, kappe :D
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Da var Stompgrip bestilt. Gleder meg :)

Image

Har valgt gjennomsiktig type.
inunf
Posts: 4918
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by inunf »

Nice! Regner med at de er justerbare?
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Keihin »

Unnskyld meg, men det der så ut som noe jeg sist så i bunnen av et badekar ;-) Nice var det absolutt ikke.

Hvis du sklir for langt frem under bremsing er det vel bare å "knipe" hardere? =)

Har jo også Berik dress nå, og den er betydelig glattere enn Dainese som hadde skinn mellom bena. Faktisk tror jeg egentlig det funker bedre med "glatt" tøy mot tanken, men det kreves en del tilvenning. Etter en dag på bane begynte det å funke bra. Følte det var lettere å bytte side i S-kombinasjoner.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Jeg vet hvordan det ser ut, men for meg er det en bruksting. Jeg skal hvertfall prøve, så får vi se om ulempene er større enn fordelene. Er enig at Berik dressen er ganske glatt, og at det er en fordel når man skal bevege seg fra side til side, men ikke i nedbremsing. Ja jeg klarer å knipe sammen beina men om man kan gjøre det med minst mulig effort så er nok det helt ok.
Har bare hørt av folk som kjører RR som har montert Stompgrip, at de ikke kommer til å rive dem av igjen. Må jo være en grunn til slik uttalelse :)

Og til Inunf: Nei det er ikke fothvilersettet jeg har bestilt. Om du leser så er det Stompgrip jeg har bestilt, altså det som er på tanken.
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by thomasgsxr »

kan jo ta av kåpene da ;-)
problem solved
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Tenkte jeg skulle dra på bane og gruse dem først :) Eller ikke. Nei, kåpene vil jeg helst ha på. Streetfighter får bli en annen gang. Får ikke så mye for sykkelen om jeg bygger den om, og vanskeligere å bli kvitt også ;-)
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by thomasgsxr »

synes ikke gsxr er så veldig fin som streetfighter heller jeg..har sett noen kawasakier som ble bra da..
ordner seg sikkert med de badekarmattene du har kjøpt deg ;-)
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
inunf
Posts: 4918
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by inunf »

Gixxerman wrote: Og til Inunf: Nei det er ikke fothvilersettet jeg har bestilt. Om du leser så er det Stompgrip jeg har bestilt, altså det som er på tanken.
Ah, da faller bitene på plass. Var så sikker på at det var fothvilerene du hadde kjøpt jeg, var jo det du snakka om. Jaja, får håpe det gjør jobben da!
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Når jeg skal løse problemer så velger jeg billigste metode først :) Mulig jeg kjøper fothvilersettet etterhvert også, men det er litt trange kår om dagen :lol: så jeg bruker heller pengene til bensin 8)
Gixxerman

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by Gixxerman »

Gikk inn på favorittsiden http://www.indysuperbikes.com og de hadde mildt sagt et godt utvalg av rearsets, men nå sitter jeg egentlig å teller elle melle deg fortelle :lol:

http://www.indysuperbike.com/customer/h ... ?cat=20512

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
inunf
Posts: 4918
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: R1000 K3 - Irriterende element

Post by inunf »

Gilles kan annbefales!
Post Reply