Versys

Prat om tung MC.
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Versys

Post by Acehole »

Hallo folkens!

Utrolig lenge siden jeg har vært her inne og stikker innom fordi jeg har bestilt meg ny sykkel idag \:D/
Så du satt på benken utenfor MC Oslo Gixxermann, men jeg hadde ikke tid til å hilse på for jeg var litt seint ute og ville få unna papirarbeidet.
Valget falt på en Kawasaki Versys, svart.
Trenger en pendlersykkel siden jeg jobber på Lysaker om dagene og gamle GSX-R'en blir litt feil til den slags.

Men det jeg skriver her for er egentlig for å spørre om noen var hvilke skiltnummer man får i Oslo og Asker/Bærum om dagene.
Er det DT gjelder i Oslo og BS i Asker?

Må bare vite at jeg får et skilt jeg kan leve med :D

EDIT:

Slenger med et bilde av Versys for de som ikke vet..

Image
Image
Last edited by Acehole on 26 Apr 2008 20:03, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Versys

Post by tshansen »

Hehe....Gratulere med ny sykkel.

Kjekt å se deg her igjen! Hva spiller vel skiltet? Du ser jo ikke på det alikevell ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Re: Versys

Post by Acehole »

Hallo LordShaft!

Njaa.. ser jo skiltet når jeg står bak :roll:

Bor i Asker og vil jo egentlig ha Asker-skilt, men hvis det er BS vil jeg ikke ha.. BS.. BullShit.
Nei takk :D
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Versys

Post by Mogens »

Acehole wrote:Hallo LordShaft!

Njaa.. ser jo skiltet når jeg står bak :roll:

Bor i Asker og vil jo egentlig ha Asker-skilt, men hvis det er BS vil jeg ikke ha.. BS.. BullShit.
Nei takk :D
Fy f....... for et luksusproblem :smt021 . Hadde jeg enda hatt sykkel, hadde jeg enda hatt lappen :smt022 .

Grattis, så ut som en fin sykkel!

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Versys

Post by lintho »

Ja dette var litt av et merkelig problem du har skaffet deg :p Skilt som PC funker heller ikke da ? :p
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Versys

Post by Atle ZX9R »

Grattis med ny sykkel!
Var test av denne mot BMW F650, F800, transalp og v-storm i siste Bike, kan sikkert vere underholdande lesning :)
Om Versys-en: "Motoren er en underholdende historie og det kompakte chassiset knasker kurver til frokost og hårnåler til lunsj"
Fekk en del minus pga manglande off-road-egenskapar...
Syns for øvrig at den var finare i svart enn den grønne som var i Bike...
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Versys

Post by NoName »

tja.. Er jo morro å ha HD regitrering hvis man har Harley da.. \:D/
Gixxerman

Re: Versys

Post by Gixxerman »

Så en høy kar satt på en versys, men syntes ikke det så kjent ut. Var dét deg :? Vokst i det siste :lol:
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Re: Versys

Post by Acehole »

Takk, takk alle sammen! :D

Er første gang jeg gjør noe så sinnsykt som å kjøpe en speller ny sykkel, og det føles GODT! :twisted:
Grunnen til det noe utradisjonelle valget er at jeg har en drit dårlig rygg og GSX-R funker dårlig med dårlig rygg, og at jeg skal ha en sykkel jeg kan pendle Asker - Lysaker - Asker med hver dag uansett vær.

Er som å sitte i en dyp og god sofa på Versysen og med oppreist sittestilling som er bra for ryggen.
Motoren er veldig anderledes enn det jeg er vandt til, har alltid hatt rekkefirere før og min første tanke når jeg fyrte opp og dro av gårde med Versysen var: Traktor :lol:
Men det gikk over, for makan til behagelig crosse/cruice-sykkel har jeg aldri opplevd, så det ble kontraktskriving med en gang.

(Da oppdaget jeg forøvrig Gixxermann som satt på benken utenfor butikken, men siden butikken egentlig var stengt måtte jeg bare forte meg inn og skrive kontrakt. Jeg har ikke vokst siden sist så han du så på Versys var nok en annen kar som prøvesatt den mens jeg stod og bestemte meg, en kar som for øvrig skulle kjøpe seg en Burgman 400 scooter *grøss*)

Takk for tips om test i Bike, men var det forrige nummer den var i? Dvs det nummeret man ikke får kjøpt lenger? :-k
Leste en del tester på nett før jeg kjøpte og alle var positive.

Så nå er det bare å vente til fredag, da skal den være klar til avhenting \:D/
(Merkelig at ingen andre her er LITT opptatt av hvilket skilt man får, men er det noen som vet (selv om de driter i det) hvilke skilt som gjelder i Oslo?)
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Versys

Post by Atle ZX9R »

Bike hadde Allroadtest i Bike nr 5 som er i salg i butikken enda. Er hvertfall det siste Bike som har komt i postkassa mi....
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Re: Versys

Post by lassie »

Jeg fikk DS når min ble førstegangsregistrert i oslo i fjor. Står visst for DrømmeSykkel...så vet du det :)
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Versys

Post by Darth MToffy »

Grattis med ny sykkel. Har lurt litt på en slik selv men har ikke sett en i virkeligheten så er ikke 100% sikker på om sykkelen er noe for meg..

Noen som har en formening om hvordan denne sykkelen er for en stor gutt på 196cm?

Jeg er nemlig også ute etter en sykkel som skal kjøres til og fra jobb mesteparten av tiden og sittestilling etc på denne ser fabelaktig ut.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
Gixxerman

Re: Versys

Post by Gixxerman »

BMW F800GS(høyere enn 1200GS faktisk) er forholdsvis høy så kanskje den passer dine 196 bedre :)
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Versys

Post by Darth MToffy »

Gixxerman wrote:BMW F800GS(høyere enn 1200GS faktisk) er forholdsvis høy så kanskje den passer dine 196 bedre :)
Er ikke det en sånn "offroad-sak" da? Eller mente du F800 S? Ikke helt inne i BMW-verden når det kommer til sykler.. Heller mer mot japanere av div grunner der.

I tillegg er BMW litt over prisnivået jeg har lyst til og legge meg på. Sykkelen må stå ute så jeg har ikke lyst på en altfor dyr sykkel som lett blir stjålet eller plukket på. Vil beholde litt av nattesøvnen min ser du :D Samtidig som jeg vil ha en relativt ny sykkel med garanti da mine mekaniske ferdigheter er særdeles lite og skryte av ;-) Har hatt en 20år gammel Yamaha FJ1100 i 1,5 år tidligere og følte at det "alltid" var ett eller annet som lakk eller måtte byttes.. Hadde den vel ikke på verksted mer enn 3ganger i løpet av den tiden men den følelsen av at du bare venter på neste feil vil jeg unngå på neste sykkel..

Versysen derimot har jo fått brilliante kritikker rundtomkring og spesiellt bykjøring blir trukket frem som meget bra. Og som nevnt er bykjøring/køkjøring til og fra jobb der sykkelen kommer til og befinne seg mest.

Velvel får lese videre og titte rundomkring på sykler inntil jeg personlig kan prøvekjøre lovlig om ca 1måned(krysse fingre og alt annet som bringer lykke \:D/ ). Tiden går særdeles tregt for tiden gitt..

Edit:
Ser at Versys har 30mm høyere sete som ekstraustyr.. Er dette noe som er vanlig på nye sykler idag? Hørtes jo interessant ut.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Versys

Post by Mogens »

At Versysen kan heves 30mm tror jeg ikke gjør stort. Se på det nedsunkne setet da - hvis ikke setet på bildet er av en ekstra dyp type ...

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
Post Reply