Det engelske ordet for "ventilløftere" er?
Det engelske ordet for "ventilløftere" er?
Moderator
Endret norsk til engelsk i emnetittelen for deg
-cartman
Mnjaaamnjeii- mine tappets ligner mer på den øverste på siden her:
http://www.gmgoodwrench.com/perfpartsjs ... section=ep
Hvor dingsebomsene er lokalisert og hvordan de fungerer har jeg ikke helt klart for meg. Setter sykkelen på verksted jeg. Der har den forøvrig stått siden i Mars, men det er en annen historie.
http://www.gmgoodwrench.com/perfpartsjs ... section=ep
Hvor dingsebomsene er lokalisert og hvordan de fungerer har jeg ikke helt klart for meg. Setter sykkelen på verksted jeg. Der har den forøvrig stått siden i Mars, men det er en annen historie.
OK. Men da snakker vi ihvertfall om riktig navn på riktig del.
Syns prisen hørtes ganske stiv ut, men siden det er hydrauliske løftere så er det kanskje ikke så ille.
Du kan jo sjekke http://www.roffesmotor.se
De har mye forskjellig, men jeg vet ikke om de har slike motordeler.
Syns prisen hørtes ganske stiv ut, men siden det er hydrauliske løftere så er det kanskje ikke så ille.
Du kan jo sjekke http://www.roffesmotor.se
De har mye forskjellig, men jeg vet ikke om de har slike motordeler.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Tappets blir også kalt kamfølger i tillegg til løfter, dvs de dingsene som ligger an mot kammen.
Det har normalt ingen hensikt å bytte disse uten å ta kammene også.
Enkel diagnose:
Slitte løftere - slitt kam
bra løftere - bra kam
Setter man inn nye løftere på en slitt kam slites disse ut på noen få mil, samme skjer med ny kam og slitte løftere.
Endel løftere kan slipes, det er vanligvis billigere enn å kjøpe nye.
Det har normalt ingen hensikt å bytte disse uten å ta kammene også.
Enkel diagnose:
Slitte løftere - slitt kam
bra løftere - bra kam
Setter man inn nye løftere på en slitt kam slites disse ut på noen få mil, samme skjer med ny kam og slitte løftere.
Endel løftere kan slipes, det er vanligvis billigere enn å kjøpe nye.
Hei!
Synd å høre at sykkelen din ikke snurrer og går som den skal! Skar motoren seg? Vet du hvor mye olje det var i den?
Bilder og anvisning for ombygging av toppen:
http://www.teamrc17.net/tech/projects/head/index.html
http://www.teamrc17.net/tech/projects/r ... index.html
og et bilde som viser de hydrauliske ventilene:
http://www.teamrc17.net/downloads/brochure/page_5.jpg
CBX'en min er forresten til salgs, 10000km gammel topp og 40000km gammel veiv. Kjørte med for lite olje..
Andreas
Synd å høre at sykkelen din ikke snurrer og går som den skal! Skar motoren seg? Vet du hvor mye olje det var i den?
Bilder og anvisning for ombygging av toppen:
http://www.teamrc17.net/tech/projects/head/index.html
http://www.teamrc17.net/tech/projects/r ... index.html
og et bilde som viser de hydrauliske ventilene:
http://www.teamrc17.net/downloads/brochure/page_5.jpg
CBX'en min er forresten til salgs, 10000km gammel topp og 40000km gammel veiv. Kjørte med for lite olje..
Andreas
Halla Lupo
He he, motoren har ikke skjært seg i den forstand. Den er ennå ikke fullreparert for vannskaden i vinter. Går ikke over 40000 omdreininger, og bråker mye. Motorport Trondheim mistenker ventilløfterene. Og det er synd, for de koster 450 kr. pr stk. Blir noe rimeligere å bestille gjennom David Silver, men tre ukers ventetid.
Trist med sykkelen din. Hva skjedde?
Fine bilder fra teamrc17.
Roger
He he, motoren har ikke skjært seg i den forstand. Den er ennå ikke fullreparert for vannskaden i vinter. Går ikke over 40000 omdreininger, og bråker mye. Motorport Trondheim mistenker ventilløfterene. Og det er synd, for de koster 450 kr. pr stk. Blir noe rimeligere å bestille gjennom David Silver, men tre ukers ventetid.
Trist med sykkelen din. Hva skjedde?
Fine bilder fra teamrc17.
Roger
Hallaisen! =)
>Den er ennå ikke fullreparert for vannskaden i vinter.
Hvilken vannskader? Snø eller noe annet?
>Går ikke over 40000 omdreininger, og bråker mye.
Hehe.. På 40 tusen runder bråker vel de fleste motorer en del. :) (jada jada!)
>Trist med sykkelen din. Hva skjedde?
Sykkelen er fin nå, var helt i begynnelsen. Kjørte for hardt med lavt oljenivå. Var innenfor området på peilepinnen, men i nederste delen, det liker visst ikke disse syklene i det hele tatt. Toppen og veiven måtte byttes, 15000 spenn og seks måneder tok det! Er snart fem år siden, nå er sykkelen grei nok den. Har stått lenge ute og har rust her og der, men innvending er den gullende ren og pen!
Selger den fordi jeg trenger penger. Bruker den ikke uansett, har det alt for komfortabelt på BMW'en.
Håper sykkelen din ordner seg snart!
>Den er ennå ikke fullreparert for vannskaden i vinter.
Hvilken vannskader? Snø eller noe annet?
>Går ikke over 40000 omdreininger, og bråker mye.
Hehe.. På 40 tusen runder bråker vel de fleste motorer en del. :) (jada jada!)
>Trist med sykkelen din. Hva skjedde?
Sykkelen er fin nå, var helt i begynnelsen. Kjørte for hardt med lavt oljenivå. Var innenfor området på peilepinnen, men i nederste delen, det liker visst ikke disse syklene i det hele tatt. Toppen og veiven måtte byttes, 15000 spenn og seks måneder tok det! Er snart fem år siden, nå er sykkelen grei nok den. Har stått lenge ute og har rust her og der, men innvending er den gullende ren og pen!
Selger den fordi jeg trenger penger. Bruker den ikke uansett, har det alt for komfortabelt på BMW'en.
Håper sykkelen din ordner seg snart!
Sjebnen til CBX`en står noenlunde utførlig beskrevet her:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=702
Tja, den bråker uansett turtall, men det kommer ikke over 4 (!) tusen omdreininger i det hele tatt.
Pelsen sin hypotese er jo skummel, men grunnen til at ventilløfterne er herpa er ikke at kammen ble slitt. Ventilløfterene har muligens ikke likt å plaske rundt i vann. De er jo hydrauliske og skal være fylt med olje, og ikke en blanding av olje og vann. Derfor må de byttes (antagelig)
Jasså Lupo, du skal selge CBX`en? Hva med å selge bare motoren? Billig???
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=702
Tja, den bråker uansett turtall, men det kommer ikke over 4 (!) tusen omdreininger i det hele tatt.
Pelsen sin hypotese er jo skummel, men grunnen til at ventilløfterne er herpa er ikke at kammen ble slitt. Ventilløfterene har muligens ikke likt å plaske rundt i vann. De er jo hydrauliske og skal være fylt med olje, og ikke en blanding av olje og vann. Derfor må de byttes (antagelig)
Jasså Lupo, du skal selge CBX`en? Hva med å selge bare motoren? Billig???
Last edited by toriamos on 20 Jul 2005 20:08, edited 1 time in total.