Robbans blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Robbans blogg

Post by Robban »

Hvis ikke mine "O-fag" kunnskaper svikter meg helt nå så tror jeg det ene bildet er tatt fra ferga mellom Eidsdalen og Linge. Dette var siste fergen før Geirangerfjorden og vi kom fra Åndalsnes så det ville ikke vært unaturlig om det var det.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Robbans blogg

Post by Magnalf »

Haha "O-fag"
Road Rider c" ,)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Robbans blogg

Post by FV »

Sukk, det var tider det, da ting ble kalt Orienteringsfag og man fikk "Meget" i karakterboka. Maskinskrevet, vel og merke.
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Robbans blogg

Post by Robban »

Jeg er faktisk gammel nok til å ha hatt O-fag! :shock:

Men fikk aldri noen karakterer på barneskolen! [-( Hadde vi fått det derimot, da hadde det nok ikke blitt noen LG (Læreren Gratulerer) på meg, for jeg var nemlig en rev i O-fag! ;-) Kunne plassere alle fylkene på et sånt morsomt spill vi hadde på pc'n! \:D/
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Robbans blogg

Post by NoName »

Jøss hadde dere pc på skolen :shock: :D

Når det gjelder Bryston så har jeg trua på dem ja. Spiller med en voldsom kontroll i bassen og er noe mørkere i klangen en Myryad settet mitt. Man får også den rette lyden på lavt volum, så den har nok kontroll på det meste. 2x200w, men med 4ohms høytalere, så gir den 400w til hver av dem.
Bryston ar for dyrt for meg også, men kanskje jeg kommer over noe brukt en gang. Er litt usikker på nyprisen på den, men mener at denne og tilsvarende Bryston forforsterker ligger rundt 70-80.000,- Kanskje ikke uten grunn at de har 20års garanti på produktene. Akkurat nå er det ikke så nøye, da jeg har denne på lån på ubestemt tid. :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Robbans blogg

Post by Jeanette »

Robban wrote:Jeanette: Det er bilder fra en helt utrolig flott tur! Du får henge deg på neste gang det blir en langtur av de dimensjoner! :D
Klart jeg gjør! Nå "gjorde jeg" jo mye av vestlandet i fjor, men det frister absolutt til gjentakelse - fikk jo langt fra sett alt selv om jeg fikk med meg mange av de mest kjente stedene. Førstepri i år er likevel Europaturen jeg skal på i juni, og så får jeg se hvor jeg får kjørt ellers i sesongen. At det kommer til å bli flere kongeturer er det uansett ingen tvil om!

Jeg fantes jo heller ikke kjent rundt om i Norge før i fjor, så jeg har virkelig fått sett mange flotte steder pga. at jeg tok mc-lappen, og har funnet ut at jeg elsker å dra på langtur :D Moro å se på bilder som andre legger ut, og å kunne plassere stedene på kartet ganske kjapt ;)
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Robbans blogg

Post by Robban »

NoName wrote:Jøss hadde dere pc på skolen :shock: :D

Når det gjelder Bryston så har jeg trua på dem ja. Spiller med en voldsom kontroll i bassen og er noe mørkere i klangen en Myryad settet mitt. Man får også den rette lyden på lavt volum, så den har nok kontroll på det meste. 2x200w, men med 4ohms høytalere, så gir den 400w til hver av dem.
Bryston ar for dyrt for meg også, men kanskje jeg kommer over noe brukt en gang. Er litt usikker på nyprisen på den, men mener at denne og tilsvarende Bryston forforsterker ligger rundt 70-80.000,- Kanskje ikke uten grunn at de har 20års garanti på produktene. Akkurat nå er det ikke så nøye, da jeg har denne på lån på ubestemt tid. :D
Vi hadde PC ja! Den var stor og hvit, hadde vel KANSKJE et par MB lagringskapasitet, noen få kb ram og skjermen viste i hovedsak svart med noen få farger på... Klarer fortsatt ikke huske om vi kjørte Windows 95 eller om vi brukte DOS.

Lån på ubestemt tid... Det er en skummel setning når man først knytter seg til noe... Særlig om man er fornøyd ;) Ang. effekt er det samme oppgivelse som Vincent så jeg regner med den har ganske rå kontroll ja! :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Robbans blogg

Post by FV »

Robban wrote:
NoName wrote:Jøss hadde dere pc på skolen :shock: :D

Når det gjelder Bryston så har jeg trua på dem ja. Spiller med en voldsom kontroll i bassen og er noe mørkere i klangen en Myryad settet mitt. Man får også den rette lyden på lavt volum, så den har nok kontroll på det meste. 2x200w, men med 4ohms høytalere, så gir den 400w til hver av dem.
Bryston ar for dyrt for meg også, men kanskje jeg kommer over noe brukt en gang. Er litt usikker på nyprisen på den, men mener at denne og tilsvarende Bryston forforsterker ligger rundt 70-80.000,- Kanskje ikke uten grunn at de har 20års garanti på produktene. Akkurat nå er det ikke så nøye, da jeg har denne på lån på ubestemt tid. :D
Vi hadde PC ja! Den var stor og hvit, hadde vel KANSKJE et par MB lagringskapasitet, noen få kb ram og skjermen viste i hovedsak svart med noen få farger på... Klarer fortsatt ikke huske om vi kjørte Windows 95 eller om vi brukte DOS.

Lån på ubestemt tid... Det er en skummel setning når man først knytter seg til noe... Særlig om man er fornøyd ;) Ang. effekt er det samme oppgivelse som Vincent så jeg regner med den har ganske rå kontroll ja! :)
Det var nok Windows 3.1 eller 3.11 som ble brukt ;)
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Robbans blogg

Post by Robban »

Jeanette wrote:
Robban wrote:Jeanette: Det er bilder fra en helt utrolig flott tur! Du får henge deg på neste gang det blir en langtur av de dimensjoner! :D
Klart jeg gjør! Nå "gjorde jeg" jo mye av vestlandet i fjor, men det frister absolutt til gjentakelse - fikk jo langt fra sett alt selv om jeg fikk med meg mange av de mest kjente stedene. Førstepri i år er likevel Europaturen jeg skal på i juni, og så får jeg se hvor jeg får kjørt ellers i sesongen. At det kommer til å bli flere kongeturer er det uansett ingen tvil om!

Jeg fantes jo heller ikke kjent rundt om i Norge før i fjor, så jeg har virkelig fått sett mange flotte steder pga. at jeg tok mc-lappen, og har funnet ut at jeg elsker å dra på langtur :D Moro å se på bilder som andre legger ut, og å kunne plassere stedene på kartet ganske kjapt ;)
Man kan ikke "gjøre" seg FERDIG med Vestlandet? Man kan bare peke på mer rutine etterhvert :P Du får se det ann selv, er antageligvis i begynnelsen av Juni eller slutten av Mai vi reiser for da er det ikke høysesong for turister og vi kan kjøre mer uforstyrret.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Robbans blogg

Post by Jeanette »

Robban wrote:Man kan ikke "gjøre" seg FERDIG med Vestlandet? Man kan bare peke på mer rutine etterhvert :P Du får se det ann selv, er antageligvis i begynnelsen av Juni eller slutten av Mai vi reiser for da er det ikke høysesong for turister og vi kan kjøre mer uforstyrret.
Nei, for all del, har mye mer jeg skal og vil se! Hehe =)
Jeg har neppe tid i slutten av mai da dette er tiden for avslutning av bachelorgraden min (med innlevering av prosjektrapport og presentasjon), og den 5. juni reiser jeg på Europa-tur. Kommer hjem den 15. Får se hva jeg får til vettu!
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Robbans blogg

Post by Robban »

Image

Prosjektmotoren foran sykkelen til Joakim.

Image

RS 250 med ny lakkjobb :)


Motoren er et prosjekt i seg selv. Det er i utgangspunktet en RG 400 blokk som er modifisert hos BDK Race Engineering for å ta RGV 250 sylindere (samme sylindere som er org. på RS 250 motoren). Det er mulig ved å lage en adaptorplate til sylinderne, noe omrokkering på kjølesystemet og å line opp portene (med fres). Sylinderne har en bedre portmap og mer tilbehør enn de opprinnelige RG sylinderne. Annen eksosventilstyring gir et lengre og langt bedre effektregister. Slik motoren er bygget nå er den ikke "trimmet" med noen ettermarkedsdeler. Veivene er balansert og det er RGV råder på dem. RGV stempler og RGV sylindere. Toppene er av typen med rette plugghull fra RG 125. Alle lagere og vitale deler (sylindere, stempler, lager, simmeringer, girkasse, clutch, osvosv) i motoren har gått under 1500km. Nye dreieventildeksel med større hull for å ta Mikuni TMX 35mm flatslide forgassere framfor de org. 28mm, det er også en ny bakplate til tenningssensorene som er frest ut manuelt. Girkassen er en tettsteget 6-trinnskasse fra Nova Racing med rettskårne primærdrev, denne kassen tåler MYE juling, alle drevene er smidd ("Billet")!

Motoren er bygget av Tony "Bone" Owen i Bangor (Wales), der jeg har vært å hentet den. Div andre supersexy deler fulgte med, blant annet et hjemmelaget eksosanlegg som det lukter høy klasse av!

Ang. effekt så ble denne målt til 117 bakhjulshester med for små forgassere (ikke TMX'ne) og RG tenning. Mitt mål for motoren er å runde 120hk på bakhjulet, utover det er jeg mer interressert i å ha en kjørbar motor med god holdbarhet, så hva angår trimming så er planene som følger: Nye o-ring topper, satt opp med squish for 98oktan. Nye eksosventiler fra Dave Cooper eller Cougar Red. Muligens tørrclutchkit fra Nova Racing. Tony skal sveise et nytt eksosanlegg til meg i rustfritt stål basert på de han allerede har laget. Justerbar tenning og eksosventilstyring fra Zeeltronic. Til sist skal jeg experimentere litt med forskjellige luftfilterløsninger. Har lagt fra meg tankene om Ram-Air, men kanskje jeg får til et slags fungere luftinntak i fronten uansett for å få tilførsel av frisk og kaldere luft.

Watch this space!

ps. Det er mulig at 250'n forblir urørt og at jeg skaffer en ramme til. Så dette er i grunn bare en lansering av mine planer for en ny sykkel. Detaljene er foreløpig under utskiftning.

Image

Image

Image

Turklar!

Image

Skrytebilde fra forrige baneviken:

Image

Dette var moro! Fikk også prøve 2 Duccer, har desverre bare bilde av den ene atm, og ja, det er ikke mye nedlegg å snakke om, men jeg var mer opptatt av å levere sykkelen like hel!

Image

Fortsatt god sommer!
Post Reply