Tom potte og godkjenning av baksving

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Ronny-FZR
Posts: 6
Joined: 01 Jul 2007 23:20
MC: 87 mod FZR, lett justert topp, kammer luft filter osv. Gøy :-)

Tom potte og godkjenning av baksving

Post by Ronny-FZR »

Heisann

Holder på å bygger om en gammel FZR til streetfighter. Det er et prosjekt som er påbegynt fra før, som jeg har kjøpt.

vurderer å kjøpe meg en svingarm fra http://www.swingarm.com, men hvordan er dette i forhold til godkjenning i Norge?
Har sendt et spørsmål til dem, men ikke fått noe svar ennå.....

Det er montert på en liten potte på sykkelen. Synes den er tøff, så jeg kunne godt tenkt meg å brukt denne fortsatt.
Problemet er at forrige eier har fjernet alt som finnes for å dempe lyd.
Skulle absolutt ha fått dempet lyden litt. Fikk et råd om at jeg kunne pakke stålull i potta, men det har jeg ikke så stor tro på.
Noen som har noen tips?

Takker for svar
User avatar
Genesis
Posts: 3
Joined: 22 Feb 2008 04:31
MC: FZR 1000, YZF 750, Triumph Tiger

Re: Tom potte og godkjenning av baksving

Post by Genesis »

Hei. Har selv bytta til JMC en gang. Dette skulle ikke være noe problem så lenge akselavstandan blir den samme som org. Det var veeeeeldig lang leveringstid den gangen. Putte potta full av stålull funker sikkert på mopeder. Stålull passer best til gryter.
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tom potte og godkjenning av baksving

Post by mekkern »

legg ut et par bilder av potta da...fra siden og inn bakfra.. :-#
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Tom potte og godkjenning av baksving

Post by Babelfisken »

Finnes fortsatt det perforerte innerrøret? I såfall stikker du til nærmeste mc butikk og kjøper ompakkings-kit.
Rull det rundt røret passe hardt og stapp det inn igjen. Med rette verktøy en 10min jobb.
Hvis ikke er det mer trikky. Finne perforert plate på plateverksted, finne skadet potte med intakt rørdel du trenger....
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Tom potte og godkjenning av baksving

Post by stoppitide »

SuperTrapp har noen ordentlig stygge universalgreier du kan feste bakpå potta - hvis det bare er for å dempe en gang i blandt. Kanskje de også har noe mer permanent. Vangbo er norsk forhandler - hjelpsomme folk der.
Post Reply