Aprilia RS 05 Forgasserproblemer

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Toggen
Posts: 1
Joined: 15 Nov 2007 09:11
MC: Aprilia RS 2005

Aprilia RS 05 Forgasserproblemer

Post by Toggen »

Hei, lest litt rundt på forumet nå, men finner ikke svar på mitt spørsmål.

Jeg kjører med et Metrakit RK Oval Carbon og 98 dyse, men har samme problemet med 100 dyse
Har hatt sykkelen på service mange ganger, men de fikser aldri problemet mitt selv så mye jeg klager.
Når jeg kjører slurver motoren på turtall på 7-9k, kicket kommer, men iblant mister motoren effekten og det virker som jeg slipper gassen og tar på choken. Den kan kubbe i fart, men dette skjer når choken er av, tar jeg på choken blir effekten bedre av motoren, men slurvingen forsvinner ikke, den blir bare redusert.

Har fabrikkinstilt forgasseren mange ganger, og brukt alle anbefalte måter for å stille den inn til effektanlegget, men det virker som det er noe annet som er problemet. JEg har åpnet så å si hele motoren for å finne feil, men uten hell.

Noen som har hatt lignende problemer? Vennligst hjelp.

På forhånd takk!
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Aprilia RS 05 Forgasserproblemer

Post by JonnaV »

Toggen wrote: Har fabrikkinstilt forgasseren mange ganger, og brukt alle anbefalte måter for å stille den inn til effektanlegget, men det virker som det er noe annet som er problemet. JEg har åpnet så å si hele motoren for å finne feil, men uten hell.
Hvilke måter har du brukt, da? Du må ikke fabrikkinstille gasseren med en trimpotte. Husk at det finnes flere dyser i forgasseren.
stunt4life
Posts: 68
Joined: 02 Jan 2007 01:31
Location: oslo
Contact:

Re: Aprilia RS 05 Forgasserproblemer

Post by stunt4life »

husker jeg riktig bruker man rundt 92-95 med kunn effektannlegg ;-) kjørr vel på org luftfilter boks? sjekket plugg? og man skal opp en verdi med plugg på effektanlegg.Feilen kan ligge der også,9er plugg.
mc mekaniker
alt med motor og 2hjul,drømmen om proff mc-stunt karriere.
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Aprilia RS 05 Forgasserproblemer

Post by JonnaV »

husker jeg riktig bruker man rundt 92-95 med kunn effektannlegg kjørr vel på org luftfilter boks? sjekket plugg? og man skal opp en verdi med plugg på effektanlegg.Feilen kan ligge der også,9er plugg
Da er det på'n igjen med samme regla, gitt..:

Det er mer en én dyse i forgasseren!
(Det er mer en én dyse i forgasseren!)

Nåla må sannsynligvis justeres, samt tomgangsdysa og blandingsskrue.

Må du bruke choken går den for magert.

Om de symptomene du snakker om ikke oppstår når du er på full gass så er det ikke hoveddysa som er problemet.

Kom tilbake etter at du ha sjekka hvordan den oppfører seg på ulike gasspådrag. Da er det mye lettere å hjelpe deg.
Post Reply