STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
Pizzafordi
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2007 17:05
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Pizzafordi »

Hei da har jeg tenkt å kjøpe sykkel på Søndag, jeg og en annen skal kjøre bil fra Stavanger til Sandefjord. Vi vil nok finne ut av føret da. Men jeg vil spørre på forhånd. Han som skal kjøre sykkelen hjem fra Sandefjord til Stavanger, han har kjørt sykkel i 20 år. Er spent på temperatur, vind og vær. Men mest av alt, egner det seg å kjøre denne strekningen ettermiddag. E18 og E39 blir det vel, noen som vet om det faktisk snør på noen av disse veiene, eller om at det er i siste innspurt til å foreta seg et slikt valg. Eller bør jeg for all del få tak i en tillhenger og feste sykkelen på eller helst låne en liten varebil klasse B.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Dominator »

Du lurer på om det snør på sørlandet om 4 dager? :-k Tja, hadde jeg kunnet svare på det hadde jeg vel egentlig vært nede på kiosken for å levere lottokupongen. Neida, prøv http://www.yr.no i stedet.

Det var jo snilt av kompisen å tilby seg å kjøre den hjem for deg da. Men når jeg ser på kalenderen så er det jo snart midt i november, og muligens ukjent sykkel for kompisen? Mitt stalltips er å leie/låne en tilhenger...
User avatar
Numbah 10
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2007 22:38

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Numbah 10 »

Pizzafordi wrote:Men mest av alt, egner det seg å kjøre denne strekningen ettermiddag. E18 og E39 blir det vel, noen som vet om det faktisk snør på noen av disse veiene, eller om at det er i siste innspurt til å foreta seg et slikt valg. Eller bør jeg for all del få tak i en tillhenger og feste sykkelen på eller helst låne en liten varebil klasse B.
Hva tror du selv da? Du er sikkert like kvalifisert som noen og enhver til å synse om dette.
Wild Horses Couldn't Drag me Away
Pizzafordi
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2007 17:05
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Pizzafordi »

Jeg kan alltid formulere meg bedre, det beste svaret får jeg når jeg kjører bilen opp selv på søndag, men noen som kjørte strekkningen nylig er også et veldig godt svar.

Sandefjord: Søndag nordlig kuling utsatte steder. Lite eller ingen nedbør. Senere for det meste bris av skiftende retning og forbigående stort sett oppholdsvær. Omtrent uendrede temperaturforhold.

Kristiansand: Søndag nordlig kuling utsatte steder. Lite eller ingen nedbør. Senere for det meste bris av skiftende retning og forbigående stort sett oppholdsvær. Omtrent uendrede temperaturforhold.

Stavanger: Søndag nordlig kuling utsatte steder. Lite eller ingen nedbør. Senere for det meste bris av skiftende retning og forbigående stort sett oppholdsvær. Omtrent uendrede temperaturforhold.

kjøleskap temperatur

tusen takk for yr.no den var veldig hjelpsom,
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by FV »

Kjører du nedover med Kristiansand så ville jeg satt pengene mine på at du slipper unna snø og minusgrader. Men så tippa jo jeg at Liverpool kom til å spille 1-1 i går også. Må slutte å tippe med hjertet....
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Baron von Waffel »

Det blir antakelig trygt nok å kjøre, så lenge du sjekker på forhånd og vet det ikke er ned mot 0 grader. Men det blir antakelig en ren transportetappe. Dette er ikke tiden for kjøring på små svingete veier når du skal kjøre så langt. Du bør vel holde deg på hovedveien langs kysten. Egentlig hadde det jo vært finere å kjøre over fjellet, men det er risikosport i november. Det er snø flere steder der nå.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by rerell »

Är det inte bara att hyra en henger och slippa tänka mer på saken? Även om man kanske kan köra så är det förmodligen inte speciellt trevligt.
Pizzafordi
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2007 17:05
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Re: STAVANGER-SANDEFJORD 11/11 kjøre sykkel, hvordan er føret

Post by Pizzafordi »

tenker tanken på å leia henger, du betaler vel 500kr for å 24 timer, samme som det koster for bensinen på tanken å kjøre sykkelen utenom.
Post Reply