"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

apropo risiko...det var ikke deg vi målte til 120kmh i Rosenkranzgata på camino vel? :lol:
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: åssen virker det tro...

Post by Baron von Waffel »

Nei. Jeg har aldri drevet noe særlig med trimming. Tok til og med litt tid før jeg skjønte at den AC50en min ikke var helt avplombert. Men Caminoen min var plombert hele tiden. Til gjengjeld hadde jeg den ikke så lenge.

Dessuten har jeg ikke mot til å kjøre en Camino i den farten om så noen kommer med en som har slikt potensiale.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

nei kan jo være greit med bremser som er større enn en DBS... ;-)

det er litt bedre med en tyngre stabil mc også ,selv om en ikke kjører helt tulling lengre..
Last edited by mekkern on 06 Nov 2008 23:58, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

Hmmm.
ser ut som det blir en del fritid i vinter..er ikke stort å gjøre m hondan utenom litt service og kamstrammer...
Kunne jo fikset et par sylindere eller 4t topper..er jo ikke alle typer det går an å kjøpe trim til..eller ønskelig å bruke uorginalt... :-k
er jo ikke all verden å hente på 4t uten å bytte kamakseler men litt er det jo..forgasser kan jo byttes og porte toppen litt gir jo noe bedre drag uten å miste bunndrag..
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

Har ikke bilde av TSX'en med 250-maskin i da? Har funnet tak i 250 jeg også, må bare godsnakke litt med Rindegut her på forumet :P
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: åssen virker det tro...

Post by Baron von Waffel »

AJ_Twin wrote:
Baron von Waffel wrote:Tok til og med litt tid før jeg skjønte at den AC50en min ikke var helt avplombert.
Jeg hadde en AC 50 og der ble plomben (bytting av dreiventil...) fjernet.
Husker jeg dro fra Hadeland til Eina, hvor jeg hadde kjøpt den, og fikk mekkern der til å fjerne plomben. Selv våget jeg meg ikke på slike inngrep den gangen...
Mekkeren på Eina sa at dette strengt tatt ikke var lovlig og spurte om jeg var helt sikker på at jeg ville ha den fjernet.
Joda, jeg var sikker og han gjorde som han ble bedt om å gjøre... Jeg var 16 og han var sikkert mange og tjue og mor og far visste selvfølgelig ingenting...
Og jeg dro fra Eina og fikk en helt ny opplevelse av rv. 4! Du verden, nå kunne jeg jo følge trafikken så det holdt :) Suki'en gikk som et uvær i forhold til hvordan den hadde vært.
I tillegg fikk jeg jeg mer moment i mopeden og det å kjøre i motbakkene ble bare morsomt!

Artige minner... Dessverre kjørte jeg ihjel AC 50'en. Hardkjøret tok nærmest pusten fra den og etter at jeg solgte den avgikk den ved døden kort tid etter, til stor ergrelse for den nye eieren...
Han jeg kjøpte min AC50 av sa han hadde tatt plomba. Og den gikk bare marginalt dårligere enn syklene til de andre i gjengen. Men på slutten av min eietid åpna vi den og så at det bare var klippet bort halvparten av det som burde fjernes for å ha tatt hele plomba. Men da var jeg 18 og bilfrelst så gjorde ikke noe med det.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

tro meg- det er et døfødt prosjekt...har prøvd...selv m 125crosser motor er ramma og baksving i veikeste laget..er tross alt en 50ccm ramme da..dessuten skal du sveise en del for å få det til å passe + ombygging av eksos++er litt forskjell på 5-10hk og over 60hk...værst er dreimomentet...

vær smart og dropp 250 motoren... [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

AC 50 ja...ca 160 grader på dreieventilen og innerste delen på dempern..ca 8okmh liggende helt flat... bror min hadde en av de første som kom. de hadde bare et for langt forgasserstempel-sage av litt og full fart.. :lol:
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

Da blir det RM80.. Den gamle luftkjølte. Samme ramme, og null sveising.
Får bygge om til skivebremser fremme og bak mens jeg leter etter motor :smt023
Showa-dempere og RMX-svingarm er mer eller mindre bolt-on, og den går 90 fabrikkoriginalt. Burde holde?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

Jaja... da går det mot hell på sesongen...neste uke blir det vask og gnikk før den går i mekkehulen for service og skifte av kamstrammer... gjøre litt ekstra plass i år til en kompissykkel som skal bytte kamkjede og clutch-120000km service kommer nok godt med.. :lol: da er det noen dager m mc sikret i vinter.he-he
hm...lurer på om jeg må finne noe vinterprosjekt som ikke koster all verden også...noe off-road greier kansje??
kan jo ikke bare se på tv/pc eller jobbe-ski og sånt gikk av moten her for mange år siden-snø er artig å kjøre på men ikke måke... :(
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

I kveld tenker jeg at jeg skal leke Buddha...hadde vært kjekt med et par ekstra armer når kamstrammeren skal byttes...montert i midten under kjedet-av med bakre kammen og holde kjede stramt mens jeg får opp strammeren OG får demontert glideren så jeg får den av..og montere nytt.-uten å miste noe nedi. :lol:
dustete konstruksjon og en svakhet på disse motorene... :evil:
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

Sender motorene mine inn til deg jeg. Ok? :) Alle 4 trenger overhaling :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

send med deler og duglig med kroner da.. :lol:
sjømenn skal vel tjene greit eller? :-k
Last edited by mekkern on 05 Nov 2007 14:41, edited 1 time in total.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

Skal du ha kroner også? Nei huff..
Får leke mekkern i garasja selv i vinter. Går kanskje ikke så bra, men :smt046
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

Uansett er det lærerikt.. =D>
Post Reply