Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Oscillos reiseskildringer - Nå også med filmer!

Post by sorrow »

Er det noen begrensninger på lengde på opptaket med kameraet ditt?
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Oscillos reiseskildringer - Nå også med filmer!

Post by Oscillo »

sorrow wrote:Er det noen begrensninger på lengde på opptaket med kameraet ditt?
Jeg er ganske sikker på at størrelsen på minnekortet er eneste begrensningen.
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by Oscillo »

Sykkelen ble kjørt hjem til sørlandet for et par helger siden, noe jeg egentlig er glad for iom at det har vært ganske kaldt de påfølgende helgene. Frem til forrige helg har sykkelen stått i garasjen, men nå har den også fått ny olje og filter, samt funnet seg en trygg, tørr og tålig temperert plass i kjelleren til mine foreldre. I løpet av vinteren er planen å plukke av litt småting slik at jeg kommer til og får vasket den skikkelig inne i alle kriker og kroker.

Image

Image
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by RuneS »

Hva slags pris er det på det kamera du filma med, og evt har du en link til en side hvor det er noe informasjon om det? Jeg har filmet en del med Oregon Actioncam. Funker greit til YouTube snutter.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by Oscillo »

Rune_ZX9R wrote:Hva slags pris er det på det kamera du filma med, og evt har du en link til en side hvor det er noe informasjon om det? Jeg har filmet en del med Oregon Actioncam. Funker greit til YouTube snutter.
Kameraet jeg filmet med ble kjøpt på best-buy for 4500kr, og heter Samsung VP-X210. Jeg vurderte blant annet Oregon-kameraet også, men valgte dette for å kunne få med litt lyd på opptakene. En annen fordel med det kameraet jeg valgte er at det er med fjernkontroll til det, slik at man kan starte og stoppe opptak uten å stoppe sykkelen for å komme til eksternkameraet.
Egentlig hadde jeg lyst til å rigge til et litt mer profesjonelt opplegg som hentet strøm fra 12-voltsanlegget, men pga tidsnød så gikk jeg heller for en økonomiversjon. Som nevnt i bloggen måtte jeg modifisere kameraledningen noe for å få satt på en ekstern mic. Mikrofon innebygd i eksternlinsa fungerer særdeles dårlig. Ellers så har man mulighet for å justere hvitbalanse og slikt vha selve opptakeren, noe som kan være en fordel av og til.

Når det gjelder opptakerdelen så har jo denne også et kamera slik at man kan bruke det slik man pleier å bruke videokameraer, men dette kameraet er igrunnen såpass dårlig at jeg ikke på noen måte vil anbefale noen å kjøpe det. Er mer på linje med videofunksjonen i dagens kompaktkameraer.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by ErlingSG »

Hvorfor har du sykkelen stående under presenning inne? For at den ikke skal "støve ned"? :smt046
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Oscillos reiseskildringer - Nå også med filmer!

Post by rerell »

Oscillo wrote:
rerell wrote:Kul med filmer och variation av kameravinklar!
Jeg vil virkelig anbefale alle som skal på litt lengre mc-turer å prøve å få filmet litt onboard. Blir noe helt annet å sitte og se på en film enn å se på noen stillbilder fra de få gangene man har stoppet.
+1
Har också filmat lite, det är otroligt trevligt att kunna återuppleva gamla turer, speciellt på vintrarna.
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by Oscillo »

ErlingSG wrote:Hvorfor har du sykkelen stående under presenning inne? For at den ikke skal "støve ned"? :smt046
Ja, faktisk...
Det foregår mye rart i kjelleren, så ved å dekke sykkelen til litt så slipper jeg alskens malingsprut, pussestøv etc. ;-)
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Det oscillerende hjørne.. reisedagbøker etc.

Post by hsimpson »

Klart sykkelen må ha dyne i vinterdvalen :smt023
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Post Reply