Noen som har hørt om turtallsperre på tung/mellomtung sånn som de bruker på moped hvis det er kontroll osv?
En knapp eller liknende for å gå fra 34hk til f. eks. 120, og omvendt?
Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Og hva skal du med det? I tilfelle vegvesenet vil ha deg på moped-rulla?
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Sikkert veldig kjekt å ha om man skulle bli stoppet med for mange hester..
Lurte mest av ren nysgjerrighet
Kanskje en gang i framtiden kan det bli aktuelt..
Lurte mest av ren nysgjerrighet
Kanskje en gang i framtiden kan det bli aktuelt..
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Tror egentlig ikke det er noe du bør bekymre deg for. Har de egentlig noen måte å finne ut av det på, der og da? Får man visning er det jo ikke noe stress uansett.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Jeg kjenner meg ihvertfall nokså trygg. Det er helt sikkert mulig å kjøpe/lage, men jeg ser ikke poenget.
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Einig med Inunf, ka skal du med politiknapp på mellomtung?
Dei tar deg jo ikkje på tralla og sjekker om sykkelen går fortere en 50km/t
Ikkje køyrer dei rundt med dyno test heller, så dei får ikkje sjekka hk antall om du blir stoppa.
Og om det er ein person som har ein anelse i ka det går i som prøver sykkelen, so finn han og ut at det er gjort noke sidan sykkelen er so dau og sperrar på 4-5k omdreiningar...
Og om du er så uheldig at du blir innblanda i eit trafikk uhell so tar dei jo sykkelen og sjekkar den. So då finn dei jo "politiknappen" alikavell...
Sånn ser hvertfall eg det...
Dei tar deg jo ikkje på tralla og sjekker om sykkelen går fortere en 50km/t
Ikkje køyrer dei rundt med dyno test heller, så dei får ikkje sjekka hk antall om du blir stoppa.
Og om det er ein person som har ein anelse i ka det går i som prøver sykkelen, so finn han og ut at det er gjort noke sidan sykkelen er so dau og sperrar på 4-5k omdreiningar...
Og om du er så uheldig at du blir innblanda i eit trafikk uhell so tar dei jo sykkelen og sjekkar den. So då finn dei jo "politiknappen" alikavell...
Sånn ser hvertfall eg det...
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Er ikkje sikkert at dei sjekkar sykkelen etter eit trafikkuhell. Dei sjekkar berre om dei trur at høg fart var årsaken, eller hvis dei har grunn til å tru at den var uplombert. Det er MYKJE lettare å sjå ein politiknapp enn om plomberingane er ute!
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Ja hvis det er sånn dere ser på det så
Men hvis det er så vanskelig å oppdage uplomberingen, da er det vel også drit mange som kjører fulleffekter??
Men hvis det er så vanskelig å oppdage uplomberingen, da er det vel også drit mange som kjører fulleffekter??
Re: Turtallsperre/politiknapp til mellomtung?
Ja, det er mange som kjører fulleffekt.
Hvorfor kjøre nedplombert når du kan kjøre fulleffekt og det er liten sjanse for å bli tatt?
Jo, det er jo så mye morsommere
Hvorfor kjøre nedplombert når du kan kjøre fulleffekt og det er liten sjanse for å bli tatt?
Jo, det er jo så mye morsommere
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Nå - GasGas 125 SM