Noen spørsmål ang. lakkering av moped

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Noen spørsmål ang. lakkering av moped

Post by _Adler_ »

Hei!
Jeg har en Honda Wallaroo PK50 og lakkerte den rød på hekken for et halvår siden. Se bilde av hva jeg mener: http://img65.echo.cx/img65/8328/hondawa ... ll10jq.jpg (Mopeden på bildet er ikke min, bare så det er klart, men den så slik ut på begynnelsen)
Plasten hadde begynt å bli stygg, det var grunnen for at jeg lakkerte. Det eneste jeg gjorde var å slipe med et pussepapir, sikkert for dårlig.
Kommer muligens til å lakkere på nytt igjen, med en annen farge.

Hva skal jeg gjøre for å få vekk all lakken (helt ordinær spraylakk på boks)?
Hva må jeg tenke på når jeg lakker den på nytt, altså slik at lakken holder seg lengst mulig fin?
Hva må jeg gjøre av grunnarbeid?

På forhånd takk for svar!
Yamaha Aerox 2004

Image
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Skal du pusse kan det være en idè å bruke pussemaskin.
Ellers funker lakkfjærner, (evt. neglelakkfjerner :lol: ), greit.
Nå tror jeg at de sprayboksene ikke trenger grunning, og derfor vet ikke jeg noen råd for å få lakken til å sitte bedre. Eneste måtte vært flere tynne lag i steden for færre tykkere lag..
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

grunnarbeid kommer nå an på hvor nøye du vil ha d selv, og hva slags lakk sitter på nå ? ville pussa bort alt den gamle lakken, sparkla osv om d trengs, så sprøyta grunning, pust den og så fargen så til slutt klarlakk.
så ikke bruk for grovt papir heller så du får stygge pusseriper. bruke 280 eller noe først, så pusse grunninga med 500 ++
Kawasaki Zx750r Ninja.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Lakk: Spraylakk på boks (den helt ordinære sorten): Quick laget av Scanox. Er signalrød hvis det skulle hjelpe litt :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply