Eventyret om Frank- Skrevet kontrakt på hus.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Eventyret om Frank- Skrevet kontrakt på hus.

Post by FV »

Litt om meg da;
20 år, jobber som eletrikerlærling i industrien, regner med å ha fagbrev rett etter nyttår. Kommer fra Karmøy kommune som ligger sør for Haugesund. Har egentlig aldri kjørt sykkel før, kun en moped jeg brukte alt for mye penger på trim på, utenom det har jeg aldri satt mine bein rundt en tung sykkel. Er heller ingen i familien min, utenom søskenbarnet mitt som jeg tok lappen sammen med, som kjører sykkel, så hvor dette stammer fra, det aner jeg ikke. Kjøpte meg ny sykkel for ett par mnd siden, og ser fram til å ha den mellom bena gjennom sommeren. Kommer til å legge ut litt bilder i ny og ne her, men utenom det så regner jeg ikke med den helt store aktiviteten.

Kan vel ta historien om hvordan jeg endte opp som MC-fører:

Mitt søskenbarn, Vegar (vevea her inne), spurte om jeg var interresert i være med på MC-lappen. Jaja, tenkte jeg, hvorfor ikke, å jeg ringte å meldte oss på teorikurs. Teorikurset ble tatt, og jeg hadde min første kjøretime den 30. april i år. Den 15 april kjørte jeg opp. Samme dagen som jeg kjørte opp måtte jeg reise på jobb i 2 uker. Litt surt med rykende lapp, men måtte uansett vente på den nye sykkelen jeg hadde bestillt.

Sykkelen jeg hadde bestilt var en Kawasaki Z750, type grønn. Denne er registrert som mellomtung (34hk). Vært litt venting på den, men det gjorde ingenting siden jeg ikke hadde lappen likevel. Men nå er alt klart, jeg kom hjem i går, sykkelen var jeg å hentet i dag. Så litt dårlig ut, siden det pøsregnet på morgenkvisten og utover dagen. Jeg var ikke så veldig lysten til å ta en sykkel med helt nye dekk på klissvåt asfalt, spesielt når jeg er så uerfaren når det gjelder kjøring. Men når jeg sto i butikken ble det opplett, og på vei hjem tørka veibanen såpass at jeg følte meg noenlunde trygg.

Det var rett hjem å spise middag, før jeg fikk med meg to kamerater; Vegar på sin SV650, og Jonny på sin R6. Først tok vi en tur ned på kaien i Haugesund hvor vi kjøpte is. Tok ett bilde som viser alle syklene lina opp på kaien.
Image
Image

Etterpå satte vi kursen innover mot Aksdal, hvor vi tok av mot Stord og kjørte mot Sveio. Dette er en nydlig vei å kjøre på, god asfalt, fin natur, å passe svingete veier for en amatør.

Det ble gode 15 mil i dag, så får vi se om vi ikke tar lillebror med på en liten cruise i kveld, vi får se, kjenner det godt i baken nå :) Legger ut ett par bilder til, som Vegar tok av meg rett etter at jeg hadde henta sykkelen.

Image

Image

Og ett par jeg tok utenfor hos meg:

Image

Image

Image

Image

http://www.facebook.com/photo.php?pid=5 ... =860080564

Så får vi se hvor lenge til jeg poster noe neste gang :)
Last edited by FV on 13 Jun 2008 19:29, edited 4 times in total.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Hvorfor fungerer ikke bildene? Jeg har brukt linker fra facebook, kan dette ha noe med saken å gjøre?
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Eventyret om Frank

Post by Alas »

Hei, grattis meg ny sykkel og blogg. Og ja jeg tror det kan ha noe med saken å gjøre....

Jeg måtte logge meg inn på FB og da fikk jeg se et bilde av biken din, kul farge på den!

Også må jeg si du er god, siden du hadde 1. kjøretime 30 april og kjørte opp den 15. april :wink:
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Hehe, god å god. Lappen min var faktisk ikke så veldig dyr, ble ikke mer enn 13 000 kr, så var det gjort. Dette var kun det obligatoriske.

Jeg mener å lese på facebook at andre folk kan se bildene uten å måtte være registrert om jeg limer inn linker derfra. Photobucket går så sinnsykt tregt, så det gidder jeg ikke.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Eventyret om Frank

Post by Hawken »

Alas wrote:Også må jeg si du er god, siden du hadde 1. kjøretime 30 april og kjørte opp den 15. april :wink:
Slenger meg med på den :lol:

Det der var jo en helt nyyyyyydeliiiig sykkel :o
Gratulerer så mye \:D/
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Takk for det :)

Må si jeg er utrolig overrasket over hvor lettkjørt sykkelen er! Den er over 200 kg tørrvekt, men likevel lettstyrt som en moped. Tror dette kan ha mye å gjøre med den kvasse gaffelvinkelen. Merker at det vingler litt når jeg får sidevind, men uansett, lettkjørt som få.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Eventyret om Frank

Post by supermons »

Ser ut til å funke for meg, kopierte bildeadressen og lagde IMG-tag.. Sikker på at du ikke tok adressen til siden med bildet på? Det funket fortsatt etter at jeg hadde logget meg ut av Facebook også...

Image
Image
Image

Si fra hvis du fikser dem i første posten, så skal jeg fjerne dem fra denne.. Tøff sykkel forresten!


OT: hvorfor har ingen lagd en mc-forumet.no gruppe på facebook? ;)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Eventyret om Frank

Post by Hawken »

Lag en du da Demons? =)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Eventyret om Frank

Post by supermons »

Hawken wrote:Lag en du da Demons? =)
Done.. Kommer tråd om det i Generelt nå.. (her)

Sorry for OT, FV
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Går bra det Demons, takk for hjelpen! Får ta å fikse meg en skikkelig side hvor jeg kan legge bildene. Har vært ute på en kort tur med lillebroren min nå, kjørte en 3-4 mil, så har jeg fått dosen min i dag :)
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Re: Eventyret om Frank

Post by Weezer »

Dette var en utrolig vakker sykkel! \:D/
Gratulerer så mye med den
A motorbike is an engine you can sit on
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Takk Weezer, er storfornøyd selv. Var litt leveringstid på den grønne, så jeg fikk tilbud om å få en svart istedenfor, men sa nei. Da jeg var i butikken i dag å så den svarte ved siden av min, så angrer jeg ikke i det hele tatt. Ikke at den svarte ikke var tøff, men fordi min var så ***** mye tøffere \:D/
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Re: Eventyret om Frank

Post by Weezer »

Ja, samme skjedde med meg. Dersom jeg ville hatt en svart Monster hadde jeg fått den omtrent på dagen, men valgte også å vente. Kunne også tatt en rød 1000ccm og fått den nesten med en gang, men det ble for dyrt. Nå vet jeg at den 1000ccm drar mye bedre enn min så jeg angrer meg kanskje litt der :-k
A motorbike is an engine you can sit on
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Jeg var egentligt mest lysten på en oransje Z750, men årets modell var kun i grønn. Så jeg får heller oppgradere til en 07 Z1000 neste år, om ikke 08 ;)
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Eventyret om Frank

Post by Kjitta8648 »

Du vet at de grønne er litt raskere.... :mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Post Reply