Sandefjord-Bodø

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Sandefjord-Bodø

Post by VrooMM »

Har kjøpt ny sykkel i Sandefjord og skal kjøre denne opp til Bodø, har det egentlig litt travelt og lurte på og kjøre sverige.
Kikket litt på viamichelin.com, og lurte på og kjøre Sandefjord-Oslo-Mora(E45, Sverige)- Arjeplog - Bodø
Er det noen som har kjørt E45 i Sverige mellom Mora og Arjeplog? Er dette fin 90km/h vei?(lignendes norsk motorvei)
Eller er det noen som har noen andre forslag?
Planen er og hente sykkelen lørdag ettermiddag og helst være i Bodø iløpet av søndagen.
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Sandefjord-Bodø

Post by mekkern »

VrooMM wrote:Planen er og hente sykkelen lørdag ettermiddag og helst være i Bodø iløpet av søndagen.
du vet hvor mange mil det er? ;-)
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Sandefjord-Bodø

Post by Baron von Waffel »

ved å se på kartet på gule sider fant jeg ut at det var 1330 km og at dette skal ta 19 timer. Dette skulle bli nok til å bli kjent med sykkelen. Men om du skal klare denne avstanden og tiden blir det nok mye midtslitasje på dekkene.
http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapI ... 0000029019
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Sandefjord-Bodø

Post by Onsløv »

Bare stress å kjøre sykkel når man har det travelt. Kjørte ca 1000 km på en helg for noen uker siden, 50 mil ned og 50 mil opp, med en dag uten sykkelkjøring, synes det var hardt nok, ihvertfall med min sykkel.

Men nå vet jeg jo ikke hvilken sykkel du skal hente og hvor godt trent du er til å kjøre lange distanser.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Re: Sandefjord-Bodø

Post by VrooMM »

mekkern wrote:
du vet hvor mange mil det er? ;-)
Det er ca 130 mil hvis man kjører i Norge og ca 160 mil hvis man kjører i Sverige.;)

Baron von Waffel wrote:ved å se på kartet på gule sider fant jeg ut at det var 1330 km og at dette skal ta 19 timer. Dette skulle bli nok til å bli kjent med sykkelen. Men om du skal klare denne avstanden og tiden blir det nok mye midtslitasje på dekkene.
http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapI ... 0000029019
Dekk må vell være forbruksvare, har kjørt den strekningen et par ganger med bil og det tok ca 16-17 timer rein kjøring. Har da kjørt i Norge. Brukte ca 8 timer Sandefjord- Trondheim(østerdalen), overnatta i trondheim. Brukte ca 9 timer Trondheim- Bodø.
Deauville00 wrote:Bare stress å kjøre sykkel når man har det travelt. Kjørte ca 1000 km på en helg for noen uker siden, 50 mil ned og 50 mil opp, med en dag uten sykkelkjøring, synes det var hardt nok, ihvertfall med min sykkel.

Men nå vet jeg jo ikke hvilken sykkel du skal hente og hvor godt trent du er til å kjøre lange distanser.
Sykkelen er en CBR 1100 XX. Jeg er ikke så veldig trent til og kjøre lange distanser på mc, så dette kommer til og bli litt spennendes :) Men har tatt fri fra jobb på mandagen i tilfelle det trengs.


Det ser ut som kjøre ruta mest sansynlig blir Sandefjord - Trondheim, og Trondheim - Bodø, greit og holde seg til kjente distrikter kanskje.
Jeg er litt spent og gleder meg masse.
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
Post Reply