mulig å kjøre ifra Hirtshals (DK) til Århus (DK) på moped?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

mulig å kjøre ifra Hirtshals (DK) til Århus (DK) på moped?

Post by NeoNxiX »

Som sagt er det mulig?
må jo styre unna europaveiene og slike store motorveier da.

Familien har tenkt seg til århus i sommer men de skal kjøre rundt dvs: nedover sverige/ over fyn og sjælland. Men det har vært moro og tatt båten over ifra Oslo til Hirtshals og kjørt nedover til Århus

Jeg mener at siden Danmark trekker til seg så mange turister med sykkel så kan man jo også dra med moped :D
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Alt går, men om det er noe å satse på er noe annet... danmark er forøvrig et kjedelig land å kjøre sykkel i (alt er relativt, du finner kjekke veier der også, men sammenlignet med norge: [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... rab[1].gif[/img]

Danmark er billig øl, og/eller transportetappe til lengre sør :D
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

har du trim så kan du jo gjøre det men ville ikke putra flere mil i 45 på en racing moped...
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Kriz wrote:har du trim så kan du jo gjøre det men ville ikke putra flere mil i 45 på en racing moped...
Hehe går nok litt fortere enn 45 ja :wink:
Men med bil så tar turen ca 4 timer men det er motorveien da :(
Cartman wrote:Danmark er billig øl
Ja snedig, når jeg er 16 år der så kan jeg kjøpe øl vin brennevin og tobakk, men i norge så kan jeg ikke engang lukte på brennevin ennå
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

spørs vel om du vil sitte 4-5 timer på mopeden din, vet ikkke åssen sittestillinga er på rs2, men den ser veldi framoverlent
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Kriz wrote:spørs vel om du vil sitte 4-5 timer på mopeden din, vet ikkke åssen sittestillinga er på rs2, men den ser veldi framoverlent
Nei egentlig så er den veldig god, må kjøre lenge før jeg merker at den blir slitsom
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Post Reply