Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Jeg tenkte jeg og dama skulle ta oss en tur til sommeren. Fra harstad til trondheim. Jeg har ikke lappen enda, men kommer snart! Valg av sykkel blir mest sannsynlig en Yamaha Thundercat. Hvor langt tror dere jeg vil klare å kjøre på en dag? Hun har ikke sertifikat, så det blir bare meg i kjøringa. Hvem av oss vil bli fortest sliten? Er det sjangseløst å håpe å klare hele turen på en dag, så vi slipper overnatting? Det blir ca 80 mil.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by Dominator »

Hmmm... føler at utgangspunktet ditt blir litt feil, ihvertfall i mitt hode. Om jeg ønsker å dra på tur er det veien som er målet. Hvis utgangspunktet er å tyne flest mulig mil på én dag kan turen fort bli slitsom, masete og ikke minst utrygg. Jada, jeg har selv kjørt 80 mil på én dag, men det var transportetapper på kontinentale motorveier. Stress ned, kjør heller kystriksveien og ta en overnatting før Trondheim. Har du ikke tid, snu i Brønnøysund i stedet. Siden du har med passasjer er det enda viktigere å stresse ned. Ellers kan det hende passasjeren ønsker å ta toget neste gang... ;-)

EDIT: Ser at du verken har lapp eller sykkel foreløpig. Anbefaler å starte med kortere turer først. Narvik, Tromsø, Lofoten osv.osv. Det er ingen som melder seg på New York Maraton uten å ha løpt inn joggeskoene først heller! 8)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by FV »

Jeg er bra sliten etter 40 mil på en dag. Da er jeg alene på sykkelen. Jeg våger ikke tenke på hvor sliten en passasjer er etter så mange mil. Som Dominator sier, ro ned, det tar den tiden det tar. Bruk iallefall 3 dager på en slik tur.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Tror vi river med oss et lite telt og overnatter! ;) må da være koselig det :D
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Dominator wrote:Hmmm... føler at utgangspunktet ditt blir litt feil, ihvertfall i mitt hode. Om jeg ønsker å dra på tur er det veien som er målet. Hvis utgangspunktet er å tyne flest mulig mil på én dag kan turen fort bli slitsom, masete og ikke minst utrygg. Jada, jeg har selv kjørt 80 mil på én dag, men det var transportetapper på kontinentale motorveier. Stress ned, kjør heller kystriksveien og ta en overnatting før Trondheim. Har du ikke tid, snu i Brønnøysund i stedet. Siden du har med passasjer er det enda viktigere å stresse ned. Ellers kan det hende passasjeren ønsker å ta toget neste gang... ;-)

EDIT: Ser at du verken har lapp eller sykkel foreløpig. Anbefaler å starte med kortere turer først. Narvik, Tromsø, Lofoten osv.osv. Det er ingen som melder seg på New York Maraton uten å ha løpt inn joggeskoene først heller! 8)
Er kystriksveien artigere\finere og kjøre? Jeg har kjørt 3 ganger til trondheim i strekk med bil. Vet det blir noe HELT annet. Men vi starter 8 om mårran. Skal ha bra mange pauser for at vi skal kunne "overnatte" i feks mo i rana :p
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by Dominator »

lintho wrote:
Dominator wrote:Hmmm... føler at utgangspunktet ditt blir litt feil, ihvertfall i mitt hode. Om jeg ønsker å dra på tur er det veien som er målet. Hvis utgangspunktet er å tyne flest mulig mil på én dag kan turen fort bli slitsom, masete og ikke minst utrygg. Jada, jeg har selv kjørt 80 mil på én dag, men det var transportetapper på kontinentale motorveier. Stress ned, kjør heller kystriksveien og ta en overnatting før Trondheim. Har du ikke tid, snu i Brønnøysund i stedet. Siden du har med passasjer er det enda viktigere å stresse ned. Ellers kan det hende passasjeren ønsker å ta toget neste gang... ;-)

EDIT: Ser at du verken har lapp eller sykkel foreløpig. Anbefaler å starte med kortere turer først. Narvik, Tromsø, Lofoten osv.osv. Det er ingen som melder seg på New York Maraton uten å ha løpt inn joggeskoene først heller! 8)
Er kystriksveien artigere\finere og kjøre? Jeg har kjørt 3 ganger til trondheim i strekk med bil. Vet det blir noe HELT annet. Men vi starter 8 om mårran. Skal ha bra mange pauser for at vi skal kunne "overnatte" i feks mo i rana :p
Jeg har bare kjørt deler av den, på strekningen Namsos-Salsbruket. Utrolig flott natur! Mulig at det fortsatt er grusdekke på deler av strekningen også. Telt hører med på MC-tur synes jeg. Ingenting er som å sovne til regndrypp på teltduken... :smt015
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Hvordan får jeg gulesider til å oppfatte at jeg vil planlegge turen min den veien da? Hva kan jeg velge som "mellomlanding" om du skjønner? :D

Edit: Viapunkt heter det på gulesiderspråket!
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

må jeg seriøst BUMPE denne? :p
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by Dominator »

Må du bumpe? Trodde du hadde opplegget klart til turen jeg ;-) Bare å spørre om du lurer på noe så får du nok svar 8)
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by stian »

Jeg tenkte meg en tur trheim->harstad i sommer, dette blir kun transport etappe og jeg kjører alene. Regnet med gulesider sin karttjeneste at det er ganske akkurat 100mil... Jeg har planer om og ta hele i en smell... Da mest for og komme raskest mulig opp dit... Kjører 02 R1..

For deg som kjører med passasjer / evt. bagasje på en thundercat vil jeg tro det er slitsomt og dra i vei 80-100 mil ila. 1 døgn.. Mest med tanke på passasjeren din, da det er 100ganger så slitsomt å sitte på MC over lang tid enn å kjøre selv..

Jeg vil vel anbefale overnatting i MO, da dette er ganske akkurat halvveis :)
50mil på en dag med pass/ bagasje. er NOK.. Slipper du å slite med helsa de 3dagene etter du har kommet frem..

Ser du hadde tenkt å starte 8 om morgenen, selv hadde jeg tenkt å starte 5 om morgenen for og unngå evt. trafikk i de tettbygde strøkene..

100mil med snitt på 100km/h bli ca. 12t inkl en matpause å 4-5 bensinstopp.. Bare for og sette ting i perspektiv.. Klarer du 100 i snitt skal du få diplom når du kommer til trhiem!

2 cent
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Harstad - > Trondheim er ca 90 mil ja. Spørsmålet var vel hvordan jeg skal få en kjørerute på kystveien. Hvordan får jeg gulesider, evt en annen side til å fatte at jeg vil kjøre kystveien?
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by Dentist »

I Google Maps kan du dra ruta dit du vil ;-)
Image
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by stian »

Legg inn en mellomstopp langs kystveien :)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by NoName »

Noe slik du tengte på?

http://maps.google.no/maps?f=d&hl=no&ge ... 641479&z=8

Det er bare å dra prikken der du vil kjøre så ordner google resten ;)
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tur til sommeren! Harstad > Trondheim

Post by lintho »

Er det bare en vei å kjøre om jeg skal ta kystveien?
Post Reply