Min Europatur 2008

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Kawasaki GPZ1100
Posts: 17
Joined: 14 May 2007 16:49
MC: Kawasaki GPZ1100, 1997 modell

Re: Min Europatur 2008

Post by Kawasaki GPZ1100 »

Dentist wrote:Jeg er bare litt nyskjerrig på hva du betalte for togturen fra Hamburg til Verona? Kjører du alene, eller har du med passasjer?
Vurderer og ta ett sånn tog selv, på min europatur til sommeren, men da fra Salzburg til Hamburg på hjemvei.
Hei. har med pia mi:) som er både turkamerat, passasjer, venninne, kjæreste og elskerinne på en gang =D> . Vi valgte å kjøpe sovevogn for 2(3) personer og betalte 604 euro, ca kr 4 900.- Det er totalprisen. Billigste er liggevogn for 5 personer til 374 euro, ca kr 3 000.- Men for meg er privatlivet om natta samt å begrense mulige tyveri av verdisaker såpass viktig at jeg valgte sovekupe. Det er en del tyveri fra tog har jeg latt meg fortelle.

For å finne ledig kapasitet og eksatkte priser skal du gå inn på http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/dk/start.html (hjemmesiden til togene på dansk) og simulere en bestilling. Da får du opp ledige avganger, kupeer og nøyaktig pris med en gang.
Lykkelig eier av touring motorsykkel.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Min Europatur 2008

Post by frode »

FZ1 wrote:Her har du en skikkelig reiserapport. Litt samme område som du starter i tror jeg. De velger litt mer trange veier og grus enn jeg foretrekker, men utrolig mye bilder.
Wow.. flere enn meg som ble sittende litt for lenge å kikke på den linken? :drool:
User avatar
gaus
Posts: 24
Joined: 01 May 2008 08:41
MC: BMW R1200GS, 2013 modell.
Tidligere: BMW R1200GS, 2008 modell, 2007 DL1000 V-Strom, 2003 DL1000 V-Strom, 2000 GSX 750F, 1971 Norton 750 Commando.
Location: Kongsberg
Contact:

Re: Min Europatur 2008

Post by gaus »

Fint å se at flere og flere våger å legge mc-turen til steder utenfor Norge og Norden. Det er mye som kan oppleves fra setet på en mc også utenfor Norge, men man bør jo ha sett det meste her hjemme først. Min fru og jeg har forelsket oss i Alpene og i særdeleshet Dolomittene i nord Italia, og vender tilbake dit hvert år. Vår erfaring er at det kan bli veldig varmt i lavlandet i Italia og Frankrike i juli og august, så vi holder oss for det meste i høyden siden vi av prinsipp alltid kjører med fullt kjøreutstyr. I tillegg til varmen begynner trafikken å øke betydelig i juli, og disse to faktorene kan legge en demper på opplevelsene. Vi har benyttet AutoZug fra Hamburg til München og retur flere ganger, og dette er en kjempefin måte å reise på. På mange hoteller blir vi tilbudt plass i låst garasje, men vanligvis lar vi den stå ute siden vi vanligvis overnatter i landsbyer eller småbyer. Det er vanligvis ikke noe problem å kjøre 50 – 60 mil på en dag, men det blir jo slitsomt dersom dette må gjentas dag etter dag. Jeg synes også at mye av opplevelsen forsvinner på så lange etapper, siden det ikke blir tid til å stanse alle de stedene det er noe å se på. Men som noen sa i et tidligere innlegg, ikke noe problem dersom målet er å kjøre langt. Vi ønsker deg en god tur, men ta en titt på http://home.online.no/~gajen/mctouring.cfm så endrer du kanskje litt på planene, og kanskje vi sees i Dolomittene.

Mvh. Marit og Øyvind
:-) Turen nytes best sammen med den man er glad i. :-) http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20Siden.html
aunegutt
Posts: 4
Joined: 08 May 2008 11:33
MC: honda vfr 93modell. gammel, men trygg sliter.

Re: Min Europatur 2008

Post by aunegutt »

Hei. dette høres ut som en spennende tur. det å ta toget er ingen dum ide. hva koster en slik togtur? jeg tenker selv å ta en tur til italia i sommer. har vært på en lignende tur tidligere.havnet til slutt i Athen.tok ferja over fra Brindisi.på hjemturen havnet jeg i Monaco. mine beste råd er. ikke planlegg alt for mye. og ikke ta med mere enn du trenger. lag ei liste over det du ønsker å ta med, for så å plukke ut det man strengt tatt ikke trenger.
Post Reply