Suldal-Røldal-Sauda

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

Suldal-Røldal-Sauda

Post by sandman »

Hadde en kald og våt kveldstur med en del tåke. Ruta gjekk fra Suldal til Sauda om Røldal, og tilbake til suldal. Dette er en tur som sterkt kan anbefales, når dere er i distriktet her ( Nord Rogaland). Mange mener Sauda-Røldal er blant Norges beste motorsykkel vei. Dette kan jeg si meg enig i :) Skal kjøre denne veien flere ganger i sommer, men da i flott vær. Etter å kjørt zxr'en med passasjer kan jeg anbefale å starte i Sauda PGA. mange og lange nedoverbakker andre veien. Hele rundturen var på ca 15 mil.
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Har allerede begynt å planlegge/tenke på en tur fra Haugesund til Røldal til Sauda deretter til Haugesund igjen. (eller motsatt vei)
Hadde planer om å kjøre denne ruta i sommer (sent juli/ tidlig august).
2001 Aprilia RS 125
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

Post by sandman »

Ikke dumt valg:) var litt rått å kjøre der nå, 4-5 meters brøytekanter på begge sider, og lite trafikk (1 bil). Sent Juli er sikkert mesteparten av grusen kjørt bort, var litt mye enkelte steder. Ville og planlagt/tenkt på å kjøre til Jelsa for så å ta ferje over til Nedstrand, da har du en toppers rundtur i distriktet her.
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Har utrolig lyst til å kjøre der på denne tiden av året, ser så kult ut med brøytekantene.
Eneste grunnen til at jeg tar det så sent er at jeg ikke får lappen før om en måned.
Jeg tror kanskje jeg skal ta turen innom Jelsa ja, kan nok bli en utrolig bra tur dette.
Takk for tipset sandman! :D
2001 Aprilia RS 125
Post Reply