Turforslag, 5-dagers tur?!

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by Jeanette »

Da er det så godt som bestemt at Night Rider og jeg skal ut på tur igjen, hvert fall 90 % sikkert ;)
Vi har 5 hele dager til rådighet denne gangen også, men det er mulig vi drar slik at vi får med oss en ettermiddag/kveld.

Har dere noen tips? Dere som har lest bloggen min, og den andre tråden her under "Kjøreruter og Veivalg" vet hvor den forrige turen gikk. Vi har pratet litt om sørvestlandet, Hardanger, Ryfylke og Setesdal, Lysefjorden (m/Prekestolen og Kjeragbolten), Jæren o.l. Noen som har kjørt her, og som har anbefalinger? Eller andre tips til turer? Er ingen umulighet med Sverige eller Finland heller, for den saks skyld =)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by FZ1Fazer »

Heisann.

Hvis dere skal "vestover" på turen, så ville jeg absolutt lagt ruten over Sirdalen og Suleskar. Jeg har ikke kjørt der selv, men satser på å få kjørt den veien iløpet av de neste ukene. Se linken her for mer info:
http://www.mcjournalen.no/ruter/rute_lysebotn.htm

Det spørs jo hvilken vei dere tar, men kjøres det fra vestlandet, ville jeg fortsatt over til Dalen fra Setesdal og videre over til Vrådal. Kjørt der med bil, og er fast bestemt på å ta turen dit med sykkelen. Flott natur, og ikke minst svingete. Noe som både sykkelen og jeg gleder oss til :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by Jeanette »

Wow, et tips jo! \:D/

Vi har ikke bestemt oss ennå, men vi har også Kystriksveien (rv17) i tankene. Blir i såfall en veldig lang tur, og det spørs vel da om vi drar helt opp til Bodø, men det ser også ut som en flott tur. Er uansett begrenset hva vi rekker på 5 dager; vi vil jo gjerne oppleve litt også, ikke bare kjøre for å komme oss dit, og så måtte snu nesten med en gang.

Edit: Noen som har kjørt rv17 her kanskje? Noen tips?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by RH racing »

ville anbefalt turen via vinterbro og Neset, så over mot ås og vestby. der ligger en ok campingplass, dette er en perfekt stopp på denne etappen... så mulig nedover mot Askim/mysen og disse traktene... derfra mot Ski og Langhus... hm.. jaja...dårlig fantasi...brått var du hjemme igjen a gitt :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by indianeren »

Kjørt kystriksveien... flott tur...men det tar laaaaang tid..

For en 5 dagers tur er nok kanskje Dalen- Suleskar - Sørlandet (kanskje en tur nedom Lindesnes) en fin tur..
Kan jo f.eks kjøre litt "omveier" i telemark også.. kanskje over Vestfossen til Eidsfoss og derfra over vindfjell til Siljan og skien... eller kanskje over kongsberg- notodden - sauland - øyfjell- Høydalsmo -dalen (i Hjartdal, Åmotsdal etc..)

Too many roads...not enough time..:)

Har kjørt endel i sverige og danmark.... gjeeesp... kommer raskt frem til målet...men så kjedelige mc-veier da.. iallefall sammenlignet med Norge..
Skal til Finland neste sommer tror jeg.. får se hvordan det blir.. er mange kjedelige strekk gjennom sverige på vei dit..
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by mekkern »

mye kjedelig i finland også.... linjalrett strekke mellom flere steder... :(
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by Jeanette »

Ja, jeg har fått med meg at det vil ta sin tid å kjøre Kystriksveien, mtp. fergene og sånn. Er visst ikke alle fergene som går regelmessig heller. Og det er mange mil oppover, for å si det slik. Sjekket det ut på Gule Sider sin kartfunksjon, og fra meg til Bodø er det 122 mil - og dette er bare én vei.. :-k Hmm.. Vi får se! Vil på tur igjen før studiestart :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Turforslag, 5-dagers tur?!

Post by Jeanette »

Jepp jepp. Da blir det dessverre ingen tur på Thomas og meg nå i august, så vi satser på en langhelg senere i høst.
Selv har jeg likevel 6 (1/2) dager til rådighet fra neste torsdag, og har i grunn lyst til å dra ut på veien igjen.. Får se hva jeg gjør 8)
Post Reply