Tur Oslo-Stavanger

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Hei, skal en uke til stavanger og reiser neste helg. Enda ikke bestemt meg helt for om jeg skal ta turen over fjellet eller om det blir via sørlandet. Turen over fjellet er jo klart den morsomste å kjøre, så det blir nok den veien. Avreise regner jeg med blir søndag 1.juli. Noen som skal samme vegen og vil kjøre i følge?
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Chris »

Det er vel egentlig en mulighet for at jeg tar meg en tur til stavanger til helga, men da blir det til å dra tidlig på lørdag isåfall, så hjelper vel lite det da :-k
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Det var synd. Er i tillegg til motor-idiot også fotball-idiot, og skal ha med meg kampen mellom enga og viking på lørdagen.
Hvilken vei har du tenkt å reise? Er litt svak for veien over fjellet (kongsberg-dalen-sandnes)
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Lølle »

Vi tok Newcastleferga i fjor og kjørte da Oslo Haugesund bort og Stavanger -Oslo hjem.
Fjellveien over til Sauda er av det flotteste jeg har kjørt og hjem kjørte vi Brokke-Suleskar. Det er også en kjempeflott tur.
Synes ikke du skal nøle med det. Bare husk når du kommer til store tunneler, så se etter gamleveien.
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Takk for tipset! Blir nok fjellruta på meg. Mange svinger og lite trafikk (i forhold til E18 / E39). Skal bli herlig med en langtur igjen. Har bestillt meg en tankveske, håper bare jeg får den i tide...Pes å kjøre med stapp full sekk på ryggen
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by tshansen »

Goddagen ;-)

Skal selv til stavanger denne helga! Men jeg kjører fra en helt annen del av landet :)

Er du i Stavanger hele helgen?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Ja, dvs jeg kommer dit på søndag og blir 1 uke.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Alas »

Hvis du skal ut på tur i Stavangerområdet så må du bare gi en lyd om du vil ha selskap på din vei. Så hvis om men. Alltid kjekt å treffe på folk.

Mvh
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

He he, herlig. Gøy å kjøre sykkel, og enda kjekkere i selskap. Blir en hyttetur noen av dagene, men skal nok få klemt inn en sykkeltur også :D
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Alas »

Bare sende en PM det så skal du få mobnr mitt :D

Og sykkeltur er herlig, må se og få meg noen lange turer litt senere på sommeren tenker jeg.

Mvh
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Noen som har erfaring med å kjøre med musikk på øret? Skal tilbringe en del timer på sykkelen, frister litt med noen gamle slagere på mp3-spilleren da... Eller er det kanskje fare for at man gir på litt for mye til rette musikken, ikke hører trafikken osv.?
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Thomas »

Jeg kjører alltid med musikk på øret, i allefall på turer som tar over 30 minutter, så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Hører ikke trafikken i det hele tatt jeg, men jeg har ikke noe problem med det.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by hsimpson »

Hehe, sant det Thomas. Med den fete lyden du har i sykkelen så hører man ikke mye til trafikken. Det er ikke ubehagelig med plugger i øret under hjelmen?
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Thomas »

Hehe, jeg mente jeg ikke hørte trafikken med pluggene i ørene. Men det hadde jeg ikke gjort uansett :lol: Det er uansett vindstøyen som er mest irriterende, spesielt i 80-100km/t. Blir jo helt ør i hodet av den suselyden. Så lenge du har ørepropper/plugger som sitter inni øret er det ikke ubehagelig eller noe problem. Jeg har prøvd to forskjellige typer ørepropper til musikk.

Det ene var standardpluggene som fulgte med ipod, denne fikk jeg kun i ytterste del av øret. Var problematisk å få på seg hjelmen, samt at de ikke isolerte i det hele tatt og musikken måtte jeg omtrent ha på full guffe for å høre noe. Da er det nesten ikke noe poeng ettersom det bare blir værre å ha på i lengden.

De andre proppene jeg har prøvd er ER-6 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310975) og de er utrolige gode. Får de godt inn i ørekanalen og det er ingen problem å ha de på innsiden av hjelmen. Kanskje litt dyre, men hvis du skal høre på musikk trenger du noe som isolerer samtidig som det sitter godt bør du gå for noen propper av denne typen. Ellers er det jo greit å bruke vanlige skumgummipropper. Jeg kjører aldri uten etter å ha vendt meg til det :)
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Tur Oslo-Stavanger

Post by Dominator »

Sputnik's tips til reiserute:

Image
Post Reply