Polen og Tyskland

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
Tigern
Posts: 40
Joined: 23 Nov 2006 00:34

Polen og Tyskland

Post by Tigern »

Hei, vi er 2 stykker (viffer og Bandit) som lurer på en tur til Polen og Tyskland i sommer og lurer derfor om noen her på dette glimrende forumet har erfaring fra nevnte steder ang veivalg severdigheter og overnatting. Vi tenker på å kjøre til sør i Sverige og ta ferge til polen.
Om noen fler her på forumet har lyst å henge på så bare si i fra....
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Tar dere ferge fra Sverige kommer dere vel til Gdynia/Gdansk. Anbefaler absolutt å oppleve Gdansk og Sopot. Ville videre kjørt sørover og fått med meg Warszawa og Krakow som er veldig flotte byer som er gjenoppbygd etter at de var fullstendig bombet under siste verdenskrig.

Deretter ville jeg ha kjørt til sørligste delen av Polen der det er veldig fint med høye fjellandskap. Lengre nord er det veldig flatt.

Så kan en kjøre over til Tyskland, der har jeg ikke vært så her får andre komme med anbefalinger.

Skulle gjerne ha hengt meg på en slik tur, men i år har jeg ikke tid.
Last edited by Tvinitla on 26 May 2007 09:08, edited 1 time in total.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Tigern
Posts: 40
Joined: 23 Nov 2006 00:34

Post by Tigern »

Takk Tvinitla... akkurat sånne svar vi leter etter.



Mvh
Tigern.
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

Har iallefall en reiserute til deg ;)

Karlskrona (sverige), ferge til Gdyna i polen. Så kjører du til Krakow. Hotell Krakowia er ikke så værst ;) Annbefaler og besøke gamlebyen i Krakow om kvelden, og salt gruvene som ligger ca 20min utenfor byen! Utorlig kult å gå rundt ned i gangene der! Sykt hva folk kan få til :)
Videre kan du ta turen på Autobahn, til Berlin! Da vi var der overnattet vi på noe som heter Tropical Island! Ligger i utkanten av byen! En slags type "Sommerland i Bø, bare det er innendørs ;)
Etter det var vi i Berlin. Besøkte STASI fengselet og cruiset rundt i byen ;) Husker ikke helt nøyaktig hva vi gjor etter det, men vi kjørte iallefall fra Berlin til Gdyna i polen igjenn.

Dette var på en klassetur i 10.ende klasse! Vi var så utrolig heldige med været på den turen! 30+ hele tiden! Den ruten kan annbefales ;)
Skal se om jeg finner en mer detaljert beskrivelse noen plass.

Tegnet en kjapp sak om hvordan ruten ser ut san CA! ikke noe nøyaktig, men i grove trekk ;)
Image


Mvh - crab!
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Re: Polen og Tyskland

Post by Tvinitla »

Har ikke selv vært på tur i Polen med MC, men har ellers vært i Polen mange ganger ellers.
Har hørt noen skrekkhistorier om folk som har vært der med MC og har blitt rundstålet,
både mistet sykkel, bagasje og andre eiendeler.

Selv har jeg aldri opplevd noen slike problemer.
Er det noen som har noen erfaringer derfra ?
Hvordan parkerer dere sykkelen om natta og ellers når dere parkerer på gata for å rusle i byen ?
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Post Reply