DB Autozug

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Re: DB Autozug

Post by Cartman »

Vi "lånte" dusjene rundt omkring, gikk greit :)
Det som var problemet hos oss var at "ingenting" fungerte på toget.. aircondition var ute halve turen, ingen av stikkontaktene utenom i gangen fungerte (etter 11 dager på sykkel kan det være greit å få ladet opp ting som kamera (som jeg ikke hadde 12v lader til)).. var flere som besvimte i gangene. Etter 6-7 timer på tur kom de rundt og delte ut vann..
ELLERS en god opplevelse.. (stor "cred" til stuerne (selv om de var 16-18 år, sang og drakk hele veien), alt stod som støpt..)
-- Honda VFR (04) --
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: DB Autozug

Post by Oscillo »

Min erfaring med autozug fra i sommer er også veldig bra. Vi kjørte syklene ombord i Hamburg. Stuerne satte på låseklamper foran og bak, og stroppet syklene med fire stropper. 'Ordnung muss sein.' Så satte vi oss tilrette i kupeen vår. Der satt vi sammen med en sveitser som ga oss mange anbefalinger for hvor vi burde kjøre på vår vei gjennom europa. Etter et par pils gjorde vi setene om til senger og sovnet stille inn. Morgenen etter ble vi vekket av en hyggelig togvertinne som serverte oss frokost. Så kunne vi sette oss friske og uthvilte på syklene, vel vitende om at vi hadde sluppet 90 kjedelige mil langs autobahn.

Image
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re:

Post by EvenDeven »

Cartman wrote:Etter sommeren kan jeg kommentere :)
Har hørt bare skryt (forutenom prisen da)... dersom du skal reise bør du være tidlig ute å bestille.. er vistnok vanlig at det blir utsolgt.

Det er prisen man må betale for et minne for livet. Da vil jeg ikke si det var dyrt :)
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
MoThor
Posts: 6
Joined: 19 May 2007 14:10
Location: Kristiansand

Re: DB Autozug

Post by MoThor »

Har faktisk mange gode minner fra de gangene jeg har vært på det toget der ja. Jeg og familien tok ofte det toget når vi kjørte (bil) til Spania. Anbefales!
User avatar
FZ1
Posts: 161
Joined: 07 Apr 2007 20:20
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE
Location: Kongsberg

Re: DB Autozug

Post by FZ1 »

Til info så er rutene for sommeren 2008 lagt ut nå.

Hamburg-Salzburg og Hamburg-Innsbruck alternativene er dessverre borte. Men egentlig like greit til München uansett hvis en skal i dette området (var vel egentlig München-toget som fortsatte litt så man taper egentlig ikke noe tid). Og toget går hver dag til München så forenkler planleggingen. Tenkte jeg skulle prøve til Lörrach neste år, dir går også aotuzug hver dag.
Post Reply