DB Autozug
DB Autozug
Er det noen som har erfaringer med bruk av DB Autozug for hurtig og behagelig forflytning nedover på kontinentet?
Re: DB Autozug
Et par stk som har prøvd finner du her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=5109Oscillo wrote:Er det noen som har erfaringer med bruk av DB Autozug for hurtig og behagelig forflytning nedover på kontinentet?
- FZ1
- Posts: 161
- Joined: 07 Apr 2007 20:20
- MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE - Location: Kongsberg
Re: DB Autozug
Jepp, at noen gidder å kjøre ligge på Autobahn gjennom Tyskland og gjøre dekkene firkanta er ubegripelig for meg.Oscillo wrote:Er det noen som har erfaringer med bruk av DB Autozug for hurtig og behagelig forflytning nedover på kontinentet?
Bare god erfaring. Ca 1500NOK Hamburg-München for MC+fører. Da sparer man normalt 1 overnatting og 100 mil i bensin og dill. Så tror ikke det er mye man sparer på å kjøre uansett. Og du og dekkene er i god form når dere kommer fram!
Det er en del mil fra grensa til Hamburg så man har plenty mulighet til å teste toppfarten uansett. Kan bestilles direkte på http://www.dbautozug.de men enkleste er å gjøre det gjennom NSB.
Jeg brukte autozug fra Hamburg til Lörrach/Basel på vei til Alpene i fjor sommer. Basel er virkelig midt i smørøyet, herfra er det et par timer sørover til de sveitsiske og franske alpene, og en liten time nordvest til Alsace/Colmar.
Autozug var glimrende, og jeg kommer til å bruke det igjen. Man ser hvor mange plasser som er ledig i form av fargekoder på nettsiden, så det kan være greit å følge litt med.
Autozug var glimrende, og jeg kommer til å bruke det igjen. Man ser hvor mange plasser som er ledig i form av fargekoder på nettsiden, så det kan være greit å følge litt med.
il4
Det har skjedd endel med antall ledige plasser bare de to siste ukene, så det er vel bare å hive seg rundt og få bestilt ja. Skal bli deilig å slippe alle de milene langs autobahnbrap wrote: Autozug var glimrende, og jeg kommer til å bruke det igjen. Man ser hvor mange plasser som er ledig i form av fargekoder på nettsiden, så det kan være greit å følge litt med.
Ja, det er nok forskjell på når og hvor og hvem(?)FZ1 wrote:Vi var tidlig ute med å bestille, tror det påvirker prisen(?). Dessuten påvirkes prisen av ukedag, når i sesongen og selvfølgelig hvor du skal.Cartman wrote:Vi har bestilt, og vi fikk måtte ut med mer enn 1500.. selv om vi har en av de rimeligste soveplassene (og er flere om å dele rom)...
men vi bestilte også tiligt.. angrer ikke enda, får se etter turen om jeg var fornøyd med toget da (håper jo det).
-- Honda VFR (04) --
Har nettopp bestilt Düsseldorf-Livorno og München-Hamburg i sommer, skal en tur til Roma Vurderer å booke om nedturen slik at jeg går av i alpene istedenfor ved middelhavet da. Tenkte på Lorrach først, men det gikk visst ikke tog dit fra Düsseldorf (som jeg må dra fra).
Betalte 3800 spenn for de nest billigste billettene. Gleder meg
Betalte 3800 spenn for de nest billigste billettene. Gleder meg
Re: DB Autozug
Da har vi også fått bestilt.
Hamburg - Lörrach på en lørdag midt i juli. 2stk mc + 2 pers = 3000kr.
Ellers så har vi booket tur med ferje Langesund-Hirtshals for 590kr pr pers t/r.
Hamburg - Lörrach på en lørdag midt i juli. 2stk mc + 2 pers = 3000kr.
Ellers så har vi booket tur med ferje Langesund-Hirtshals for 590kr pr pers t/r.
Re: DB Autozug
her kommer et par erfaringer etter en ganske koselig tur fra Düsseldorf til Livorno
- Boarding av sykkelen er ganske smertefritt; stuerne vet hva de gjør.
-. Du trenger ikke å ta vekk bagasjen fra sykkelen, så lenge den er festet for å tåle å bli ristet og blåst på, men det er risiko for at den blir stjålet på stopp. Så hvis du har fastlåsbare vesker kan de godt sitte på.
-. Alltid ha på hjelm når du kjører ned fra toget, selv om det er femogtredve i skyggen, de kan visstnok være skikkelig nazie på det. Kjipt å måtte gå tilbake og hente den.
-. Servicen i middagsvogna er møkktreig i beste middagstid; forvent å måtte mase en del. Evt. spis før eller etter rushet:) Jeg kjøpte med baguetter i tillegg, det var sjakktrekk.
-. Du må levere fra deg passet hvis du passerer landegrenser, så ha det lett tilgjengelig etter avgang..
-. Det er ikke dusjer tilgjengelig dersom du ikke kjører 1.klasse, kun bittesmå rom med vaskeservanter
Alt i alt en fornøyelig tur, med hyggelig om enn litt stresset personell
- Boarding av sykkelen er ganske smertefritt; stuerne vet hva de gjør.
-. Du trenger ikke å ta vekk bagasjen fra sykkelen, så lenge den er festet for å tåle å bli ristet og blåst på, men det er risiko for at den blir stjålet på stopp. Så hvis du har fastlåsbare vesker kan de godt sitte på.
-. Alltid ha på hjelm når du kjører ned fra toget, selv om det er femogtredve i skyggen, de kan visstnok være skikkelig nazie på det. Kjipt å måtte gå tilbake og hente den.
-. Servicen i middagsvogna er møkktreig i beste middagstid; forvent å måtte mase en del. Evt. spis før eller etter rushet:) Jeg kjøpte med baguetter i tillegg, det var sjakktrekk.
-. Du må levere fra deg passet hvis du passerer landegrenser, så ha det lett tilgjengelig etter avgang..
-. Det er ikke dusjer tilgjengelig dersom du ikke kjører 1.klasse, kun bittesmå rom med vaskeservanter
Alt i alt en fornøyelig tur, med hyggelig om enn litt stresset personell