Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by indianeren »

tror det er gudbrandsjuvet ja... men kan strengt talt ikke huske hvilken vei jeg kjørte forbi der på 2005 turen..
.. kjørte OPP trollstigen på 2005 turen... og NED i 2006.. og på begge turene var jeg innom Ålesund underveis..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Jeanette »

Okai! Er rimelig sikker på at det er det ;)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Jeanette »

Fant ut at det kunne være en idé å lese litt mer i "Kjøreruter og veivalg" her på forumet. Folk har virkelig vært på mange flotte turer, og jeg gleder meg til å dra på flere turer selv. Quoter det Dominator skrev i den ene tråden (om fjorårets sommerturer), og gjør deretter noe med det ;) :
Dominator wrote:...Derfor: Fortell om turene deres folkens, og legg inn bilder!! For all del, bruk gjerne bloggen til å fortelle om turer osv., men legg dem inn her også så de ikke drukner i tusenvis av bloggsider. Så ta fram ferieminnene folkens, kanskje vinteren blir litt kortere... :smt039
Og deretter innlegget mitt fra bloggen om vestlandsturen i månedsskiftet juni/juli.

Torsdag: Opp til Åndalsnes, om Fagernes, Dombås, Valdesflya. Ridderspranget.
Fredag: Til Molde, Atlanterhavsveien til Averøy. Bud. Varden utsiktspunkt i Molde. Tilbake til Åndalsnes. En liten tur i Romsdalen igjen (Trollveggen).
Lørdag: Trollstigen, Geiranger (Ørnevegen). Dalsnibba, om Gamle Strynefjellsvei til Stryn.
Søndag: Fra Stryn om Sogndal og over Sognefjellet til Lom. Jostedalsbreen, Melkevollbreen.
Mandag: Fra Lom og hjem, E6 til Biri, og deretter rv4.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Det har vært en helt nydelig tur, og som jeg skrev litt tidligere i kveld, så vil jeg egentlig bare ut og kjøre igjen. Er en smule kjedelig å være hjemme.. Med unntak av noe regn fra Sundvollen opp til Hønefoss på torsdag, og en liten skur rundt Gjøvik i dag, har vi hatt det helt strålende. Det kraftigste regnskyllet kom natt til i går, men da var vi jo ikke ute og kjørte, så det merket vi lite til. Dagen med finest vær var lørdag, da vi dro til Trollstigen og Geiranger, da var det rett og slett steikende varmt. Forøvrig har det i hovedsak vært opphold og lettskyet mesteparten av tiden, så vi kunne ikke ha vært mer heldige sånn sett.

Vi har bodd på campinghytter alle 4 nettene; 2 netter på Mjelva Camping like før Åndalsnes, 1 natt på Strynsvatn og 1 natt på Nordal Turistsenter i Lom. Greit å leve litt enkelt også, er man på tur så er man på tur!

Veiene på vestlandet er virkelig herlige, de kan ikke sammenlignes med annet jeg har kjørt tidligere - verken med bil eller mc. Bensinforbruket har stort sett ligget på 0,44-0,45 per mil (kjørte ca 175 mil til sammen på denne turen), så det skal jeg ikke klage på. Jeg er strålende fornøyd med Fazeren, den har virkelig vært en god turkamerat på denne turen - og jeg ser frem til mange flere mil på den :D
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by hsimpson »

Kjempeflotte bilder! Så ut som en veldig fin tur også :D
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Jeanette »

Takk takk! Jeg lever lenge på denne turen, men trangen til å utforske mer av landet er blitt MYE større :D
Makan til et flott land vi bor i! :twisted:
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by hsimpson »

Hehe ja! Absolutt bra når det er godt vær i det minste... Ypperlig å kjøre sykkel på trange,svingete og krokete veier. Og ikke minst naturen!!
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Jeanette »

Så absolutt! Kunne jo ikke vært mer heldige enn vi var på den turen der. Som jeg har sett i VG de siste ukene, så har det vært 11 grader og regn i Trollstigen og Geiranger. Og vi var der i strålende sol, og opp mot 30 grader 8)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Speedy Gonzales »

Eg kan no si det sånn at vi opplevde helt ned i 5 grader på turen vår :shock:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Oslo - Trollstigen og områdene rundt

Post by Jeanette »

Såpass ja! Så på VG nett i går at Sognefjellet hadde 6 grader. Der var det vel rundt 10 da vi kjørte over fjellet. Brr!
Post Reply