Lofoten på mc?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Jim Andre
Posts: 8
Joined: 19 Mar 2007 20:58
Location: Troms

Lofoten på mc?

Post by Jim Andre »

Jeg og min samboer planlegger å ta hurtigruten til Svolvær i sommer, kjøre rundt på min FZR og se Lofoten for så å ende opp i tromsø ca. en uke senere.

Det jeg lurer på er:

- skal jeg ta fergen fra Andenes til Senja, så ferge til Kvaløya, eller skal jeg kjøre E6 og E8 fra Lofoten til Tromsø?

- Planlegger å ha med minst mulig bagasje, det vil bla. si ikke telt. Hvordan er overnattingsmulighetene rundt om i Lofoten?

- Noen spesielle ting/steder jeg MÅ besøke?

Er veldig takknemlig for alle svar/tips!!

Taknemmelig
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Huffda, du har ikke fått noe svar ennå du.
Vet egentlig ikke så mye om lofoten. Noen kompiser av meg kjørte nedover lofoten fra Harstad for noen år siden. Så du kan jo kjøre oppover dit, og videre til Tromsø fra Harstad.

Lofoten er kjempevakkert, så denne turen må du spandere på deg/dere.

Fant denne og denne linken ved et kjapt søk. Ser ut som det ligger noe info der. Lykke til.
User avatar
Jim Andre
Posts: 8
Joined: 19 Mar 2007 20:58
Location: Troms

Post by Jim Andre »

Heisann!
Nei, det var få svar på dette emne gitt.

Er fra senja så jeg er relativt godt kjent her oppe i nord. Men har aldri vært i Lofoten før.

Siden sykkelen min ikke egner seg noe særlig til å ha med mye bagasje planlegger vi å bare kjøre rundt og overnatte på campingplasser o.l. der det måtte passe oss.

Må derfor vite litt om dette er noe som lar seg gjøre eller om alt pleier å være fullt i sommersesongen og om vi faktisk vil finne overnattingssteder rundt om på litt mindre tettsteder.

Etter turen skal jeg legge ut mine erfaringer her på forumet.
User avatar
Gizmodude
Posts: 25
Joined: 08 Apr 2007 00:09
MC: '86 Honda VF1000 F-II Bol d'or
Location: Buvika
Contact:

Post by Gizmodude »

Kjørte Lofoten selv i fjor, anbefales virkelig.
Vi brukte vandrerhjem, billig og praktisk. http://www.vandrerhjem.no
Det eneste vi stoppet for å se på var ett viking "museum", husker ikke helt hvor :?

Vi skal tilbake igjen i år i tilkytning til Saltfjell Rally (MC treff i Bodø) i slutten av Juni.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Ja..Lofoten er bra...
cruiset en tur til harstad i 2003.. og brakk så av mot vesterålen og ned/ut til lofoten..

Neste gang skal jeg kjøre mere på utsiden av lofoten... men fjellene og stedene lang hovedveiene er fine de også..
Overnattet bla. i Henningsvær..og det var veldig fint der tidlig i juli..

Vikingmuseumet ligger vel inntil europaveien ?
Det er også et akvarie med diverse fisker og seler..

Uansett.. kjørte fra topp til bunn i lofoten.. og tok ferja over til Bodø...hvor jeg fortsatte på kystriksveien helt til steinkjer..

Image

har endel bilder fra turen her..:

http://home.online.no/~344chief/images/ ... ex001.html

Ta med regntøy.. kan være veldig lokale regnbyger pga fjellene... og ha nok tid til å gjøre spontane avvik fra rutene..
larzan
Posts: 1
Joined: 05 Jun 2007 08:38
MC: Gold Wing 1500, 90-modell og Peak tilhenger

Re: Lofoten på mc?

Post by larzan »

Lofoten er fantastisk MC-land, også stort turistland. Kan lønne seg å være litt tidlig å finne overnatting. Masse muligheter med campinghytter, vandrerhjem o.l.
Skaff deg en turistbrosjyr, finns på de fleste turistinformasjoner. Der finner du alle severdigheter og overnattinger. Finns sikkert brosjyr på Hurtigruta.
Anbefaler at du kjør over Melbu og videre med fergeturer Nordover. Mange fine småveier til Tromsø. :)
Post Reply