Trondheims tur til sommeren, litt spørsmål etc.

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Iflg. gulesider.no er det 42 mil fra Ålesund til Trondheim. Med 45 km/t nærmer du deg stygt 10 timer. Pluss pauser. Her snakker vi overnatting... :smt015
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Brukte ca 4 timer til Molde med Panther'n i fjor høst. Inklusive ferja fra Halsa.
E39 er fin å kjøre for to-hjulinger, lite trafikk, kanskje bortsett fra fredags- og søndagskveldene?
Gamleveien fra Orkanger er også en fin vei for to-hjulinger.
I rundkjøringa på Klett (Hvor E39 møter E6) tar du til venstre, (ligger en Statoistasjon i den retninga) og videre første til høyre mot Heimdal. Kommer du E6 fra Melhus, kjører du rett fram i denne rundkjøringa. Da slipper du unna motorveistumpen inn til byen. På Heimdal kjører du bare rett gjennom og følger Osloveien inn til byen.

Tror ikke jeg ville kjørt så langt med en stor sekk på ryggen, en mindre sekk, sånn ca skolesekkstørrelse går fint. Både fordi en stor sekk lett blir fyllt opp og blir tung, og fordi den vil virke som ekstra vindfang.
Selv har jeg noen ganger kjørt med bagger beregna for å legge over bæreren på tråsykkler, også på turer på 50+ mil. Legger dem da over salen bak slik at jeg delvis sitter på bærestykket.
Har også god erfaring med en militær pakksekk som jeg har stroppa fast med reimer fra Biltema. Type skireimer.
Foretrekker sånne reimer for de kan etterstrammes enkelt. Tau blir verre å stramme etter og er generellt mer prakk.
Nå er jo Panther'n en større sykkel og har bedre fester for bagasje av denne typen enn hva du beskriver at du har på lettknallerten din, Mathiazz.
Bl.a har jeg laga til litt smijernskunst på sidene for å hindre softbaggene å slå inn i hjulet.
Mange ganger er softbaggene veldig kjekke. Slenger dem over salen og tar løs. Trenger ikke tenke på dem i det hele tatt, før jeg trenger det som er oppi.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Dominator wrote:Iflg. gulesider.no er det 42 mil fra Ålesund til Trondheim. Med 45 km/t nærmer du deg stygt 10 timer. Pluss pauser. Her snakker vi overnatting... :smt015
Vet ikke helt om du har hørt om trim jeg? For å si det sånn så finnes der ikke høyere fartsgrenser i Norge der hvor sykkelen min ikke holder fint følge :wink: Eneste er vel at jeg ikke vi ligge så alt for lenge å presse den i si 90 sonen i 110km/t (+?), kan fort gå varm da. Kjører jeg rolig og normalt med trafikken skulle det vel ikke oppstå noe større problemer, kansje litt bensintom her og der men :lol:

Takk for et veldig fint og langt innlegg Ragnhild, fint at noen har troen på meg :D

Men den en ting er i alle fall sikkert! Den skal på en grundig service før jeg drar av gårde :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Bare si fra når du skal kjøre så skal vi hjelpe deg slik at du unngår motorveiene rundt trondheim :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Hawken wrote:Bare si fra når du skal kjøre så skal vi hjelpe deg slik at du unngår motorveiene rundt trondheim :)
JA :lol:
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?sta ... 0000009477

Her er vel den ruten som vil bli kjørt oppover :wink:
Er jo ikke sååå langt, kjører fort så langt på en måned rundt om i nærområdet uten store problemer underveis :wink:
Men klart det blir jo noe annet når sykkelen skal dure og gå, den får kvile seg litt på fergene og alle pølsestoppene da :lol:

Ingen i nærområdet med moped eller lett-MC som har lyst å henge seg på da? :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ChopperBoy
Posts: 21
Joined: 19 Nov 2006 23:57
MC: Suzuki FZ, 1995 mod.
Kawasaki Eliminator EN 125, 2000 Mod (For tida parkert pga oljetrøbbel)
Location: Bergen

Hei!

Post by ChopperBoy »

Joda ej ska oppover der i juni ej me....skal på Ozzy-konserten den 8.juni, kansje litt tiligare enn du hadde tenkt? skulen ekje ferdi då heller, ej ska jo ta fri den dagen (En Fredag)......skulle gjerne kjørt i lag, vis de passa:P
Four wheels move the body, Two wheels move the soul...
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

mathiazz wrote:http://kart.gulesider.no/kart/map.c?sta ... 0000009477

Her er vel den ruten som vil bli kjørt oppover :wink:
Ville holdt meg til E39, men nå er det jo ikke jeg som skal kjøre :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply