Trondheims tur til sommeren, litt spørsmål etc.

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Trondheims tur til sommeren, litt spørsmål etc.

Post by Mantis »

Ja da er dommen klar :D
Jeg skal til Trondeim på "moppisen" Må jo dra på litt langturer også.

Sånn kjørerute vet jeg ikke helt, men til dere som er kjent i strøket.
Er det beste å kjøre til Dombås også over fjellet, eller er det best å ta Molde veien? :roll:
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?sta ... 0000262641
Synnes det ser kortere ut å kjøre Molde veien.
Noen som har kjørt denne ruten?

Gleder meg noe sykt :D Overnatting og sånnt vet jeg/vi ikke enda, men NeoN her inne sa jeg var hjærtelig velkommen til å overnatte i leligheten hans så vi får se hva det blir til. Vet ikke helt hvem det blir som hiver seg på men noen av kompissene mine med lett-MC er sterkt muligens med :)

Ellers. Er det noe jeg bør se opp for/være opps på?
Har jo aldri kjørt lenger en 10mil i strekk så :lol:

Tror det skal bli en fin tur jeg med mye latter og glede, men verktøy boksen skal jeg i alle fall ha med meg!

Har tengt en del på det med bagarsje også, hvordan skal jeg få til det? :?
Image
Som du ser så er jo det ikke så veldig mange plassene å ha bagarsje.
Går det å ha en liten bag bakpå hacken og surre den godt fast med tau til fothvilerene tro?
Høres kansje litt amatørisk ut men tror det skal gå fint jeg, eller hva tror dere?

Ønsk meg god tur da


:D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

Du kan vel regne med et jeg blir med også :D
Men tror jeg skal vente til jeg får meg Mito før jeg blir med, og når
hadde du planlagt å dra?
Om det blir i sommerferien en gang så er det store sjanser for at jeg blir med 8)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Se her ja :D

Blir i sommerferien ja, Juni en gang :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Kjør via Molde du, mindre oppoverbakker, + at du slipper å kjøre E6 :P
E39 er mindre trafikert, og når du kommer til Orkanger svinger du bare inn på den gamle E39, og vips, så har du hele strekningen inn til Trondheim alene :)

Bare husk en ting. Du har ikke lov til å kjøre på motorvei med moped. Jeg og en kompis ble stoppa på nye E39 til Orkanger for 2 år siden, men slapp unna pga dårlig skilting den gang..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Tusen takk for tips Hawken, slikt er kjekt å vite! Vil helst ungå motorveier og slikt ja.
Er ikke 40år men vil helst se litt av Norge og ta det med ro oppover og stoppe når det passer oss :D

Sitter her å rister av glede og rastløshet pga av den turen!

Flere som har noen tips eller innspill? kom med det :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Denne strekninga har jeg kjørt mange ganger! å fra Sunndalsøra til Oppdal er det bare en lang oppoverbakke, noe å tenke på for en stakkars 50ccm??

Ellers så er det viktigste at du har det kjekt å at du syns dette er herlig! Å møte folk som er ute på tur er noe av det kuleste som er.

Jeg har en sekk på ryggen når jeg ikke får med meg alt jeg trenger i tankveska! kanskje dette er noe for deg. Vet ikke hvor fort denne doningen din går, men alt under 100 går helt fint med sekk på ryggen.

Kan ha en tendens til å "leve" litt når vindmotstanden blir for stor.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Takker og bukker Shaftèn :D

Er ikke 50cc men 80cc. Tror det skal gå fint med en sekk bakpå ryggen, kansje litt slitsomt for ryggen i lengden men.
Kansje vi møter noen av storegutta på tur :D Hvem vet.

Trenger jo faktisk ikke ha med seg så veldig mye pga av en liten weekend. Et skifte plagg og noen boksere og sokker er alt.

:wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Ingen andre som har kjørt ruten enten på moped eller større?
Ingen som har kjørt på langtur med moped og mødt på problemer underveis? :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Ålesund-Trondheim?
Ta med ekstra motor ;)

Erling
Deauville
Posts: 12
Joined: 28 Apr 2005 21:22
Location: Trondheim

Post by Deauville »

Artig at antall ccm ikke legger demper på motivasjonen for å dra på langtur! :wink: En slik tur anser jeg som uproblematisk på moped. Du må bare beregne lengre tid enn de større doningene. Folk har kjørt Norge på langs med gaffeltruck, også...
Synes at ruten din er helt grei og kanskje den kjappeste? Alternativt er, som tidligere nevnt, via Sunndalsøra - Oppdal, som er en eneste lang oppoverbakke, eller via Surnadalen, som er den desidert kjedeligste ruten (samt ferje over Stangvikfjorden).
Å kjøre via Romsdal og Dovrefjell, byr ikke på noen problemer, men på strekningen Oppdal/Berkåk - Melhus, kan det muligens lønne seg å kjøre som folk pga politikontroller. Når du kommer like nord for Kvål, må du kjøre av mot gamle E6 (ved 90-sonen) og gjennom Melhus sentrum. Herfra er det tre alternativer til Trondheim sentrum. Melhus - Klett - avkjøring Sandmoen (E6 - mye trafikk og dermed risikosport), Melhus - Rødde - Sandmoen, eller Melhus - Klett - Heimdal.
Hva med å kjøre via Sunndalen på returen?
Uansett valg av rute, ønskes god tur! 8)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Tusen takk for det :D

Er ikke så veldig kjent så det blir litt vansjelig å se for seg alle de rutene du nevner her. Er det ikke bare å følge skiltene da? Kommer altids frem, men det er bare det jeg ikke vil kjøre omveger og helst ikke møte på onkel blå (har aldri noen garanti for det selfølgelig men)for da er jeg ferdig :?
Hvem gidder kjøre i 45 km/t til Trondheim?

Turen er enda like aktuell og jeg har sterkt troen på dette, kansje vi kan trykke opp noen gensere eller noe "Antall kubikk stopper ikke oss! MC-Forumet.no" Stoppe oss om dere ser oss da :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Bare kom deg til Orkanger :P Kjører du over "fjellet" blir det mye oppover. Letteste er å unngå motorveien som jeg sa tidligere. Vet ikke hvor mye trafikk det er inn mot Orkanger, så derfor kan det være lurt å unngå rush tidene når folk skal til hytta :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Deauville
Posts: 12
Joined: 28 Apr 2005 21:22
Location: Trondheim

Post by Deauville »

Det var ikke meningen å lage rot angående ruter, og det er heller ikke snakk om store omveier. Veiene er selvsagt skiltet helt fram... Nevnte det bare pga en selvopplevd episode en natt i Stavanger. Skulle ut av sentrum og befant meg etter hvert på motorveien med 50 ccm. Ytterst pinlig, men jeg så ingen annen skilting, og jeg mistrivdes særdeles med hele situasjonen. Redningen ble ei busslomme og et gangfelt / fortau.... :oops:
Turen din blir en ren planketur, så for all del ikke mist motet. Må sikkert regne med ca 8 timer på veien.
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Hawken wrote:Bare kom deg til Orkanger :P Kjører du over "fjellet" blir det mye oppover. Letteste er å unngå motorveien som jeg sa tidligere. Vet ikke hvor mye trafikk det er inn mot Orkanger, så derfor kan det være lurt å unngå rush tidene når folk skal til hytta :P
Orkanger er et jævla høl :P
Bare så du er OBS på det Mathias :P
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Det jeg hadde vært mest redd for er at motoren kan gå varm,spesielt hvis du skal i noen lengre oppover bakker...Jeg ville hvertfall hatt 2-3 ekstra plugger med meg, og kansje stille opp oljepumpen slik at den garantert får nok smøring?
Post Reply