Norge Rundt 2007 - ?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Se her ja. Flere som skal ut på tur. 8)

Ja jeg kommer nok til å bruke litt tid på turen mellom Kr.Sand og Bergen. Er så mye jeg vil se der nede. Så det kan nok bli stor fare for at jeg er å treffe på veiene der nede i det tidsrommet :)

Ser du skal helt til Ålesund. Skal du videre sørover vil jeg absolutt anbefale Trollstigen, Geiranger, og Sognefjellet ned igjen. Det er en av de finsete turene jeg har hatt på vestlandet til nå. Helt fantastisk.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

LordShaft wrote:Se her ja. Flere som skal ut på tur. 8)

Ja jeg kommer nok til å bruke litt tid på turen mellom Kr.Sand og Bergen. Er så mye jeg vil se der nede. Så det kan nok bli stor fare for at jeg er å treffe på veiene der nede i det tidsrommet :)

Ser du skal helt til Ålesund. Skal du videre sørover vil jeg absolutt anbefale Trollstigen, Geiranger, og Sognefjellet ned igjen. Det er en av de finsete turene jeg har hatt på vestlandet til nå. Helt fantastisk.
Ta veien fra Flekkefjord-Hauge I Dalane-Egersund-Stavanger, gamle veien, veldig fin rute.
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
tohjulisvingen
Posts: 55
Joined: 17 Apr 2007 23:51
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)
Location: Oslo

Post by tohjulisvingen »

Hei Lord, jeg er oppvokst i Larvik og kan komme med noen gode forslag der, kanskje jeg kan bli med en liten del av turen selv også? Selv er jeg helt fersk MC-eier, men en kammerat har kjørt i mange år. Han digger svingete og morsomme veier med bra kvalitet, og har laget et stort kart med oversikt over hvilke veier som er bra å kjøre på i Oslo, Akershus, Buskerud og Vestfold. Skal snakke med ham i løpet av helga og komme med et forslag da. Vet du noe mer om når du tar turen?
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Hei.. mht suleskarveien.. så har jeg noen bilder fra 2005 her.
http://home.online.no/~344chief/gallery7.html

Kjørte den også i ifjor.. men da sent på høsten...:
http://www.indianfrance.com/vilist/gallery/Suleskar2006

Har noen favorittveier i telemark.. kjører mye til-fra hytta.
Hvis man slipper trafikk, så er svingene langs seljordsvannet ganske inspirerende.. eller på gamle veier rundt flatdal etc. Nb! mange av veiene har gammelt dekke..og kan være ganske glatt ved regn.

kjørte en grusvei over fjellet på vei sørover fra geilo og over til telemark ifjor.. endte opp i Austbygdi (?)ved tinnsjøen.. rundt tinnsjøen er det også moro å kjøre..

Mener å huske at veien fra Gvarv til Notodden er ganske morsom også?.. evt over vindfjell til Rv40.. noen fine hårnålsvinger for fotbrett-skraping der..

litt for mange valg..og ikke nok tid:)


det er nesten litt for mange valg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Utrolige flotte bilder indian :)
Ja det er alt for mange valg. å jeg vet jeg ikke rekker alle hehe.

"tohjulsvingen" alle tips motas med takk. Jeg vet ikke så mye om turen enda, annet enn at det blir i løpet av sommeren. Alle er velkommen til å slå følge hvis de vil :)

Har studert litt kart og har funnet noen lunde kjørerute, men hadde vært digg å fått henda på det kartet du snakker om :wink:

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Har kjørt bil sørover mot Lyngdal av den grunn at vi har hytte der. Når vi kjører ned dit er det jo strake veien på E18 vi tar, som selvfølgelig blir kjedelig på sykkel, men det er så absolutt mye fin natur å oppleve sørover. Veldig koselig i Lyngdal-området bl.a. :) Blir garantert en flott tur du får!!

Forøvrig får du bare si ifra når du er i Oslo-området, så kanskje vi kan slå av en prat over en is ;)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by rerell »

Brokke-Suleskard i lördags:

Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by Dominator »

Spektakulært... Og cam'en er på plass ser jeg. Når legger du filmen ut på nett da? :smt004
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by rerell »

Ja, det blev en film också. Problemet är bara att den dator som har Firewire-ingång har dött, så jag sliter med att få över filmen från kameran. :)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by Mantis »

Er det da jeg skal nevne at det er strengt forbudt å filme på norsk offentlig vei slik som det? 8)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by rerell »

Mantis wrote:Er det da jeg skal nevne at det er strengt forbudt å filme på norsk offentlig vei slik som det? 8)
Enligt vilken paragraf i vilken lag?
Herr Klovn
Posts: 9
Joined: 22 May 2007 17:54

Svingete vei

Post by Herr Klovn »

Hvis du vil ha svingete vei bør du kjøre Øst-modum mellom Sylling og Vikersund. Litt dårlig veikvalitet, men morsommere strekke skal du nok lete lenge etter (bare en antagelse siden jeg ikke er 16 år enda. Har altså bare kjørt der med bil). Kunne kanskje vært lenger, men allikevel. Så at turen var lagt innom Vikersund på løsningen til brap (kartet).

Sylling - Vikersund (beklager størrelsen (for trøtt til å fikse))
Edit: Ser ikke så svingete ut som den er.
Image



Hvis noen velger å legge turen innom Vikersund, må de sende meg en PM så spanderer jeg is :D
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by Dominator »

Har de begynt oppussingen av veien forresten? Jeg har ikke veldig lyst til å kjøre der med MC om de ikke har gjort noe med veien siden i fjor... [-(

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... 1099/NYHET
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by mekkern »

det er jeg ikke sikker på, men den skal ikke asfalteres før neste år... og da ser du tegninga for oss m 2 hjul... :(
Herr Klovn
Posts: 9
Joined: 22 May 2007 17:54

Re: Norge Rundt 2007 - ?

Post by Herr Klovn »

Tror ikke det er gjort så mye annet enn at det er lagt noen asfalyflekker her og der. :(

Det er et lite stykke som har fin asfalt da.
Post Reply