Morsom vei

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

RH racing wrote:men på det intrumentet du viser der så begynner rødmerkinga på 9000r/min om ikke jeg tar helt feil... er marsjfart på moppa mi det... nesten tomgang :twisted:
Hvis det er bildet jeg viser litt lenger opp du sikter til,må du se nøyere etter. Rødfelt på Ducati-turteller? "......Neeeeeei, det har vi ikke sett......" :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Synes den virket smal og uoversiktelig, slik de fleste av veiene som ellers hadde vært veldig bra i Norge også er. Svingen han kjørte forbi i var vel ikke uoversiktelig, men siden det er så smalt kunne han fort blitt dyttet av veien hvis bilisten hadde snytt litt på den. Jeg mener det er bedre å kjøre forbi på yttersvinger i slike situasjoner.

I utgangspunktet synes jeg ikke den så bedre ut enn mange norske veier, men hvis noen finner ut hvor den er tar jeg gjerne en tur for å sjekke :)
V4 fun
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

"Lunking" passer ikke for alle twin'er! Hadde sikkert vært morro å kjøre den veien der, men da måtte jeg nok ha kjørt en del fortere ja. Ellers hadde det blitt sot på både plugger og stempelringer...
lgbekk

Morsom vei

Post by lgbekk »

Hvis man søker på "Deals Gap" på video.google så får man opp en hel rekke filmer derfra. http://video.google.com/videosearch?q=Deals+gap

Kanskje dere med nedslitte knepucker finner noe dere liker også :wink: :)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

lgbekk wrote:Ja jeg passet på å kjøre den veien når jeg kom fra Danmark i sommer. Den er garantert ikke noe dårligere i virkeligheten. Med et godt kart så finner du denne :smt045
eniro kartside for Sverige kan en søke etter Håverud. Da er det bare å følge Dals Långed nordover kartet som kommer opp på skjermen. Lett å kjenne igjen med de jernbaneovergangene som var på videoen. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slike veier har vi plenty av her i Noreg.

Til sjåføren: Han kan ikke gire(ligger på for lavt turtall), holder på å kjøre av veien ved flere annledninger, og han klarer ikke å holde sporet sitt(veiver mye frem og tilbake) + at den forbikjøringen hans så ikke heeelt grei ut.

Enkelte slike som han kan være farligere enn enkelte på RRRR sykler. Alltid de(oss) med plastraketter som får høre så øra flagrer, men her syntes jeg det var på sin plass å gi denne karen litt kritikk.
lgbekk

Post by lgbekk »

Noen som har filmet en eller flere av de veiene du sikter til?? (Og da tenker jeg ikke på sånne Arendal til "etellerannetsted" på 3 minutterfilmer med bare turteller og dagens skydekke) :wink:
Vet jeg har sett en enslig norsk kjørefilm av en svingete vei her et sted men jeg finner'n ikke nå. :?
Merkelig at denne karen som er så ille dårlig sjåfør har overlevd alle utenlandsturene sine da!? Jeg har sett filmer han har lagt ut på nettet fra Tyskland, alpene, Italia m.m. :roll:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

At han enda lever er inget bevis på at han er en god fører. Jeg lever fortsatt etter en sesong med egen plastrakett men ser ikke på meg selv som dyktig av den grunn.
lgbekk

Post by lgbekk »

Joda. Slik kan man også se det.........
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

http://www.roadmc.com se på filmer der.. vel.. er litt tyngre sykkler.. men alikevel plast sykkler
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Den siden der er faktisk herlig å kikke innom på disse mørke sommerdager!

Utrolig bra filmet.

Man kan sikkert kritisere kjøringa til disse også enkelte plasser. Men sett dere tilbake å nyt view'en :wink:

GLEDER MEG TIL SESONGEN IGJEN :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
lgbekk

Post by lgbekk »

Tror kanskje at kameraplasseringen på sykkelen også i enkelte tilfeller kan gjøre at noe ser litt verre ut enn det egentlig er. Leste et sted om en som hadde satt kameraet på en brakett/arm på høyre side foran på sykkelen. Tilbakemeldingene gikk på at folk trodde han hadde kjørt utenfor hvitstripa det meste av turen.

Lest i svensk forum:
"Det är inte farten som dödar, det är smällen"
"It's not the fart that kills, it's the smell" :oops: :roll: :?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

høyst stående kamera = god oversikt og det ser ut som det går saktere..
bakkeligende kammera = ser ut som høy fart.. se på GIS 2. med cossyn og supran... dette er det fart over
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply