Morsom vei

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
lgbekk

Morsom vei

Post by lgbekk »

Tror ikke denne har noen tråd her fra tidligere.
Det er en Googlevideo på 11 min fra veien mellom Håverud og Tisselskog (S). Disse to stedene befinner seg mellom Mellerud og Bengtsfors (Dalsland/Sverige). Da skulle det være mulig å finne på kartet.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9425663487
Ikke diskuter sykkelen nå da, det er veien som er poenget :mrgreen:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

WoooooW sir jeg bare :wink:

Dette så jo bare helt sinnsykt yt..... :D Fy søren jeg gleder meg til sesongen igjen :P

Spørs om jeg ikke må prøve å finne denne veien en gang
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
lgbekk

Post by lgbekk »

Ja jeg passet på å kjøre den veien når jeg kom fra Danmark i sommer. Den er garantert ikke noe dårligere i virkeligheten. Med et godt kart så finner du denne :smt045
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

kan ikke du bare fortelle oss hvor den ligger da :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

så litt på filmen nå.. sånne veier har vi da overalt i Norge og.. greit da.. skilta er ikke like.. men var da ikke så spes fin den veien der?

PS: noen som vil utfordre han som kjører der? ta en R sykkel og spille inn samme veien på 50% av tia.. heh...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
lgbekk

Post by lgbekk »

Hvis veiene er bedre overalt i Norge og han på filmen kjører feil sykkel....
ja da er det vel såre enkelt.... bare glem den da vel :smt015
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

RH racing wrote:så litt på filmen nå.. sånne veier har vi da overalt i Norge og.. greit da.. skilta er ikke like.. men var da ikke så spes fin den veien der?

PS: noen som vil utfordre han som kjører der? ta en R sykkel og spille inn samme veien på 50% av tia.. heh...
Må si meg uenig her! Kan hende vi har litt av dette i Norge også! men hvis du ser på svingene, bakketoppene, hvor oversiktlig og fin den er enkelte plasser! å her snakker vi ganske langt strekke. Priceless 8)

Jeg har kjørt mye her i sørnorge å klart vi har mye fine veier her også, men det er få strekk som er av denne typen. hvertfall som jeg har sett!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

østfold, akershus, telemark, vestfold.. plenti av sånne veier her da.. så lenge man da ikke tenker E6 og E18 ;) kjøre for oslo, over solihøgda, ta av mot norefjell når du passerer hønefoss. nydelig strekker.. ta mot hønefoss på vei tilbake, men svina av ned mot krøderen og kjør om eiker og drammen..er mye sånnt der.. til og med jernbane spor å krysse :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
lgbekk

Post by lgbekk »

Jeg har ikke særlig peiling på noe, men kan det være slik at:
Dere har forskjellig type sykkel (R og sportstouring?) og derfor helt forskjellig kjørestil og trivselfart? Dere har derfor forskjellig oppfatning av hva som er en ideell veistrekning? Hva vet jeg :smt102

Jeg er selvfølgelig klar over at det finnes massevis fine veier rundt om i Norge. Derfor ble også jeg litt overrasket over at en fra nordvestlandet var førstemann til å kommentere filmen. Fortsett å nyte de norske veiene, men dette kan kanskje være et lite tips til en avstikker hvis man allikevel er på vei f.eks. til/fra Göteborg eller Malmö? Syntes også at det var en film med ganske bra kvalitet og litt lengde, og at den derfor kunne gi litt godfølelse i regn og mørker :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

lgbekk wrote: Syntes også at det var en film med ganske bra kvalitet og litt lengde, og at den derfor kunne gi litt godfølelse i regn og mørker :lol:
Det var det så absolutt ;) helt topp med slikt i vintermørket :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

RH racing wrote:så litt på filmen nå.. sånne veier har vi da overalt i Norge og.. greit da.. skilta er ikke like.. men var da ikke så spes fin den veien der?

PS: noen som vil utfordre han som kjører der? ta en R sykkel og spille inn samme veien på 50% av tia.. heh...
Nei,du syns ikke den veien var noe spess...... Så kjører du jo plastrakett og,da. Det der er i hvertfall "terreng" for twin. Ligge å "lunke" på et passende gir,og ikke ha det spesiellt travelt. Bare nyte......
Det går faktisk an å kjøre sykkel uten å ligge i rødfeltet hele tiden. :wink:
Image
:lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Vi som kjører japsesykkel foretrekker å se på instrumenter hvor lyset virker, og hvor viserene ikke står på 0, men man blir vel mest glad i det man oftest opplever. 8)

Ellers var veien i seg selv helt grei, skogen rundt den var krise, og kjøringen var skummel. Det så ut som om han skulle kjøre rett til skogs i et par venstresvinger, og den ene forbikjøringen var selvfølgelig gjennom en uoversiktlig sving.
il4
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Hva var det der? Noen som kjørte traktor på svingete vei? Hørtes sånn ut hvertfall :)
Fin MC vei det der ja :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
lgbekk

Post by lgbekk »

Image

En sånn "traktor" tror jeg bestemt at det var :wink:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

men på det intrumentet du viser der så begynner rødmerkinga på 9000r/min om ikke jeg tar helt feil... er marsjfart på moppa mi det... nesten tomgang :twisted:
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply