mc i syden

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
LisaMuld
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2006 13:38
MC: SV 650 s '99
Location: Jessheim

mc i syden

Post by LisaMuld »

Visste ikke helt hvilket emne jeg skulle sette dette under, men tenkte at dette var det mest passende.

Jeg skal til syden, muligens Tenerife i januar/februar, og lurte på om noen har noen erfaring med å leie sykkel der?

evt hvor man evt kan leie, tryggheten på veiene osv.

Begynner å lengte etter tørre veier og varmt i lufta allerede!! :(

Jeg er kjempetakknemlig for svar :)
Mvh Lisa :)

Suzuki sv 650 s '99 mod!! :D
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Du kan jo ringe Mads og spørre hva han mener om å leie MC i syden: :smt028

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=3713
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Leide sykkel på Gran Canaria sist vinter med meget godt hell. Anbefaler deg og sjekke markedet før du reiser nedover slik at du slipper og ende opp med en scooter. Jeg leide en rimelig ny Yamaha XT660 med type supermotard hjul på som var skikkelig morsom og farte rundt med. Husker ikke hvor mye jeg måtte betale i døgnleie men husker depositumet var veldig høyt. Du må også velge å ta en utvidet forsikring så slipper du noe tull hvis uhellet først skulle være ute.
Tryggheten på veiene er helt grei hvis du har en del erfaring fra mc tidligere, dvs. ikke helt for nybegynnere men det går greit. Har tenkt meg nedover igjen til kanariøyene i løpet av vinteren slik at jeg får myket opp en gammel mc skrott før våren kommer igjen. Sender deg en PM hvis jeg kommer over en seriøs utleier på Tenerife.
User avatar
LisaMuld
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2006 13:38
MC: SV 650 s '99
Location: Jessheim

Post by LisaMuld »

Dominator wrote:Du kan jo ringe Mads og spørre hva han mener om å leie MC i syden: :smt028

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=3713
Dette er jo virkelig en tragisk historie!
og heldigvis ikke så vanlig!

godt det endte godt iallefall.
Mvh Lisa :)

Suzuki sv 650 s '99 mod!! :D
User avatar
LisaMuld
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2006 13:38
MC: SV 650 s '99
Location: Jessheim

Post by LisaMuld »

KØLLA wrote:Leide sykkel på Gran Canaria sist vinter med meget godt hell. Anbefaler deg og sjekke markedet før du reiser nedover slik at du slipper og ende opp med en scooter. Jeg leide en rimelig ny Yamaha XT660 med type supermotard hjul på som var skikkelig morsom og farte rundt med. Husker ikke hvor mye jeg måtte betale i døgnleie men husker depositumet var veldig høyt. Du må også velge å ta en utvidet forsikring så slipper du noe tull hvis uhellet først skulle være ute.
Tryggheten på veiene er helt grei hvis du har en del erfaring fra mc tidligere, dvs. ikke helt for nybegynnere men det går greit. Har tenkt meg nedover igjen til kanariøyene i løpet av vinteren slik at jeg får myket opp en gammel mc skrott før våren kommer igjen. Sender deg en PM hvis jeg kommer over en seriøs utleier på Tenerife.
skal sjekke markedet litt jeg da. hadde vært gøy å farte rundt på to hjul på vinterstid :D

supert om du sender meg en pm om du kommer over noe :)
Mvh Lisa :)

Suzuki sv 650 s '99 mod!! :D
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Post by jata »

hei har du fått sjekket noe? jeg reiser nedover den21 januar og føler veldig for en mc tur.
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

jata wrote:hei har du fått sjekket noe? jeg reiser nedover den21 januar og føler veldig for en mc tur.
gixxerman er nede på kanariholmene og kjører XT660 om dagen, regner med at det kommer fyldig rapport derifra så snart han er hjemme igjen.
Post Reply