Sommerens begivenheter

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Sommerens begivenheter

Post by KØLLA »

Hei folkens.
Hvor har turene gått i sommer ?
Har for egen del hatt en 3 ukers kanontur Spania rundt på en gammel Moto Guzzi Lemans mk1. Opprinnelig plan var og kjøre ned til opphavslandet (Italia) til Guzzien men tiden ble for knapp denne sommeren. Jeg fusket en del og fikk sykkelen bringt til Monaco med trailer, slapp da heldigvis disse drittkjedelige tyske motorveiene. Bodde en del hos bekjente i Alicante og Marbella samt hoteller rundt omkring. Legger ut bilder av turen så snart kameraet mitt kommer til Norge (avglemt i alicante )
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

heisann kølla 8)

Jeg fikk rulla omtrent 12.000 km denne sommeren. Men kom meg ikke så mange turene ut av norge!
Ble en liten tur over til sverige i begynnelsen av sesongen, men ellers så har det vært en del rundt om i trøndelag, Bergens området og stavanger.
Ligger en del bilder i bloggen min.

Neste år er blir det tur til tyskland, forhåpentligvis frankrike og en tur til nordnorge tenker jeg ;)

Det har vært en helt topp sommer, men overraskende mye bra vær! hvertfall føler jeg det slik.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Kjørte ca 6200 km denne sesongen. Det ble mest småturer i nærområdet. Men vi hadde en flott 5-6 dagers tur til Danmark i slutten av august, ca 1800 km. Veldig fin tid å reise på tur, det er da slutt på turisttrafikken og det er lett å få overnatting overalt. Dette var vår første utenlandstur på MC, det blir sikkert ikke den siste.

Til nest sesong satser vi på en litt lengre tur. Har tenkt litt på å dra til Polen. Noen som har noen erfaringer derfra ?
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ikke dra dit sier bare jeg!! da må du beregne fly hjem.. haha! dem stjeler sykkler som ravner nedi der.. (ja, jeg jobber sammens med polakker, og dem sier det selv) men du kan jo henge deg med oss til Nurburgring ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

I år kjørte en kamerat og jeg til Assen for å se MotoGP.Turen gikk først til Gøteborg,og så båten til Kiel.Dro fra Moss 2 timer og 30 min før båten gikk fra Gøteborg,så det ble en litt stressende tur ned!Kom til billettluka i det de skulle ta fortøyningene,og dama i boksen sa at vi ikke kom med.Jeg bare forklarte at vi hadde kjørt fra "Oslo",og at vi SKULLE med den båten...hun tok en telefon,og ba oss kjøre bort til båten i en helvetes fart...noe vi gjorde...sideluka gikk ned,og vi kjørte på...lettere stressa!!Det ble 2 øl og fotballkamp i baren,og rett i køya.Fra Kiel gikk det straka vegen til Assen.Vi prøvde å holde oss unna motorveien,men det var lettere sagt enn gjort...burde kanskje studert kartet litt mer før avreise fra Norge :wink: Kjørte på noen bondeveier en times tid,men endte opp bare noe få kilometer unna der vi startet :lol: Da ble det autobahn resten av veien...det var første dagen i ferien,så en kald øl utenfor teltet fristet mer enn å knote rundt på det tyske bondelandet!På søndagen etter løpet så bar det nordover igjen..til noen venner som hadde leid hus i Skagen...det ble ganske nøyaktig 100 mil i salen den dagen :D Var der 1 uke,og tok båten fra Fredrikshavn til Oslo.Blir samme turen neste år,men har lyst til å få til en tur på "ringen" før vi stikker til Assen.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gixxerman

Post by Gixxerman »

http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2977&start=15

Eneste skikkelige tur egentlig. Blitt litt farting rundt omkring, men her var jeg vel ordentlig på tur. Kjørte dog Asker - Kristiansand - Asker også, med stopp ved Tønsberg hos Doofy her på forumet, for å handle øl, drekke litt kaffe og snakke skit, og så himat igjen. Fikk mer ut av skitsnakkingen enn selve turen for å si det mildt. Faen hvor dum er jeg. Jaja, fint vær var det jo, men pokker heller. Jaaaa, la oss kjøre raka vegen Image :lol: Arf så dum jeg er #-o
User avatar
jarud
Posts: 33
Joined: 26 Apr 2005 07:52
Contact:

Post by jarud »

Utenom maaaaaange pendelturer på E-18, så fikk jeg noen kjempe turer rundt sørlandet og en del på vestlandet med en del andre MC'er i sommer.

Men høydepunktet i 2006 for min del er nok dagen på Vålerbanen i august....
Tror neppe det er er noe annen plass her i Norge man kan få så mye igjen og så mye "moro" for rundt de 500kr det kostet da.... :D
-Jan Erik Arud
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg har ikke så mange "turer" i år, men jeg har beskrevet de fleste i denne delen av forumet. Etter min mening er "Kjøreruter og veivalg" en av de morsomste å følge med på i dette forumet. Tråd nummer hundre-og-ørten om wheelies er fullstendig waste of time spør du meg. Derfor: Fortell om turene deres folkens, og legg inn bilder!! For all del, bruk gjerne bloggen til å fortelle om turer osv., men legg dem inn her også så de ikke drukner i tusenvis av bloggsider. Så ta fram ferieminnene folkens, kanskje vinteren blir litt kortere... :smt039
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Kjørte vel ca 3000 km iår...latterlig lite. Alle sammen på bane eller tilogfra bane. Ekstremt morro og høy kvalitet pr kilometer, men likevel lite.
CBR 900 RR 2001 Silver
Post Reply