Østfold rundt

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Østfold rundt

Post by Dominator »

I dag bare måtte jeg bare ta jernet ut en tur igjen siden det er uuuukevis siden sist. Dessuten lurer sesongslutt rett rundt hjørnet :cry:

Etter mye grubling i går kveld fant jeg ut at öppna landskap er vel og bra. Altså gikk turen til Østfold. Kjørte først til Lillestrøm/Fetsund og tok RV22 langs østsiden av Øyeren.

Utsikt retning Lillestrøm:

Image

RV22 er faktisk en ganske morsom MC-vei med bra dekke og fine svinger. Videre gikk ferden via Mysen til Rakkestad, og da måtte jeg selvfølgelig sveipe innom Rudskogen Motorsportsenter som sikkert flere av dere har kjørt på. I dag var det laber aktivitet dessverre. (Les: ingen)
Er det Sharif-svingen i bakgrunnen der tro? :wink:

Image
Fra Rakkestad kjørte jeg til Sarpsborg hvor du kan skue utover Sarpefossen og Borregaard industrier. (Du vet du er i Sarpsborg når du kjenner en umiskjennelig eim av vanilje)

Image
Image
Alle særpingær får ha meg unnskyldt, men det er mer å se på i Fredrikstad, bl.a. bryggepromenaden:

Image

Med oppunder 20 varmegrader og skyfri himmel på første dag i oktober er det helt greit å være motorsyklist...

Image
Når man først er i Fredrikstad må man ikke gå glipp av Gamlebyen:

Image
Image
Image


Fra Fredrikstad kjørte jeg FV110 retning Oslo. For å forlenge turen litt tok jeg en avstikker til Lervik/Skjeløy:

Image

Image
Derfra kjørte jeg FV116 via Saltnes til Rygge/Halmstad. Det pussige er at det er mange morsomme svinger der selv om veien går over paddeflate jorder. Har møtte jeg flere motorsyklister også. Anbefales! Siste del av etappen hadde jeg tenkt å kjøre via Drøbak for å ta Oslofjordtunnelen over til Hurum/Asker og hjem. Dessverre gikk jeg litt short på tida så det ble en transportetappe på E6 i stedet. Gud så glad jeg er for kollektivfeltet langs gamle Mossevei inn mot Oslo... :roll:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hey hey.. var nok deg jeg hilste på over fredrikstad broa da? kjørte da med min kawa ;) var en tur der jeg og i dag... (er hjembyen min se)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Må si det er noen her på dette forumet som har et ganske bra øye til å finne gode motiver. Mye flotte bilder som blir presentert her inne synes jeg. Også hjelper det jo med ganske så flott sykkel på enkelte av bildene også da.

Mvh Alas
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

RH racing wrote:hey hey.. var nok deg jeg hilste på over fredrikstad broa da? kjørte da med min kawa ;) var en tur der jeg og i dag... (er hjembyen min se)
Hehe... det skal du nok ikke se bort ifra... 8)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

mye pent å ta bilder av på den strekningen der jah ;) spesielt rundt skjærgården i fredrikstad...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hyll hyll...... takk for at du deler turen med oss!

Veldig mye bra bilder her! ;)

Satse på å få tatt meg en sykkeltur i uka selv! har ei uke fri, men ser dårlig ut på værmeldingene :(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Var det jeg som fikk deg til å planere en tur, på msn her forleden dag :wink: hehe... Så ut som du har kosa deg idag ja. Mye fint å se på :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Virka som en skikkelig bra tur.. Fikk skikkelig lyst til å ta den selv også, kanskje til våren? :D
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Gixxerman wrote:Var det jeg som fikk deg til å planere en tur, på msn her forleden dag :wink: hehe... Så ut som du har kosa deg idag ja. Mye fint å se på :D
Jeg fikk et snev av panikk da jeg hørte hvor mange mil du hadde kjørt i år :wink:

Når det i tillegg passet bra på hjemmefronten (det hjelper å gjøre litt husarbeid innimellom 8) ) var det bare å hive seg på sykkelen.

PS: Takker for hyggelige tilbakemeldinger... :smt004
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alas wrote:Må si det er noen her på dette forumet som har et ganske bra øye til å finne gode motiver. Mye flotte bilder som blir presentert her inne synes jeg. Også hjelper det jo med ganske så flott sykkel på enkelte av bildene også da.

Mvh Alas
Får av og til noen blinkskudd selv, men jeg tror nå det er mer flaks enn... tja :lol: Her er forresten et bilde jeg ble ganske fornøyd med, som forøvrig har ingenting med mc å gjøre men men. Skit au :)

Image

Trykk på bildet :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

som sagt.. jeg var der samme dag som deg:

Image
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Tydeligvis på samme sted også:

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hjælp, går det virkelig ann da :lol:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jupp..satt langs brygga ;) var du han dærra raringen som satt ved siden av meg med kamera? neida.. hehe :D men ja, vi har nok samme syn på hva som kan være motiver.. lol


Hadde den måka som svømmer på det bildet ditt og vært på mitt hadde jeg blitt redd ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Hora10kr
Posts: 19
Joined: 13 Aug 2008 18:14
MC: Yamaha YZF R125, 2009 modell.
Location: Kolbotn

Re: Østfold rundt

Post by Hora10kr »

Virker som en kjempetur som jeg trolig vil bruke i sommer.
Hvor mange mil er denne turen?
Mer bråkete enn torden, raskere enn lynet, når du ligger bak meg kommer ditt sinn - for jeg har trimmet ladaen min:)
Post Reply